- Opowiadanie: baranek - "Zostaw ten kraj, przed tobą raj"

"Zostaw ten kraj, przed tobą raj"

Autorze! To opowiadanie ma status archiwalnego tekstu ze starej strony. Aby przywrócić go do głównego spisu, wystarczy dokonać edycji. Do tego czasu możliwość komentowania będzie wyłączona.

Oceny

"Zostaw ten kraj, przed tobą raj"

Już pra­wie go­dzi­nę idę wzdłuż siat­ki i po­dzi­wiam roz­cią­ga­ją­cy się za nią widok.

Plaża… Tur­ku­so­we morze, wy­god­ne le­żacz­ki, pa­ra­so­le. Kel­ner­ki w bi­ki­ni uwi­ja­ją się z ta­ca­mi za­sta­wio­ny­mi ko­lo­ro­wy­mi drin­ka­mi. Pla­żo­wi­cze głów­nie mocno star­sza­wi, ale to w sumie ra­czej nie dziwi. W końcu – raj. Żyć, nie umie­ra… Wróć! Warto było umrzeć, żeby tra­fić do ta­kie­go miej­sca.

Jest bram­ka. Chcę wejść, ale po­tęż­ny koleś, wy­glą­da­ją­cy na ra­tow­ni­ka, za­gra­dza mi drogę.

– Twoje miej­sce jest tam.

Wska­zu­je roz­ło­żo­ny na ka­mie­niach wy­świech­ta­ny kocyk.

– Ale dla­cze­go? – Pytam mocno roz­cza­ro­wa­ny. I rów­nie mocno roz­ża­lo­ny. – Prze­cież przez całe życie byłem do­brym czło­wie­kiem.

– Tak, ale nie od­pro­wa­dza­łeś skła­dek ZUS.

Koniec

Komentarze

No nie wiem, ta końcóweczka z ZUSem... Chyba nie mój klimat.

 

Pozdrawiam

 

PS. Saluto?

Mastiff

Ja, za Bohdanem, tez nie jestem przekonana co do ZUSu.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Zgadzam się z przed mówcami, końcówka jest rozczarowująca.

Nie podobało się :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Ach, no i ten cudzysłów w tytule, jak tak można?

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

- Ale dlaczego? - Pytam mocno rozczarowany - pytam mała literą

Ja, tak jak wszyscy wyżej,  co ma ZUS do Raju?

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Pewnie nie dożyjemy do emerytury, więc za opłacanie składek ZUS czeka nas raj po śmierci. Tak myślę, choć nie jestem pewna.

Wakacjami z palemką chyba OFE kusiły.

pozdrawiam

I po co to było?

Bardzo mocno takie sobie. Za siatką, na leżaczkach, to chyba tylko pracownicy ZUS. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Słabe IMO, z Feniksem dużo lepsze. Pozdrawiam.

"Pierwszy raz w życiu dałem się zabić we śnie. "

     Puenta wymyślona na siłę. Bardzo średnie na jeża.  

Rzec można ZUS wszechmogący:)

E tam, a mi się podoba. Możesz to spokojnie wysłać Gazecie Wyborczej jako przestrogę dla czytelników. Niech płacą ZUS, niech chodzą i znajdują pracę, bo jak nie... wytarty kocyk:)

"Rzec można ZUS wszechmogący:)" - heh, właśnie!

Nowa Fantastyka