- Opowiadanie: Finkla - Jak wampir doznał szkody

Jak wampir doznał szkody

Dyżurni:

brak

Oceny

Jak wampir doznał szkody

Wampir z Francji (Paryż, Szesnasta dzielnica)

gustował wyłącznie w dziewicach.

Raz, gdy kły wbijał w ofiarę,

los zesłał nań srogą karę.

Z metalu Joanny szyja i lica!

Koniec

Komentarze

I od razu sobie skomentuję lepiejem:

 

Lepiej suche mieć tętnice

Niż spotkać najstarszą francuską dziewicę.

Babska logika rządzi!

Taka myśl mi się nasunęła,

Dobrze, że go ta ŻELAZNA DZIEWICA w sobie nie zatrzasnęła…

Dziękuję, rprz. :-)

Faktycznie, mógł trafić jeszcze gorzej. Ale tak właściwie, nie napotkał żelaznej laski, tylko brązową (pozłacaną).

Babska logika rządzi!

Ah, oui :) 

Oui monsieur. ;-)

Babska logika rządzi!

Zaniedbałem porządną kwerendę w internetach – początkowo pomyślałem o zakutej w zbroję Joannie, potem wpadłem na to, że rzeczywiście mogło być gorzej, a na właściwą Joannę natrafiłem po Twojej (pod)(od)powiedzi…

To raczej autor powinien wyjaśnić. Tylko że w formie limeryku trudno upchać wiele informacji.

I taka jest moja linia obrony, proszę wysokiego sądu! ;-)

Babska logika rządzi!

Kiedyś widziałam  na jakiejś wystawie żelazne majty z kluczykiem. ;-)

Wampiry to jednak głupie stworzenia i biedne. Potrzebują krwi i nie potrafią jej sobie wyprodukować, tylko na gotowe chcą iść. xd

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

Dzięki, Asylum. :-)

Pasy cnoty nieźle przypilnują dziewictwa. Zwłaszcza jak połowica szpetna, a małżonek “przypadkiem” zgubi kluczyk. ;-)

Babska logika rządzi!

Brrr, wolałabym się zmienić w złośnicę i nie zmienić się, tak dla porządku Przedwiecznych. :-)

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

To w końcu zmieniasz się w złośnicę czy nie? Bo nie wiem, czy sięgać po Szekspira. ;-)

Babska logika rządzi!

Sięgać – zdecydowanie! ;-) On mnie zawsze bawi i wzrusza!

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

No, nie wiem. “Poskromienie złośnicy” wydawało mi się lekko szowinistyczne.

Babska logika rządzi!

Bo jest, lecz ja wsiadam w pociąg złośnicy i nie przejmuję się zakończeniem, bo nie jest moją wizją. 

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

Alternatywny Szekspir? Czy to jeszcze fanfik, czy już fantastyka. Oto jest pytanie. ;-)

Dobra, idę spać, bo już od dawna mi się oczy kleją, a komentarzowa adrenalina przestała działać. Kolorowych.

Babska logika rządzi!

Kto by Finkli nie docenił,

albo jej wampirycznego księcia,

ten bieliznę zaraz zmienił

w pas wiecznego zatrzaśnięcia

 

 

 

entropia nigdy nie maleje

Dziękuję, Jimie. :-)

Uch, straszne konsekwencje proponujesz. Ja aż taka nie jestem. A, niech stracę – można nie doceniać i krytykować całkiem bezkarnie.

Babska logika rządzi!

Lepiej mieć żelazne majty

Niż zagłębiać się w tłajlajty

Known some call is air am

Dzięki, 404. :-)

Zaiste, świętą prawdę rzekłeś. ;-)

Babska logika rządzi!

