- Hydepark: [KONKURS] Planety

Hydepark:

konkursy

[KONKURS] Planety

Komentarze

obserwuj

Jury: Bellatrix, Outta Sewer, Golodh

 

Dawno nie pisałeś i szukasz inspiracji na nowy tekst? Brak ci ostatnio pasjonujących pojedynków i emocji, towarzyszących portalowym konkursom? Uważasz, że na portalu brakuje epickich dzieł science-fiction? A może po prostu lubisz czytać dobre opowiadania?

Nieważne kim jesteś, to konkurs właśnie dla ciebie!

Wyrusz z nami w niezwykłą podróż po Układzie Słonecznym. Opalaj się na wenusjańskich plażach, spróbuj zdobyć Olympus Mons albo sprawdź, co kryje się w mroku obłoku Oorta. W ramach podróży przewidujemy także walki z robotami, spotkanie z kosmitami (z wyglądu przypominających kajaki) oraz wizytę w sklepie turystycznym, w którym możecie liczyć na specjalny rabat! W tym promocja roku – neptuńskie smarki za 2,99$!

Nie przesłyszeliście się! Tylko 2,99$!!!

Teleport już czeka. Przyłączysz się?

 

https://i.pinimg.com/564x/bc/6a/d9/bc6ad9949aceea46e7e55008788a9794.jpg

 

1. Temat konkursu

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest napisanie opowiadania (utrzymanego w dowolnej konwencji), którego miejscem akcji lub istotnym wątkiem jest jeden z obiektów Układu Słonecznego. Choć tytuł wskazuje na zwykłe planety, to mogą być to również planety karłowate (tak, Plutonie, pamiętamy [*]), a także księżyce, obiekty ikoniczne (np. pierścienie Saturna) lub mityczne (Wulkan, Theia, planeta IX, Tyche, Nemesis i tym podobne). Jedyny warunek – nie może być to Ziemia.

2. Termin

Teksty można publikować do 21 czerwca 2022 roku do północy.

Dodatkowo, w trosce o zdrowie portalowiczów, przyjęte zostaną również wszystkie teksty złożone 12 godzin po terminie, czyli do środowego południa.

3. Górny limit znaków

Podstawowym limitem znaków jest 30 tysięcy znaków (liczonych przez portal), ale (portalową tradycją) można go zwiększyć. Tym razem prawie dwukrotnie!!!

Skomentowanie dwóch cudzych tekstów konkursowych – limit zwiększa się do 40 tysięcy znaków.

Skomentowanie 25% tekstów konkursowych – limit zwiększa się do 45 tysięcy znaków.

Skomentowanie 50% tekstów konkursowych – limit zwiększa się do 50 tysięcy znaków.

Dodatkowo Lożanie i Dyżurni dostaną do dyspozycji dodatkowe 5 tysięcy znaków, przy czym maksymalny limit to wciąż 50 tysięcy znaków (nie mogą dostać 55 tysięcy).

Uwaga: Takie komentarze powinny być merytoryczne i dłuższe niż pół zdania :)

4. Dolny limit znaków

Brak.

5. Warunki uczestnictwa

Aby zgłosić swój tekst, należy założyć konto na portalu i opublikować opowiadanie z tagiem konkursowym. Tekst nie może być wcześniej publikowany.

Każdy może napisać jedno opowiadanie. Dozwolone jest betowanie (ale nie przez jurorów) i wprowadzanie kosmetycznych poprawek po publikacji. Autorzy publikacji anonimowych powinni ujawnić się przed ogłoszeniem wyników konkursu.

6. Zwycięzcy

Spośród opublikowanych tekstów jury (Bellatrix, Outta Sewer, Golodh) wyłoni dwa najlepsze teksty, które – poza wieczną chwałą – otrzymają również kosmiczne nagrody rzeczowe*

Przewidzieliśmy również nagrodę dla jednego z tych użytkowników portalu, którzy skomentują wszystkie konkursowe teksty. Jej adresata wskaże losowanie.

