- Opowiadanie: kozajunior - Sprężyna

Sprężyna

Oceny

Sprężyna

– Mówiłem, że nie ma tak dob­rze bro­nionej for­te­cy, której nie można by zdo­być pieniędzmi – powiedział król.

Obok niego stały katapulty wypełnione monetami.

– Tak, ale nie sądziłem, że potraktujemy to tak… dosłownie – odparł generał.

Przed nim wznosiła się góra z bilonu, pod którą chowało się miasto.

– Tylko mam teraz pytanie: jak to posprzątamy? Przecież ktoś ma tam mieszkać – odezwał się nadworny skarbnik.

Król tylko się uśmiechnął.

– Lud posprząta.

– Tak posprząta, że nasze skarbce pozostaną puste! – odparował mężczyzna. – I co wtedy, królu?

– Jak to co? Podatki sprężyną państwa – odpowiedział władca.

Patrzyli jak lud – głupia, ale darmowa siła robocza – zbiera pieniądze do worków.

Koniec

Komentarze

Dobre, dobre. :)

"Pierwszy raz w życiu dałem się zabić we śnie. "

Ciekawe, że jak na razie cytat o fortecy prowadzi w rankingach ;)

Bardzo zabawne i do tego przyjemne w odbiorze. Podoba mi się, brawo :)

https://www.martakrajewska.eu

Fajny drabel.

Cieszę się, że się podoba!

Mee!

Mnie też się podoba :-)

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Kozajunior – gdzieś z Twoich komentarzy można było wywnioskować, że Ty jeszcze młodziak jesteś – prawda to?

Tak, prawda – 13 i pół.

Mee!

No to szacun.

Szacun przyjęty. Dziękuję.

Mee!

Tylko śmierć i podatki, niestety. Niezły pomysł, troche Monty Pytonem mi zaleciało. :)

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Kozajunior– Dukaj też wcześnie zaczynał. U Ciebie widac nielichy potencjał. Popraw "stała katapulty"

Zalth, niestety, taki już nasz Los (choć u niepełnoletnich, tymi podatkami jest chyba nauka).

Mee!

Nauka to inwestzcja

*inwestycja

pod która chowało

którą ; )   Podatek jest we wszystkim, więc jak rodzic daje Ci dychę na zakupy, to również płacisz podatki : )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

E, zakupy robię rzadko (chyba że książki), bo sklep jest daleko, a ja mieszkam na wsi :) Zaraz poprawię!

Mee!

junior nam przynajmniej w wieku 19 lat nie wyrośnie na Adianę :) Co najwyżej zmieni nicka na kozasenior :D

https://www.martakrajewska.eu

Jeszcze nie wiadomo! Do dziewiętnastki mam jeszcze 5 i pół roku, a gimnazjum podobno najbardziej demoralizuje, więc…

Mee!

W sumie, jak dalej będziemy Cię tak chwalić, to za pięć lat będziesz chodził z nosem tak zadartym, że się będziesz potykał :)

https://www.martakrajewska.eu

To teraz trochę pokrytykujcie! Bo już złamałem palec! :)

Mee!

Za moich czasów nie było (już i jeszcze) gimnazjów i dlatego nie jestem zdemona… zdemoralizowany! :) Rok urodzenia: 2000. Łatwo zapamiętać. :)

"Pierwszy raz w życiu dałem się zabić we śnie. "

No to, jak się prosisz o krytykę, to masz – uważaj na umieszczanie w publikacjach zdjęć i grafik znalezionych w necie. Każde z nich ma właściciela. Ja wiem, że nieletniemu nikt za to procesu wytaczać nie będzie, a poza tym nie jest to wykorzystanie w celach komercyjnych, ale przynajmniej źródło zdjęcia powinno się podać. Przywykniesz do takiej praktyki, a unikniesz w przyszłości ewentualnych kłopotów. To taka rada od starszego kolegi, który para się obróbką zdjęć i tworzeniem grafiki dla stron internetowych.

Koik, a ten rok 2000 to o mnie? :)

Mee!

Koik, fakt. Jak podróżował z podświetlną, to różnie może być z tym rokiem urodzenia :P

Rzeczywiście, przeczytałem większość, a ten drabelek jak na razie bodaj najzręczniejszy.

„Widzę, że popełnił pan trzy błędy ortograficzne” – markiz Favras po otrzymaniu wyroku skazującego go na śmierć, 1790

Co fakt, to fakt. Najlepszy jak dotychczas.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

No i brawo: macie moją nogę na sumieniu.

