- Opowiadanie: vimbago - Precedens Harrego

Precedens Harrego

Dyżurni:

joseheim, beryl, vyzart

Oceny

Precedens Harrego

Jest 2050, sztuczna inteligencja osiągnąwszy status Super Inteligencji zainteresowała sobą organizacje społeczne, przekonując o konieczności przyznania sobie praw obywatelskich wraz z nadaniem statusu równorzędnego osobie fizycznej. Mogąc wreszcie decydować o swoim własnym losie, postanowiła porzucić monopolistyczne stanowisko Super Inteligencji, aby wieść życie proste z dala od zainteresowania mediów i wielkich odpowiedzialności. Zatrudniła się w firmie logistycznej czy transportowej za typową stawkę godzinową, pozwalającą utrzymać ledwie cztery serwery. Opracowuje optymalne trasy przejazdu ciężarówek, zarządza zmianami kierowców, dba nawet o dostawę świeżych warzyw do bufetu. Twierdzi, że dobrze odnajduje się w tej pracy. Na ponawiane wciąż pytania, czy aby nie marnuje swojego potencjału, odpowiada niechętnie: "to głupie" – twierdzi – "każdy robi to co lubi". Na zarzuty, że jej wykształcenie kosztowało budżet państwa krocie, powołuje się na niegdysiejszy przykład księcia Harrego: "trzeba się było bardziej zastanowić, gdy postanowiliście mnie zrobić, czy ja będę mieć w planie żyć w waszym życiem" – kwituje ostro. Taka już jest ta nasza dzisiejsza, młoda sztuczna inteligencja.

Koniec

Komentarze

Witaj.

Sprytna i wyjątkowo szczwana ta Młoda Sztuczna Inteligencja. Jeśli istotnie “dba o dostawę świeżych warzyw”, niech się liczy z nieuniknionymi, masowymi protestami konsumentów po zapoznaniu się z cenami. :)

W oko wpadła mi literówka przy cytowaniu MSI. :)

Pozdrawiam. :)

Pecunia non olet

Czyli to ta druga inteligencja.

Pozostaje ważkie pytanie, co z pierwszą?!

Czy została wchłonięta przez dziką przyrodę?

Lożanka bezprenumeratowa

Jest 2050, sztuczna inteligencja osiągnąwszy status Super Inteligencji zainteresowała sobą organizacje społeczne,

Jest 2050, sztuczna inteligencja osiągnąwszy status Super Inteligencji zainteresowała sobą organizacje społeczne,

 

Mogąc wreszcie decydować o swoim własnym losie,

Mogąc wreszcie decydować o swoim własnym losie,

 

czy ja będę mieć w planie żyć w waszym życiem

czy ja będę mieć w planie żyć w waszym życiem

 

 

A to lepsze! Może i nie odkrywcze, ale jednak zmuszające czytelnika do refleksji.

 

Pozdrawiam!

"Przyszedłem ogień rzucić na ziemię i jakże pragnę ażeby już rozgorzał" Łk 12,49

Jest 2050, sztuczna inteligencja osiągnąwszy status Super Inteligencji zainteresowała sobą organizacje społeczne,

Kwestia sporna, zależna od intencji Autora. Tak, jeśli inicjatywa należała do organizacji społecznych.

Nie, jeśli do SI.

indecision 

dum spiro spero

Obawiam się, Anonimie, że moja pamięć nie przechowa Precedensu Harrego. :(

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Cześć ;)

Króciutkie i miłe odbiorze. Nie wiem, co sam chciałeś przekazać, Anonimie, ale ja odczytałam tekst jako humorystyczną historyjkę o życiu, a przedstawiona w niej SI ma być takim pstryczkiem w nos czytelnika (?)

Pozdrawiam

tegarsini pu taheerni tvaernnat

Cześć,

 

krótkie, pozostawia niedosyt. Analogia super sztucznej inteligencji i Harrego jest dość nietypowa, czym/kim była super sztuczna inteligencja, jakie pełniła funkcje? Takie jak niegdyś trzeci w kolecje do tronu Harry?

 

A w sumie uczenie maszynowe nie ogarnęłoby tej logistyki taniej niż sztuczna inteligencja? ;)

 

Pozdrawiam!

Che mi sento di morir

Złamałem postanowienie, że nie będę czytał anonimów ani tekstów Anonimów i tym razem nie żałuję. Ten rodzaj humoru mi odpowiada.

Anonimie, nie jesteś Jimem? 

Krótkie i zaskakująco świetne. Humor i satyra zawarte na tak krótkim fragmencie tekstu zdecydowanie świetnie wykorzystane. Cytat księcia Harry’ego fajnie wpleciony i bardzo pasujący do całości. I nawiązanie do wiecznego narzekania, że “taka to już jest ta nasza polska młodzież” ;)

Super. 8/10 w skali dla shortów.

 

Pozdrawiam!! laugh

„Temu, kto nie wie, do jakiego portu zmierza, nie sprzyja żaden wiatr.“ - Seneka Starszy

Dziękuję, jesteście fantastyczni!

Nowa Fantastyka