Stalowe majteczki, mówicie? Opowieści o wykorzystywaniu ich w średniowieczu wydają się mocno przesadzone lub całkiem nieprawdziwe, to raczej wymysł z czasów powieści gotyckiej, gdy potrzebowano tej epoki jako źródła wszelkich koszmarów i odchyleń, i tworzono teksty w stylu (naśladuję):

 

Miał niezbyt skromną żonę nasz rycerz Gerwazy,

więc zamknął ją od wszystkich srogimi żelazy,

włożył malutki kluczyk, przekręcił dwa razy

i obchodził ją wokół jako grób zarazy.

 

Pasy cnoty były natomiast (z tego, co pamiętam z lektur – specjalista ze mnie żaden) wykorzystywane w epoce wiktoriańskiej przez troskliwych rodziców przeciw dziecięcej i młodzieńczej masturbacji, rzadziej może także przez pracownice fabryk dla ochrony przed zgwałceniem. A współcześnie… zważywszy na “ogólną sodomę i gonoreę”, zapewne ktoś gdzieś produkuje i korzysta, ale szczegółów nie znam…

Był kiedyś dowcip o wampirze, który nadział się na kołnierz ortopedyczny, ale ta wersja podoba mi się zdecydowanie bardziej. Szkoda tylko, że nie udało się tego zamknąć w karby charakterystyczne dla limeryków, rytm w dłuższych wersach jakby się rozpełzł na boki (w razie potrzeby mogę to rozpisać formalnie).

I jeszcze komentarz konkursowy:

 

Lepiej godzić w rację stanu,

niż bieliznę mieć z tytanu.

A współcześnie… zważywszy na “ogólną sodomę i gonoreę”, zapewne ktoś gdzieś produkuje i korzysta, ale szczegółów nie znam…

Po szczegóły można wpaść na kilka popularnych serwisów, których nazwy kończą się “hub” i “tube” ;)

Known some call is air am

Dziękuję, Ślimaku. :-)

Aleście się uwzięli na pasy cnoty…

Rytm szwankuje, powiadasz? Obawiam się, że masz rację. Ale nie mam żadnej koncepcji, jak to poprawić. Ja wiedziałam, że te ana-coś tam to wredne bestie są…

Babska logika rządzi!

Ja wiedziałam, że te ana-coś tam to wredne bestie są…

No, straszne i agresywne. Kiedyś mnie jeden użarł, ale psiknąłem mu w oczy lizolem i odfrunął z powrotem do lasu.

Known some call is air am

Aha! A ja, głupia, lizolu nie mam. Bezbronna jak dziecko. ;-(

Babska logika rządzi!

Paryż chlubą Europy,

choć wampirzy kłusownicy

głupi tam jak zewsząd chłopy -

wierzą na słowo dziewicy!

Współczuję biedakowi :) 

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Zawsze podziwiałem tych, co tworzą i prozę, i lirykę, na przykład Konopnicką. Dla mnie aktywność na jednym polu skutkuje brakiem aktywności na drugim, no ale ja to (tylko) ja. Dobry, udany żart okazjonalny. Wesołych świąt, przy okazji! :) 

Finkla, wskazówek było w wierszu aż nadto, tylko ja nie sprawdziłem o co może chodzić :)

O, dziękuję nowym Czytelnikom. :-)

 

Adamie, ale Joanna chyba naprawdę była dziewicą. Kto by zdeflorował warstwę brązu? ;-) Nie przebijesz ani kłem, ani czym innym. Po ciemku chłopina nie poznał, że to pomnik. Coraz trudniej o dziewicę…

 

Jerohu, biedny wampir dziękuje za wyrazy współczucia. Chętnie przyjmie krew w ramach załącznika. Jaką masz grupę? ;-)

 

Maćku, by smak życia nie umykał, raz szorciki, raz liryka. ;-)

Dziękuję, nawzajem – zdrowych i wesołych. :-)

 

Rprz, no to mnie uspokoiłeś ze wskazówkami.

Babska logika rządzi!

