- Opowiadanie: michalus - Jedzie pociąg jedzie.

Jedzie pociąg jedzie.

Pociąg do hogwartu to to nie jest, choć dzieją się w nim równie zaczarowane rzeczy... Gdyby nie ten jeden cham, wyrzucający co chwilę ludzi przez drzwi.

Oceny

Jedzie pociąg jedzie.

Jedzie pociąg jedzie, pijmy więc wódkę i jedzmy śledzie.

Dalekowzroczność straszy, że tor prowadzi w nicość.

Gwarancja wszak żadna, że będzie na końcu stacja.

Hamlet leniwie sprawdza każdemu bilet.

Dłuży się niektórym czas, w trakcie tej podróży.

Kres wycieczki szybszy dla leciwych seniorit i seniores.

Mierzi widok, jak ich wypierdala przez drzwi.

– Kotku powiem ci… że tu z tobą pięknie jest w środku.

Kuszetkę otwieram i ścielę kozetkę.

Zasłoń firany i daj całować swą dłoń.

Światłość poczujmy gdy najdzie nas miłość.

Kochajmy się przez całą drogę i ciągle brykajmy.

– Aż…

– Aż?

<ekhem>

– …chrząknie ten cham Hamlet, gdy toru zabraknie.

Koniec

Komentarze

Michalusie, czyżbyś miał nieszczęście uczestniczyć w tej traumatycznej podróży koleją?

Możesz jeszcze zaszaleć i dopisać jedno słowo, alnbowiem teraz jest ich dziewięćdziesiąt dziewięć.

 

Kropka w tytule jest błędem.

 

Mierzwi widok, jak ich… → Pewnie miało być: Mierzi widok, jak ich…

Sprawdź znaczenie czasownika mierzwić.

 

– Kotku powiem Ci… że tu z Tobą… → – Kotku powiem ci… że tu z tobą

Zaimki piszemy wielką literą, kiedy zwracamy się do kogoś listownie.

 

Zasłoń firany i daj całować swą dłoń. → Firan się nie zasłania – to firany zasłaniają okno.

Pewnie miało być: Zasuń firany i daj całować swą dłoń.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Regulatorzy → Dziękuję za lekturę. Błędy poprawiłem – poza jednym. Zostawiłem zasłoń, bo się lepiej rymuje z dłoń.

 

Odnośnie setnego słowa – tu element zaskoczenia, to oczywiście “– Peszek…”

 

W sensie że nie zdążył jej zaliczyć w tej kuszetce… :) :>) :) :) :) 

 

Miłego wieczoru!

Michalusie, a po co Ci ten rym?

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Regulatorzy – – > Skoro w każdym zdaniu jest rym… to niech będzie i w tym. :)

A i z tozsamych powodów było Mierzwi zamiast Mierzi :) bo się rymuje z drzwi :)

laugh

A dym się rymuje z Tym… firany – zaspany… etc. etc…

Witkacy podsumowałby to krótko: ostatnia stacja rezygnacja… 

wink

dum spiro spero

Ja tam nie widzę rymów w każdym zdaniu. Widzę rymy niedobre, całkiem przypadkowe i w zasadzie nie wiem po co one. :(

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Ani to wierszem, ani to prozą pisane.

Jest taki stary film z Jamie Lee Curtis, Eddiem Murphim i i Danem Aykroydem – Nieoczekiwana zmiana miejsc – i tam pod koniec jest scena w pociągu z dość egzotyczną mieszanką postaci. Nastrój zupełnie inny, bo to komedia, ale tak jakoś mi się z tym tekstem skojarzyło. 

It's ok not to.

Niestety, ja też, jak Reg. :( Całość mi nie podeszła, ale nie jestem ekspertem od wierszy, a to chyba wiersz. Sorry.

Regulatorzy → Dziękuję za lekturę. Błędy poprawiłem – poza jednym. Zostawiłem zasłoń, bo się lepiej rymuje z dłoń.

jeszcze o kropce w tytule Reg wspomniała ;)

 

 

ani rymów, ani rytmu, więc wiersz to raczej nie jest. Jak na drabble to też mi zabrakło porządnej końcówki. Niestety całość nie podeszła. 

Fascynator – – > dzięki za lekturę. Rymy miały być częstochowskie, bo ten pociąg z tamtąd wyruszył aż na CPK. Regulatorzy – – > Koncept zakładał by każde zdanie było jak wagonik rym z początku i na końcu. BTW jak nie widzisz, wszak w każdym zdaniu rym jak dym. Dogsdumpling – – > również dzięki za lekturę. BTW ciekawe skojarzenie. Koala75 – – > też dziękuję za przeczytanie i komentarz. W sumie to miał być wiersz, swoją drogą skróciłem go nieco by wyszedł z tego drabble. OldGuard – – > omg przecież rym w każdym zdaniu. Pierwszy wyraz rymuje się z ostatnim wyrazem… Tak czy siak i Tobie dziękuję za lekturę..

Hmmmm. Podejrzewam, że to jakaś metafora, ale nie udało mi się rozkminić jaka. Życia? W takim razie to żadne zaskoczenie, że dla leciwych Hiszpanów koniec jest bliżej…

Babska logika rządzi!

Nowa Fantastyka