* – gwarantowane przy udziale minimum dziesięciu uczestników.

7. Inne

Wątpliwości dotyczące interpretacji regulaminu będzie rozstrzygać jury.

 

https://i.pinimg.com/564x/00/15/c3/0015c340cb85bbc026c69011b9fb8122.jpg

 

Liczymy na dobre teksty i z chęcią rozwiejemy wszystkie wątpliwości:)

Слава Україні!

Wow, dużo czasu, może się skuszę ;P Jeszcze nie brałam tutaj udziału w konkursie, więc wszystko przedemną!

Dużo czasu, a jakie fajne jury!

 

Zapraszam:)

Слава Україні!

Uuu. Brzmi bardzo ciekawie. ;) Mam zainteresowania kosmiczne, natomiast tekstów o takiej tematyce nie, więc to może być dobra okazja. Tym bardziej, że szkic takiego opowiadania leży na dysku google od roku. :P

Nadzieje chyba się spełniają, skoro jest ich coraz mniej.

No, to chyba trzeba coś napisać. Przy okazji podczepię pod wyzwanie SF, będą dwie pieczenie na jednym koronalnym wyrzucie masy... ;-)

Babska logika rządzi!

Może w końcu skończę moje marsjańskie opko :)

Chciałabym w końcu przeczytać coś optymistycznego!

Awatar zobowiązuje, Irko. ;)

Nadzieje chyba się spełniają, skoro jest ich coraz mniej.

No to chyba trafiliśmy z tematem, skoro aż trzy opowiadania czekały specjalnie na niego :D

Слава Україні!

Finkla – o, jakie piękne cwaniactwo, wykorzystanie luki w przepisach, wszystko w zgodzie umową społeczną wyzwania ;) Jako jeden z tych, co podjęli rękawice i napisali, aprobuję i błogosłowię :)

Known some call is air am

miejscem akcji lub istotnym wątkiem jest jeden z obiektów Układu Słonecznego. Choć tytuł wskazuje na zwykłe planety, to mogą być to również planety karłowate (tak, Plutonie, pamiętamy [*]), a także księżyce, obiekty ikoniczne (np. pierścienie Saturna) lub mityczne (Wulkan, Theia, planeta IX, Tyche, Nemesis i tym podobne)

A obiekty inne niż planety (w tym karłowate i mityczne)?

 

Outta, jak Finkla znajdzie lukę w prawie, to wjedzie w nią buldożerem. ;)

Nadzieje chyba się spełniają, skoro jest ich coraz mniej.

Tak, jak najbardziej. O to chodziło mi w tym fragmencie, jeśli niezrozumiale to napisałem, to może to być cokolwiek co nie jest ani Ziemią, ani jakąś przypadkową kometą XIA-3439439 (chyba, że to jakaś bardzo fajna kometa :P)

Слава Україні!

miejscem akcji lub istotnym wątkiem

 

Czyli miejscem akcji może być Ziemia, byle fabuła kręciła się wokół innego ciała niebieskiego?

 

Choć może, podobnie jak Irka, skończę opko marsjańskie ;)

http://altronapoleone.home.blog

Tak:)

Слава Україні!

Outta, jak Finkla znajdzie lukę w prawie, to wjedzie w nią buldożerem. ;)

Od razu buldożerem... Wolę myśleć, że szczelinkę wykorzystam jak woda – podkradnę się po cichutku, zajmę i będę czekać na mróz. ;-)

Babska logika rządzi!

Hej!

 

Super pomysł! 50k znaków limit, naczytacie się, tyle powiem (jakbyście w nawale tekstów konkursowych potrzebowali jurka, to dajcie znać) ;-)

Mam też jedno pytanie, bo mam pomysł już pewien rozpisany: czy to musi być planeta/obiekt ikoniczny, czy też przejdzie megastruktura orbitująca wokół planety (innej, nie ziemi, przy czym planeta nie będzie odgrywała w tekście większej roli)

 

@Finkla

 

No, to chyba trzeba coś napisać. Przy okazji podczepię pod wyzwanie SF, będą dwie pieczenie na jednym koronalnym wyrzucie masy... ;-)

No nareszcie!