 Powtarzał Marek Porcjusz Katon zwany Cenzorem,

by w Kartaginie zburzyć ostatnią ścianę,

 Jim z takim samym twierdził będzie uporem,

że dziewice są przereklamowane!

entropia nigdy nie maleje

Tłumacz to wampirowi… ;-)

Babska logika rządzi!

Myśl taka płocha:

 

Wampirów należy

wytrwale w tym szkolić,

że picie krwi w niczym nie zależy,

czy dziewczę już było się …

 

kochać

entropia nigdy nie maleje

Widać on był starej daty, z czasów, kiedy syfilis pozostawał w krwi aż do śmierci. ;-)

Babska logika rządzi!

Skoro starej daty, powinien znać ten fakt banalny,

że dziewictwo nie jest czystości gwarantem,

bo zarazić się tym przykrym fantem,

można także przez stosunek niewaginalny

 

;)

entropia nigdy nie maleje

Uważasz, że tak łatwo namówić dziewicę na nietypowy stosunek?

Babska logika rządzi!

Hmmm… co mam Ci tu powiedzieć, znam wiele dziewczyn, które w ten sposób “zachowały czystość aż do ślubu”, znam młodą dziewczynę, która przez osiemnaście miesięcy była jednocześnie prostytutką i dziewicą (przestała, bo jak to określiła, już ją zbyt pupa bolała – w tej chwili nie jest ani prostytutką ani dziewicą ale to szczegół), znam kilka dziewic, które nie mają nic przeciwko obróbce oralnej (choć są w tym z reguły niepomiernie słabe). W przeszłości istniały poradniki “jak być panną czystą, a przyjemności kawalerowi nie odmówić”. Być może moja optyka z tego wynika (nie czuję jak rymuję), że po prostu jestem już stary, może teraz są już inne, bardziej pruderyjne czasy. Ale tak, uważam, że dziewicę stosunkowo łatwo ustosunkować pozytywnie w stosunku do niestosownego, nietypowego stosunku. A skoro mnie, z moim odpychającym, gargantuicznym wyglądem, paskudnym charakterem i wykrzywionym intelektem tak łatwo, to cóż dopiero komuś, kto jest w odróżnieniu ode mnie ujmujący, szarmancki, mądry i przystojny? :)

Dla równowagi – znam też panie, które dopiero po trzydziestce spróbowały innych zachowań seksualnych niż stosunek waginalny :)

entropia nigdy nie maleje

No dobra – nic nie wiem o dziewicach.

Ale że kiedyś poradniki na ten temat pisali? Tego to nawet na dzisiejszą młodzież nie można zrzucić…

Babska logika rządzi!

Wiesz o tyle więcej ode mnie, że kiedyś musiałaś być jedną z nich :)

Mój ogląd – z konieczności – jest tylko oglądem zewnętrznym – badacza. Z konieczności kalekim. I… dalekim. Przedmiotowym, a nie podmiotowym (mimo, że spotkanych przeze mnie osób nie uprzedmiotawiam – w innym sensie – w sensie podmiotu poznającego i przedmiotu poznania).

Jak młodocianego, niewprawnego statystyka, który wyliczy, że pan z psem średnio mają po trzy nogi ;-)

entropia nigdy nie maleje

Ale nigdy nie próbowałam namówić dziewicy na jakikolwiek stosunek. Czyli w tej kwestii znam tylko jeden przypadek. A co to jest jednoelementowa próba, panie młodociany statystyku?

Babska logika rządzi!

To nie próba, a dowód anegdotyczny. Niejaki Freud zbudował na takich właśnie swoją “teorię”, której praktyczne aspekty po dziś dzien jeszcze straszą po gabinetach :)

Niemniej jednak masz wgląd wewnętrzny, a ja zewnętrzny. Niegdyś wierzono, że poznanie tego typu ma wyższą moc niż prymitywne, empiryczne :)

 

panie młodociany statystyku?

 

heh, młodocianym mnie nikt w tym tysiącleciu nie nazwał, ale niezmiernie mi miło… staram się być młody duchem… no dobra – kogo ja oszukuję – nigdy nie byłem młody. Niestety.

