- Opowiadanie: Rastamanka - Niebo (Short)

Niebo (Short)

Autorze! To opowiadanie ma status archiwalnego tekstu ze starej strony. Aby przywrócić go do głównego spisu, wystarczy dokonać edycji. Do tego czasu możliwość komentowania będzie wyłączona.

Oceny

Niebo (Short)

-Cieszę się, że Cię widzę. Już myślałam, że nie pozwolą Ci mnie tu odwiedzić. Wiesz, mają tutaj strasznie rygorystyczne zasady, ale musisz ich zrozumieć. To w końcu niebo. Nie każdy ma tu wstęp. Ale wiedziałam że Ciebie wpuszczą. Pięknie tu, prawda?

Spójrz tylko na tych aniołów lśniących bielą. Wydawać by się mogło, że wszystko jest tu takie czyste. Takie nieskażone.

Strasznie małomówna jesteś dziś. Mogłabym to odebrać jako niemy zachwyt tym miejscem.

Poza tym nie uwierzysz jak Ci coś powiem. Każdego dnia o regularnej godzinie Bóg spotyka się z nami osobiście. Tak, to właśnie, dlatego ciągle patrzę na zegarek. Nie żebym miała cię wypraszać, ale wolałabym zostać z nim sama. Zawsze opowiada takie ciekawe rzeczy. Anegdoty o

stworzeniu, oraz….

O! Słyszysz ten dźwięk? Widzisz Archaniołów? To on. Nadchodzi. Mam nadzieję, że jeszcze mnie tu

odwiedzisz.

 

***

Anka wyszła z sali ze łzami w oczach. Nie mogła patrzeć na to jak dwóch sanitariuszy wkłada jej bełkocącą i śliniąca się matkę

do kaftana a potem przydziela codzienną dawkę leku. Powoli zaczynało ja to przerastać.

Koniec

Komentarze

Short? To jest jakiś megashort ;).

Historyjka jak historyjka, ale to nie jest fantastyka.

Sygnaturka chciałaby być obrazkiem, ale skoro nie może to będzie napisem

Nie, to zdecydowanie za krótkie, ale nawet się uśmiechnąłem. Chyba taki był cel prawda?

A zwrotów grzecznościowych w opowiadaniu nie ma, bo to opowiadanie, nie list. Więc wszystkie 'Ci', 'Ciebie' zmień na małe litery.

Mnie się podobało. Sztuką jest krótkim tekstem wywołać w czytelniku emocje. Mnie zakończenie poruszyło.
Niepotrzebne ostatnie zdanie, całkiem bym je wywalił. Wiem, czepiam się, ale IMO psuje cały efekt. Po co informować wprost o tym, co wynika ze zdania poprzedniego, w dodatku tak fajnie?
Piąteczka :)

Czy ja wiem? Szkoda, że takie krótkie, może nie miałaś pomysłu na rozbudowanie całości? Ogólnie nie mogę się do niczego przyczepić, ani też pochwalić, gdyby było nieco dłuższe, to może...

Popraw literówki i powodzenia przy kolejnych tekstach! :)

Całkiem, całkiem...

Szkoda, że takie krótkie, można było dociągnąc do 2 tys znaków. Mam wrażenie, że tekst jest napisany "na odwal".

W każdym razie udało Ci się zaskoczyć czytelnika, rozbudzić emocje. To na plus.

Dałabym 4.

 

"Wkłada do kaftana" zdecydownie nie brzmi dobrze i psuje zakończenie. Kaftan zakłada się komuś, nawet jeśli chodzi o kaftan bezpieczeństwa.

Zakończenia zaskoczyło, ale ja się nie uśmiechnąłem.

*zakończenie

Ludzie! Fantastyka to nie tylko smoki, roboty i latające rowery. Tu fantastyka ukazuje się w opisie psychiatryka jako nieba. Fantastyka to wyobraźnia. Pomysł dobry. Fakt, że któtkie, ale ujmujące.
Mogłabym postawić 4, bo jest troche błędów.
Nie podoba mi się "wkładanie do kaftana"

Ta, jasne.

Zaraz napiszę maila do biblioteki, żeby przenieśli Lot nad kukułczym gniazdem do działu F&SF.

Sygnaturka chciałaby być obrazkiem, ale skoro nie może to będzie napisem

Sprawnie napisane i nic poza tym. We mnie jakichś szczególnych emocji nie wzbudziło, ani pozytywnych, ani negatywnych.

Zaufaj Allahowi, ale przywiąż swojego wielbłąda.

Nowa Fantastyka