- Opowiadanie: DanielKurowski1 - Martwi, bezrobotni

Martwi, bezrobotni

Mój pierwszy drabble, może spóźniony, ale napisany z nudów, w tęsknocie za dawnym światem.

Oceny

Martwi, bezrobotni

Duch hrabiego po raz setny przeszukiwał pałac, który, jak stwierdził, był bardziej martwy od niego. Ściętą głowę trzymał pod pachą, znudzony ciągłym dopasowywaniem jej do szyi.

Jego małżonka próbowała wycierać zakurzone meble, jednak nie mogła podnieść żadnej ścierki, toteż ciągnęła się za nim w grobowym milczeniu.

Dzieci również nie miały co robić, bawiły się więc w chowanego, ponoć dla treningu.

Ale jak straszyć, przecież nikogo tu nie ma!rzucił poirytowany hrabia, zaglądając wściekle do pustych pokoi i korytarzy.

Wypłynął w końcu przez drzwi frontowe i spostrzegł przyklejoną do nich kartkę z napisem: Przepraszamy. Z powodu pandemii, nawiedzone muzeum pozostaje zamknięte.

Koniec

Komentarze

Jesteś pewien stu wyrazów? ;) (chyba, ze odrzucamy spójniki / półpauzy, a wersji, jak liczyć, jest chyba kilka).

 

Jego małżonka próbowała powycierać zakurzone meble

Może “wycierać”?

 

Całkiem, całkiem.

Zdania są dość proste, ale takie też w sumie powinny być.

Finał jasny, klarowny. Myślę, że mógłbyś dodać tag “humor” ;)

 

 

 

Dzięki za komentarz!

Już zmieniłem, faktycznie, inny licznik nie pokazywał mi spójników i półpauz ;)

Pozdrawiam,

D.

,,Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami,, ~ Patrick Süskind

Przeczytałem. Całkiem spoko, ale bez zaskoczeń.

A jeśli chodzi i odrabble, to jak mówi Reg, najlepszy jest własny palec i analogowe liczenie słów, bo licznikom ufać nie można.

Known some call is air am

A kto potrafi liczyc do "tak dużo"? ;)

Sympatyczne :) Ufam na słowo, że sto słów, bo nie chce mi się liczyć :D

deviantart.com/sil-vah

DOBRE :D . Podoba mi się Twój luz przy konstruowaniu tekstu. Jedyny mały mankament to zaimki dzierżawcze. W drablu jedź po brzytwie i tnij je przy samej ziemi! Czytelnik się zorientuje co i jak, bez ty wszystkich "jego" i "nim". Czekam na następne: )

kalumnieikomunaly.blogspot.com/

Dziękuję wszystkim za komentarze! ;)

Co do zaimków dzierżawczych – na drugi raz będę o tym pamiętać, nie tylko w drabblu.

Pozdrawiam :D

,,Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami,, ~ Patrick Süskind

Przyjemnie się czyta. Może trochę brakowało mi jakiegoś zaskoczenia na koniec, ale opis duchów mi to wynagrodził. Zwłaszcza ten hrabia trzymający głowę pod pachą był świetny. Chętnie przeczytałabym o nich jakieś dłuższe opowiadanie :)

zaglądając wściekle do pustych pokoi i korytarzy.

Tutaj nie jestem pewna, czy da się wściekle zaglądać. 

Duch hrabiego po raz setny przeszukiwał pałac, który (+,) jak stwierdził, był bardziej martwy od niego

Podoba mi się pomysł na pandemię uniemożliwiającą pracę martwym. ;)

 

A kto potrafi liczyc do "tak dużo"? ;)

Silvanie, w szkole się nauczyłam i do stu liczę nawet nieźle i dość szybko. Czasem, kiedy liczę dribble, muszę usilnie pamiętać, żeby skończyć na pięćdziesięciu. Sprawa robi się trudniejsza, kiedy przyjdzie mi porachować droubble, bo tam trzeba umieć aż do dwustu, ale radzę sobie w ten sposób, że liczę do stu, a resztę słów znów od jednego do stu. Potem wystarczy tylko dodać sto do stu i wychodzi dwieście. Dodawać też nauczyłam się w szkole. ;)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Człowiek głupieje, niestety. Łapię się na tym, że na kalkulatorze dodaję czasami 14+19. Wstyd, hańba i sromota [samobiczowanie]

Ech, kiedy chodziłam do szkoły nikomu nie śniło się o kalkulatorach, ale miałam liczydło! ;)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Ja z kolei zawalilem kiedyś sprawdzian z matmy, gdyż udało mi sie zdobyć zegarek z kalkulatorem :D Te śmieszne, male guziczki bylo ciezko wciskac, a musialem sie kryc. Na krycie i proby operacji zeszlo mi wiecej czasu, niz gdybym liczył ręcznie. Wyrzucilem ten zegarek.

Dlatego też preferuję liczenie na palcach, a liczenie słów palcem. ;)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Cześć!

Krótkie, trochę śmieszne, no i z covidem na końcu…

„Poszukiwanie prawdy, która, choćby najgorsza, mogłaby tłumaczyć jakiś sens czy choćby konsekwencję w tym, czego jesteśmy świadkami wokół siebie, przynosi jedyną możliwą odpowiedź: że samo poszukiwanie jest, lub może stać się, ową prawdą.” J.Kaczmarski

Niestety wciąż aktualne

,,Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami,, ~ Patrick Süskind

Uśmiechnęło, a to zawsze w cenie. Troche podobny klimat jak tu.

Widzę, że nie fortunnie się złożyło, nie wiedziałem, że ktoś mnie już ubiegł :/

,,Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami,, ~ Patrick Süskind

Niezłe, podobało mi się :)

Chciałabym w końcu przeczytać coś optymistycznego!

Dziękuję Irka, cieszę się, że wpadłaś ;)

,,Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami,, ~ Patrick Süskind

Sympatyczny tekścik.

Trochę zdradzasz puentę w przedmowie.

Babska logika rządzi!

Dzięki Finklo! Faktycznie, opis trochę za dużo zdradza, zaraz poprawię ;)

,,Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami,, ~ Patrick Süskind

Dobry drabble, z pomysłem i puentą. No i bardzo pasujący tytuł. Szkoda mi duchów, bo to była ich jedyna rozrywka :(

Nie wysyłaj krasnoluda do roboty dla elfa!

Dzięki za komentarz!

Zgadzam się z Tobą, każdy zasługuję na to, by czasem się rozerwać i zająć czymś umysł ;)

,,Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami,, ~ Patrick Süskind

Sympatyczne :)

Przynoszę radość :)

Część Anet, dzięki!

,,Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami,, ~ Patrick Süskind

Ach, przypomniały mi się pierwsze miesiące pandemii, puzzle z bułki tartej i te sprawy… Jak widać nie tylko żywych to dotyka. „Śmiechłam” przy puencie, bardzo przyjemny tekścik :)

„Bóg jest Panem aniołów i ludzi, i elfów” – J.R.R. Tolkien

Dziękuję, Nati ;)

,,Celuj w księżyc, bo nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami,, ~ Patrick Süskind

Zabawne! Śmiechłam. ;)

Co nie zmienia faktu, że TO wciąż trwa i trwa… :(

 

Uśmiechnęło, chociaż wspomnienia z pandemii są różne. Biedni bezrobotni. :)

Nowa Fantastyka