 

entropia nigdy nie maleje

No właśnie – nie ma o czym mówić, ja nie Freud.

Jak ja kiedyś musiałam być dziewicą, tak Ty kiedyś musiałeś być młody. ;-)

Babska logika rządzi!

Finklo, dalej próbuję z heheszkami z samej siebie. :-) Wielkanocne jajka.

 

Freuda praktyki tajemne zajmują ludzi niezmiernie

Od wieków sprawa się toczy, Iks na Ygreka się boczy

A grzyby na to nic, terytoria rozszerzają, dobrze się mają

Plotą sieci rozległe, a ludzie w nie wpadną jak nic.

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

Oooo, walka Iksów z Igrekami to odwieczny motyw w literaturze i nie tylko.

Babska logika rządzi!

O, tak, zdradzę Ci skrycie że Ygreki są zazdrosne o Iksy wprost makabrycznie.  Bo te Iksy się panoszą i pierwsze miejsce zawsze zajmują, a Ygreki człapać się muszą w drugiej kolejności, a czują że są ważniejsze. :-)  Ponieważ jednak poczucia nie można spieniężyć nijak, w histerię freudowską wpadają i trza ich leczyć z obsesji i mniemań wszelakich. :-)

 

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

No, popatrz, a Freud to wszystko poprzekręcał i głosił, że to Iksy zazdroszczą Igrekom wyposażenia. To dopiero był podstępny Igrek!

Babska logika rządzi!

Dla Igreków to jedyna szansa – zwalać na Iksy, choć jak na razie walą głową mur z tą swoją strategią. Sama nie wiem, dlaczego są do niej tak przywiązane. Powtarzam im, zejdźcie z przypadków i wejdźcie na kulturę i idee. Sądzę, że potrzebują czasu, aby zrozumieć. A one powiadają:

– Czas się skończył.

Tak się boksujemy, Finklo. :-)

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

Racja, Igreki potrzebują czasu. Szkoda, że tak rzadko go wykorzystują w tym celu. ;-)

Nie urażając Igreków, oczywiście.

Co zrobić, Asylum, gość w ring, garda w górę. ;-)

Babska logika rządzi!

Wybrałam, floret, walka na punkty. Polegnę z honorem. :-)

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

Finkleador, en garde! ;-)

Babska logika rządzi!

heart

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

:-)

Babska logika rządzi!

Idę wyprodukować kolejne limerykowe koszmary, poćwiczę sobie. :-)

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

No, czas na limeryki już się kończy, teraz w modzie będą lepieje i moskaliki.

Babska logika rządzi!

Końcówka mnie zatrzymała. Po pierwsze przeczytałam: z metalu Joanny// szyja i lica; po drugie lico to twarz – l.mn. nie za bardzo ma tu sens. Chyba, że ja czegoś nie łapię :-(

It's ok not to.

Dziękuję, Dogs. :-)

Hmmm. Wydaje mi się, że w poezji można użyć słowa “lica” na oznaczenie tylko jednej twarzy. Licentia poetica czy jakoś tak. Ale tak na szybko nie mogę sobie przypomnieć żadnego znanego przykładu.

Babska logika rządzi!

Nie kojarzę, ale nie wykluczam takiego przypadku ;D.

It's ok not to.

Wujek Gogiel podpowiedział:

Zmów pacierz, opuść wodze, odwróć na bok lica,

Mickiewicz, “Droga nad przepaścią w Czufut-Kale”

Babska logika rządzi!

W ostatnim stuleciu ubiegłego tysiąclecia wydawało mi się, że lico to tyle co… profil – tak wnioskowałem z ksiąg, w których wtedy się zanurzałem – z czasem dopiero zacząłem to rozumieć jako “połowa twarzy” (stąd można było dostać lub wymierzyć komuś siarczysty policzek, jak wcześniej poszyjek, pogębek czy pograbek… a nie, ten ostatni nie, to nie te grabki i nie ta piaskownica, pomerdało mi się ;P ). Jednak mimo, że “lica” w liczbie mnogiej dziś pewnie są archaizmem – to przecież w poezji archaizmy częściej uchodzą niż w prozie, c’nie?

