- Opowiadanie: dziko - Współfinansowanie (drabble)

Współfinansowanie (drabble)

Oceny

Współfinansowanie (drabble)

Zza barczystych pleców Czerwonego Svena dobiegały trzaski płonących chałup, jęki mordowanych mężów i krzyki gwałconych niewiast. Śmiertelnie ranny władyka Dymitr ostatnim wysiłkiem woli uniósł głowę i spojrzał w oczy hersztowi najeźdźców.

 

 

– Nie pojmuję… doprawdy, nie pojmuję skąd wziąłeś złoto na opłacenie najemników! –wycharczał. – Acz jeszcze bardziej mnie zdumiewa, czemu pozwoliłeś ujść z życiem trzeciej części grodzian…

 

Czerwony Sven wyszczerzył zębiska w szerokim uśmiechu, rękawem wytarł z posoki poszczerbioną tarczę i podsunął ją władyce pod nos. Przy dolnej krawędzi przymocowana była niebieska tabliczka z tuzinem złotych toporków i grawerunkiem:

 

Inwazja współfinansowana ze środków Unii Euroazjatyckiej

w ramach programu rozwoju zrównoważonego barbarzyństwa

Koniec

Komentarze

No śmieszne.

Tylko władyka, jak na umierającego, coś za długo i zbyt teatralnie przemawia. A w pierwszym akapicie jest kilka wytartych od długiego używania sformułowań: ostatni wysiłek woli, krzyki gwałconych, jęki mordowanych. Nie przejmuj się, nie byłbym sobą, gdybym się do czegoś nie przychrzanił. Drabble mi się spodobał:)

A, no i czy plecy mogą być barczyste, czy raczej człowiek?

Nawet, nawet ;)

Takie średnie :P

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Całkiem sympatycznie wykorzystane sto słów, choć nie bez "ale" - pod wszystkimi przychrzanieniami tintina mógłbym się w zasadzie podpisać. Rozciąganie się na dokładnie sto słów nie obyło się bez ofiar :p

Fajne :)

Zaufaj Allahowi, ale przywiąż swojego wielbłąda.

     Sympatyczne, ale tytuł mocno zdradza zakończenie.

     Pozdrówko.

Roger ma rację. Tekst sympatyczny, ale ospoilerowany.

Ojtam, ojtam. Fajny drabble.

Rozumiem, że następna będzie trylogia o wszystkich formularzach, które musiał wypełnić biedny Sven? I nie zapomnij o audycie sprawdzającym zgodność toporów z dyrektywami. ;-)

Babska logika rządzi!

Finkla, pewnie że fajny, ale przy innym tytule koniec mógłby bardziej zaskakiwać. To nie zarzut, tylko sugestia :)

No dobrze, trochę racji masz. Ciekawe, czy Autor też tak pomyśli.

Babska logika rządzi!

Lol, całkiem zabawne ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Bardzo zacny utworek. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Rozbawił mnie :)

Mnie też.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Rozbawił mnie ten drabble. Bardzo mi się podoba.

Wytarł tarczę z posoki? Znaczy, zwierzę jakieś najpierw zaszlachtował...  

Ale kpina dobra.

Nowa Fantastyka