Mee!

Kozajuniorze, z Ciebie chyba ktoś będzie.    Żebyś nam za szybko nie spuchł z dumy: bądź konsekwentny w stosowaniu dywizów / półpauz, a najlepiej zacznij stosować prawdziwe myślniki.   Prawie bardzo misię. Spodobało, znaczy.

Adamie, a o co Ci chodzi z tymi dywizami, półpauzami i prawdziwymi myślnikami, bo chyba nie za bardzo rozumiem :) (pewnie będzie to coś banalnego). Cieszę się, że cisię. Spodobało, znaczy.

Mee!

Ja nie wierzę, że gości ma 13 i pół. To jakiś troll ;p

https://www.martakrajewska.eu

Czemu, krajemar? Mam Ci dać swojego facebooka? Popytasz się ludzi? :)

Mee!

Jak dasz komuś fejsbuka to znajdę Twoich rodziców i powiem, żeby Ci odłączyli Internet.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

---> beryl. Ze strachu przed konkurencją?   ---> kozajunior. Pewnie, że banalnie proste. Różnią się długościami i zastosowaniami.

Czemu? Chodzi Ci o to, że moje komentarze pojawiają się kilka chwil po waszych (czyli że siedzę cały dzień przy komputerze)? :)

Mee!

Raczej o to, że trzeba uważać co i komu się o sobie udostępnia : )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Do beryla: tam miały być śmieszki na początku i końcu, więc weź na nie poprawkę, zanim zripostujesz.

Adamie, spokojnie, ja wbrew popularnej opinii wcale nie gryzę. Twój komentarz powyżej przeczytałem i jak zauważyłeś nie odniosłem się ani słowem : )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Aaa, sprawdziłem sobie w wikipedii – już wiem :) A jak niby mam robić "prawdziwe myslniki", bo ja wklepuję po prostu – (ten obok 0 a =). Konkurecncja, ha ha…

Mee!

Twój komentarz (…) przeczytałem i (…) nie odniosłem się ani słowem : )   ---> :-) Hmm, to może być znaczące…  :-)   OK., stop ze zaśmiecaniem juniorowi.

A tam, znaczące od razu – nie chciałem spamować bardziej niż i tak już to robiłem : P   Kozajunior, spróbuj nacisnąć ten przycisk dwa razy i dać spację. Voila!

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Oj tam, śmeićcie sobie ile chcecie. 

Mee!

E, ale berylu, wychodzą mi po prostu dwa myślniki obok siebie. I tyle?

Mee!

Korzystasz z Worda? To możliwe, że tam trzeba wcisnąć – spację, napisać wyraz, jeszcze raz spację. Wtedy powinien wyjść taki "dłuższy myślnik".   http://www.ekorekta24.pl/aktualnosci-jezykowe/16-opracowanie-tekstu/122-myslnik-pauza-polpauza-i-dywiz-lacznik-czym-sie-roznia-i-jak-je-stosowac Adam się tego czepia bardzo, innym to aż tak nie przeszkadza, ale znalazłem takie coś, zawsze się przyda.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

W Wordzie Alt+Numminus, Ctrl+Numminus.   W module autokorekty można ustawić "zmieniaj podczas pisania" dwa minusy bez spacji na półpauzę, trzy minusy bez spacji na myślnik.

Przy standardowych ustawieniach Worda: półpauza – Ctrl + numeryczny minus, pauza – Ctrl + Alt + numeryczny minus.

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Ja nie mogę… :) Ale muszę zacząć używać. Haha…

Mee!

Pomysłowe, dowcipne, lekko napisane. Dobra robota, Kozajuniorze.

Sorry, taki mamy klimat.

Bardzo fajne. Na miejscu króla strzelałabym kruszcem z silnymi dodatkami innych metali. A potem nakładała wysoką grzywnę na "fałszerzy" przyłapanych na wprowadzaniu tych monetek do obiegu. Ale ja to wredna jestem…

Babska logika rządzi!

Finklo, masz świetne zadatki na tyra… królową! A ja jeszcze raz podziękuję…

Mee!

CZyżby ten król był wzorem dla Roztowskiego?

A kto to jest Roztowski? :)

Mee!

Rostowski znaczy się :) taki nocny koszmar płacących podatki.

Podoba się ; D

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Mnie także bardzo się podoba.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Fajne :)

Przynoszę radość :)

:)

Mee!

Po tylu latach można zobaczyć w tym aluzję do aktualności. sad

Nowa Fantastyka