 

 

Pozdrawiam!

„Poszukiwanie prawdy, która, choćby najgorsza, mogłaby tłumaczyć jakiś sens czy choćby konsekwencję w tym, czego jesteśmy świadkami wokół siebie, przynosi jedyną możliwą odpowiedź: że samo poszukiwanie jest, lub może stać się, ową prawdą.” J.Kaczmarski

Ta grafika z Jowiszem jakby znajoma. :) 

Tekst ode mnie macie jak w banku. 

 

No, to chyba trzeba coś napisać. Przy okazji podczepię pod wyzwanie SF, będą dwie pieczenie na jednym koronalnym wyrzucie masy... ;-)

No w końcu! 

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

Ooo! Widzę, że wzbudziłam nieliche emocje samą deklaracją chęci wzięcia udziału w konkursie.

Teraz wystarczy stopniowo zwiększać napięcie i wyjdzie dobrze. ;-)

Babska logika rządzi!

Maras jej nienawidzi, odkryła jeden skuteczny sposób na zwrócenie uwagi na opowiadanie, zobacz jak!

Nadzieje chyba się spełniają, skoro jest ich coraz mniej.

Mam też jedno pytanie, bo mam pomysł już pewien rozpisany: czy to musi być planeta/obiekt ikoniczny, czy też przejdzie megastruktura orbitująca wokół planety (innej, nie ziemi, przy czym planeta nie będzie odgrywała w tekście większej roli)

Imho nie ma problemu, jakby ktoś inny z jury narzekał to dam znać:)

Ta grafika z Jowiszem jakby znajoma. :) 

O nie! A myślałem, że nikt nie zauważy:P

Ale już nie będę szedł na łatwiznę i do opowiadań będę wrzucał symulacje zupełnie nowe (albo wyprane w Perwollu).

Maras jej nienawidzi, odkryła jeden skuteczny sposób na zwrócenie uwagi na opowiadanie, zobacz jak!

I to jeszcze zanim je napisała xP

Слава Україні!

Zacny temat.

Jeśli nic na ten konkurs nie napiszę, to nie zasługuję na miano.

Jeśli komuś się wydaje, że mnie tu nie ma, to spieszę powiadomić, że mu się wydaje.

Ja pewnie będę szczególnie czekać na fizykowy tekst :P

Слава Україні!

Skład jury taki skrzywiony lekko w stronę sf, więc chyba w to wchodzę.

Po przeczytaniu spalić monitor.

Nawet nie tak lekko ;)

Uch, czuć SFem. Na mnie nie liczcie w takim razie, ale konkurs bardzo fajny – będę śledził :)

Czyli sf tu będzie mainstreamem, więc dla odważnych napisanie opowiadanie nie sf. :P

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

Zan, dowolna konwencja, jako rzecze Gekikara :)

Known some call is air am

Nie mogę przegapić tego konkursu. Spróbuję coś przygotować :)

Zapraszamy, zapraszamy:)

Слава Україні!

Jeśli dowolny obiekt Układu Slonecznego, to szykuję opko o lądowaniu na Słońcu 

Nie zabijamy piesków w opowiadaniach. Nigdy.

Ale w nocy?

Known some call is air am

miejscem akcji lub istotnym wątkiem jest jeden z obiektów Układu Słonecznego [...]

Jedyny warunek – nie może być to Ziemia

Mamy tu sprawę głośnego swego czasu "lub czasopisma". :P

Czy Ziemia może być miejscem akcji, jeżeli nie iest istotnym wątkiem? 

Czy może być istotnym wątkiem, jeżeli nie jest miejscem akcji? 

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

Ale w nocy? 

Przecież inaczej byśmy się spalili 

Nie zabijamy piesków w opowiadaniach. Nigdy.