 

entropia nigdy nie maleje

przecież w poezji archaizmy częściej uchodzą niż w prozie, c’nie?

To zależy od poezji ;-) Pewnie by mi te lica nie zgrzytnęły, gdyby nie to, że końcówkę przeczytałam/ podzieliłam składniowo inaczej, i tak liczba mnoga dodatkowo mnie zatrzymała.

It's ok not to.

Jest jasne, że dziewica w zbroi

Już raczej z nikim nie pobroi

więc, wampir szczerbaty

sam jest winowaty

Od teraz niech blender mu kroi

 

Lożanka bezprenumeratowa

Dziękuję, Ambush. :-)

Wszystko to jasne, ale nie po ciemku. ;-)

Babska logika rządzi!

Głębokie, by nie rzec filozoficzne Finklo.

Lożanka bezprenumeratowa

Widzisz głębię? Hmmm, mi chodziło tylko o to, że nocą wszystko złoto się nie świeci…

Babska logika rządzi!

Wydaje mi się, że kara nieadekwatna do winy :-D

Ambush

Na nic blender wampirowi,

Lecz czy przez słomkę pić gotowy?

Lepiej gołębiem na złotym pomniku,

Niż wampirem na odwyku…

Dziękuję, Olciatko. :-)

Ej, on chciał wyssać krew. Stracił narzędzie zbrodni czyli kły. To chyba lekka kara. Hmmm, chyba że potraktować to jak koraniczne obcięcie ręki złodziejowi… Ale ślepy w karty nie gra. ;-)

 

Rprz, no, blender przy wysysaniu mało przydatny, to racja. I tak, lepiej być gołębiem. ;-)

Babska logika rządzi!

Kto Aśkę Żelazną na schadzkę bierze

tego chuć szybciutko pokona własna

Może i obłapi, lecz nie rozbierze

bieliznę ma kutą, cholera jasna! ;-D

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Dzięki, Psycho. :-)

No, rozebrać Aśkę z bielizny to nie taka prosta sprawa. Anglicy chyba próbowali i stanęło na ogniu. :-(

Babska logika rządzi!

Lepiej żelazny komplecik wytopić

Niż się z Aśką, jak śliwka w kompocik… ;-D

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Oj tak, kowal czy płatnerz zdecydowanie cieszy się większym szacunkiem niż wampir. ;-)

Babska logika rządzi!

A to sobie kły stępiło

wampiryczne biedaczysko… ;)

deviantart.com/sil-vah

Dzięki, Silvo. :-)

Ja sobie wyobrażałam, że wyłamało, ale Twoja interpretacja też jest dopuszczalna.

Babska logika rządzi!

Na zakutej dziewicy wampir kły wyszczerbił.

Mniemam, że ten fakt go niemożebnie wnerwił.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Dzięki, Reg. :-)

Oj tak, wkurzenie wampira było straszne. Tak wył, że pół Paryża obudził. Z tego pięciu procentom zwiędły uszy z powodu bluzgów. A taki stary wampir zna wiele słów… ;-)

Babska logika rządzi!

Pół Paryża nie spało z wampira powodu,

Ledwie doczekało rankiem słońca wschodu.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Jakbyś przy tym była! ;-)

Babska logika rządzi!

Niestety, nie byłam, lecz dzięki wyobraźni,

Imaginuję sobie, jak się wampir zdrzaźnił.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Wyobraźnia to potęga. :-)

Babska logika rządzi!

 

http://altronapoleone.home.blog

Dzięki, Jurorko Drakaino. :-)

Hmmm. Czyżby kolejne skojarzenie z żelazną dziewicą?

