- Opowiadanie: meksico - Insygnia śmierci

Insygnia śmierci

Autorze! To opowiadanie ma status archiwalnego tekstu ze starej strony. Aby przywrócić go do głównego spisu, wystarczy dokonać edycji. Do tego czasu możliwość komentowania będzie wyłączona.

Oceny

Insygnia śmierci

Ba­ra­basz umarł, jak na świę­te­go przy­sta­ło, w wi­gi­lię jed­ne­go z naj­waż­niej­szych ka­to­lic­kich świąt. Zaraz też po­czę­to się do niego mo­dlić, a ciało od­da­no w ręce mni­chów, któ­rzy nie szczę­dząc wy­sił­ków wy­pom­po­wa­li krew, ze­bra­li włosy i pa­znok­cie, a resz­tę po­ćwiar­to­wa­li. W eks­pre­so­wym tem­pie ro­ze­sła­no ka­wał­ki Ba­ra­ba­sza do ko­ścio­łów w całej Eu­ro­pie, Ame­ry­ce i Azji. Wy­sta­wio­no je na widok pu­blicz­ny, a wier­ni z na­masz­cze­niem klę­ka­li przed re­li­kwia­mi, ca­ło­wa­li palce, do­ty­ka­li ję­zy­ka i prze­cze­sy­wa­li włosy. Wy­cze­ki­wa­no cudów, ukła­da­no hymny, li­ta­nie oraz ko­ron­ki do Naj­święt­sze­go Serca Ba­ra­ba­szo­we­go. Dużo póź­niej, kiedy ko­ścio­ły opu­sto­sza­ły, a prze­peł­nio­ne szpi­ta­le prze­sta­ły przyj­mo­wać za­ka­żo­nych, ktoś spy­tał: „Na co wła­ści­wie zmarł Ba­ra­basz?”

Koniec

Komentarze

O, fuj! Wreszcie świetny drabble :).

O jedno słowo za daleko, ale poza tym nie mam uwag. Świetne.

Ja śmierci jestem posłem! Jam was oszukał! Zmarłem na leprę, i leprę tę wam przyniosłem!

 

Fajne.

Niezłe, ale z relikwiami nie jest tak łatwo. I raczej expresowe tempo nie wchodzi w grę. Beatyfikacja JP II jest prowadzona w ekspresowym tempie i jak widać to trwa. Ponadto nikt nie dotyka relikwii bezpośrednio, są zamknięte (te nowe to raczej hermetycznie) w relikwiarzu i najwyżej relikwiarz można sobie dotknąć, a i to niezbyt często. Więc merytorycznie drabbel leży.

Ale poza tym, niezłe.

Ciekawe, choć trzeba traktować z przymróżeniem oka.

Zabawowe. :)

Tylko mam wątpliwości co do tytułu. Może się czepiam, ale nie wiem czy słowo insygnia w tym przypadku jest równorzędne z relikwią.

insygnium «oznaka godności, władzy, stanu lub urzędu»

relikwia «fragment szczątków osoby świętej lub przedmiot z nią związany, będące obiektem kultu religijnego», «przedmiot mający dla kogoś dużą wartość uczuciową»

Pozdrawiam.

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Uwagi homara jak i Zaltha uznaję za bezzasadne wobec tego tekstu, napisanego przecież z przymrużeniem oka. Oczywiście wiadomo czemu "insygnia śmierci" ; )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

No racja. :)

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

No przecież uwagi też można traktować z przymrużeniem oka.

Ale jeżeli niektórym autorom na tym portalu zarzuca się brak logiki, konsekwencji, związku przyczynowo-skutkowego... to chyba można też domagać się merytorycznego umocowania faktów ;)

Oj tam... Może jakieś wyjątkowo odporne formy przetrwalnikowe, które mogą wytrzymać cały ekspresowy proces? "Wkrótce" zamiast "zaraz" i nie będzie problemu.

A drabble fajny.

Babska logika rządzi!

Podobało się :)

Dzięki za przeczytanie, komentarze i wszelakie rozważania.

Doceniam  :)

Mrużenie oka jest jak najbardziej potrzebne :)

Pozdrawiam,

R.

http://tatanafroncie.wordpress.com/

Bardzo dobry drabel XD

Zapraszam na stronę autorską: www.facebook.com/LadyWrites - Anna Szumacher

Obrzydliwe, ale fajne.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

:)

http://tatanafroncie.wordpress.com/

Bardzo zacny drabelek. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Bardzo ciekawe.

Piękna miniaturka! Gratuluję!

dzięki :)

http://tatanafroncie.wordpress.com/

Nowa Fantastyka