Czy Ziemia może być miejscem akcji, jeżeli nie iest istotnym wątkiem? 

Czy może być istotnym wątkiem, jeżeli nie jest miejscem akcji? 

Może być nawet miejscem akcji i istotnym wątkiem naraz, jeśli przy okazji inna planeta jakoś ładnie te kryteria spełni:)

Слава Україні!

Obydwa kryteria, czy wystarczy jedno? :P

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

Tak, jedno też :P

Byle nie wykorzystywać tego do przesady i żeby motyw innej planety był znaczący, a nie sprowadził się do wypadu na pizzę na Marsa między poszukiwaniem złoczyńców.

Слава Україні!

Saj-faj z ludzkim terminem…

Zawsze może być sen albo paranoja. ;-)

Logika zaprowadzi cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie. A.E.

Hmm, może i ja coś nasmaruję na ten konkurs.

 

Drobne ogłoszenie

Po sugestii jednego z użytkowników i całkiem nieburzliwych dyskusjach postanowiliśmy zamienić nagrodę specjalną dla czytelnika. Aby uniknąć wyścigu na krótkie komentarze i dać czas na rozpisanie tych pięknych i szczegółowych, nagroda za najszybsze przeczytanie wszystkich tekstów zamieniona zostanie na losowanie spośród tych, którzy wszystkie teksty (do ogłoszenia wyników) przeczytają:)

Слава Україні!

Podobno nie ma głupich pytań, dlatego spróbuję.

Czy może być planeta spoza Układu Słonecznego?

Nie:)

Слава Україні!

No właśnie, bo regulamin konkursu zalatuje trochę układzizmem i gwiaździzmem. Jakby Układ Słoneczny i Słoneczko były z jakiegoś powodu lepsze od innych systemów i gwiazd? 

No właśnie, bo regulamin konkursu zalatuje trochę układzizmem i gwiaździzmem. Jakby Układ Słoneczny i Słoneczko były z jakiegoś powodu lepsze od innych systemów i gwiazd?

Gdzie twój układosłoneczny patriotyzm?

 

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

Gdzie twój układosłoneczny patriotyzm?

Uważam siebie za obywatela Wszechświata. 

No właśnie, bo regulamin konkursu zalatuje trochę układzizmem i gwiaździzmem. Jakby Układ Słoneczny i Słoneczko były z jakiegoś powodu lepsze od innych systemów i gwiazd? 

No niestety, trzeba było narzucić jakieś ograniczenia, żeby to nie był konkurs na dowolne SF :v

Ale następny konkurs możemy zrobić o planetach krążących wokół Betelgezy :P

Слава Україні!

No niestety, trzeba było narzucić jakieś ograniczenia, żeby to nie był konkurs na dowolne SF :v

No dobrze, dostosuję się :)

Uważam siebie za obywatela Wszechświata. 

Przynajmniej na czas konkursu, Układ Słoneczny izoluje się od społeczności międzygwiezdnej.

Nadzieje chyba się spełniają, skoro jest ich coraz mniej.

Golodh no wiesz? Jak to wokół Betelgezy?! Wokół Bellatrix :P

Ach, widzisz Bellatrix, z chęcią dałbym Bellatrix, ale tu żart polega na tym, że Betelgeza nie ma krążących wokół niej planet :P

Слава Україні!

Ach, widzisz Bellatrix, z chęcią dałbym Bellatrix, ale tu żart polega na tym, że Betelgeza nie ma krążących wokół niej planet :P

Albo ich po prostu nie odkryto. ;)

Trzeba wziąć na to poprawkę, że nasze narzędzia obserwacji kosmosu są niedoskonałe. Jak poczytać ile odkryto planet wokół różnych gwiazd, to są to dwie, trzy, cztery... a tymczasem w US jest ich osiem + planety karłowate. Nie wydaje mi się, byśmy aż tak odstawali od średniej kosmicznej.