Babska logika rządzi!

Hmm. → ?

http://altronapoleone.home.blog

No! I o tę dziewicę chodziło! :-)

Babska logika rządzi!

Ale ona w pierwszej dzielnicy :P

http://altronapoleone.home.blog

Ale szesnasta niedaleko. :-) Toż nie polował pod domem, bo by go szybko znaleźli i zakołkowali.

Babska logika rządzi!

Zapewniam Cię, że to tylko na mapie wygląda niedaleko :D Nie wiem, czy podjęłabym się spaceru z Tuileries do Lasku Bulońskiego… A po Paryżu akurat dużo chadzam piechotą.

http://altronapoleone.home.blog

Miał powóz. A potem samochód.

Babska logika rządzi!

Właśnie – jak już poszukałem w odmętach internetu o jaką dziewicę chodziło, to troszkę mnie zmyliła ta dzielnica, ale coż – jak napisała Finkla, wszystkie wampiry wiedzą, że się pod domem nie poluje laugh

A poza tym pierwsza ma za mało sylab. ;-)

Babska logika rządzi!

Gdzie nie ma zasad, tam są kwasy.

Dziękuję, Tarnino. :-)

Eeee, czy mogłabyś przetłumaczyć, co ta gadzina na gifie mówi? Ja nie czytam z ruchu ludzkich warg, a co dopiero…

Babska logika rządzi!

Sama nie wiem, możesz sobie wyobrazić cokolwiek :D

Gdzie nie ma zasad, tam są kwasy.

Przeczytałem: “Jak wampir doznał szkoły”… Nawet podpasiło.

 

Straszna posucha w tej Francji, że się wampir zabrał za metalową dziewicę. Biedak. Pewnie miał omamy z pragnienia. Mi się tam smutno zrobiło, bo nie lubię jak ginące gatunki głodują (pewnie dlatego są ginące).

 

Pzrd!

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Tarnino, w takim razie wyszło mi, że krokodylom tekst się bardzo podoba. ;-)

 

Dziękuję, Zalth. :-)

A gdzie teraz nie ma posuchy na dziewice? Ale może lockdown coś zmienił w tej kwestii. Francuzi mają przynajmniej jedną słynną.

No, nie smuć się tak. To drapieżnik, niedobry wąpierz. A dziewice nie są ginącym gatunkiem? ;-)

Babska logika rządzi!

Francuzi mają przynajmniej jedną słynną.

No, nie musimy zazdrościć dziewic Francuzom, wszak i nam się przydarzyła …dziewica-bohater, wódz powstańców – Emilia Plater! ;)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

No, nie smuć się tak. To drapieżnik, niedobry wąpierz.

Oj, tam :) Ale (nie)życie mają ciężkie XD

No, nie musimy zazdrościć dziewic Francuzom, wszak i nam się przydarzyła …dziewica-bohater, wódz powstańców – Emilia Plater! ;)

A, znajdzie się parę innych…

Gdzie nie ma zasad, tam są kwasy.

Zaiste! Zapomniałam o Pułkownik Emiliji!

Filmik o nieżycie nie-życiu obejrzę w domu.

Ale Bogurodzica nie do końca nasza… ;-)

Babska logika rządzi!

Wampir miał wypadek.

Czy to był przypadek?

Byłby miś przegapił,

lecz szczęśliwie trafił.

Nie wie, jak się stało,

że tak się schowało.

Pyta się Niedźwiadek:

“Czy to był przypadek?”.

 

Odpowiem dowcipem. I nie dam rady tego zrymować:

Ojciec z małym synkiem zwiedzają Luwr.

– Tata, a co to jest?

– Dziewica Orleańska.

– A dlaczego Orleańska?

– Bo z Orleanu.

– A dlaczego dziewica?

– Bo z kamienia…

Babska logika rządzi!

laugh

laugh

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

:-)

Babska logika rządzi!

laugh

Nowa Fantastyka