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

To prawda, ale pod tym względem Betelgeza może być wyjątkowa. Bo była elementem większego układu gwiazd i z pierwotnego miejsca wyleciała w wyniku oddziaływania zewnętrznej grawitacji. Teraz przemierza galaktykę i brak planet nie byłby przy niej jakiś dziwny :P

Plus bliskie planety, z okresem rzędu np. roku, myślę, że bylibyśmy w stanie już wykryć.

 

A co do wykrywania większej ilości planet, przygotowałem krótki komentarz – może kiedyś kogoś zainspiruje:)

Problemem jest głównie to, że większość metod wykrywania planet wymagają badania zmian wynikających z okresu orbitalnego i by je stwierdzić (i sensownie potwierdzić), potrzeba mierzyć układ tak przez co najmniej 2-3 okresy obiegu danej planety. Więc takiego Jowisza, który okrąża Słońce w 11 lat, byśmy musieli mierzyć dziesiątki lat (zakładając najpierw, że w ogóle warto mierzyć daną gwiazdę tak długo :P).

Слава Україні!

Bellatrix też nie ma planet :P (przynajmniej nic o tym nie wiadomo;)).

A więc chciałaś tak podle wrobić uczestników konkursu D: Nieładnie!

Слава Україні!

większość metod wykrywania planet wymagają badania zmian wynikających z okresu orbitalnego i by je stwierdzić

Ale są też takie, które tego nie wymagają, przykładowo channeling albo telefon do reptilian.

„Poszukiwanie prawdy, która, choćby najgorsza, mogłaby tłumaczyć jakiś sens czy choćby konsekwencję w tym, czego jesteśmy świadkami wokół siebie, przynosi jedyną możliwą odpowiedź: że samo poszukiwanie jest, lub może stać się, ową prawdą.” J.Kaczmarski

channeling? Czy to jakieś soczewkowanie grawitacyjne? :P

Слава Україні!

Finkla pisze:

No, to chyba trzeba coś napisać. Przy okazji podczepię pod wyzwanie SF, będą dwie pieczenie na jednym koronalnym wyrzucie masy... ;-)

 

Ech, to MOŻE i ja spróbuję.

Jakie może, Saro, co? Pisz!

Known some call is air am

Czy może być opowiadanie wprawdzie dziejące się na Ziemi, ale kręcące się wokół roztrząsania konsekwencji zastosowania pewnych technologii umożliwiających misję załogową na Wenus? O astronautach wracających stamtąd?

Życie to bajka braci Grimm w oryginale.

Jak sama Wenus i wracający stamtąd astronauci są bardzo istotni dla fabuły to IMHO tak. Widziałeś film “Europa report”? Coś w tym stylu nawet by mnie mogło zachwycić ;)

Known some call is air am

Jak to wygląda z poszerzaniem limitu znaków? Można go rozszerzać aż do zamknięcia publikacji tekstów konkursowych?

 

Tzn. załóżmy, że ktoś napisał opko na 45 tys. znaków, ale opublikował je jako pierwszy. W takim razie żeby opowiadanie było uznane przez jury, to do końca okresu publikacyjnego musi spełnić wymagania, tak?

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

Tak,  żeby opowiadanie na 45k zostało zakwalifikowane, będziesz musiał skomentować 25% tekstów, które wpadną później. 25% liczy się od wszystkich tekstów konkursowych, które wpłyną do 19 czerwca.

Przy czym nie jest tak, że terminem na przeczytanie jest termin publikacji. Będziecie mieli czas pewnie do publikacji wyników, a poza tym jesteśmy bardzo mili i w razie problemów na pewno się dogadamy:)

Слава Україні!

Dzięki za odpowiedź ^^

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

na pewno się dogadamy:) 

Golodh zawsze chętnie dzieli się numerem swojego konta XD

Nie zabijamy piesków w opowiadaniach. Nigdy.

No, przynajmniej jednym z kilku

Слава Україні!

Kusi temat, bo mam rozgrzebany jeden pomysł, który by pasował. I będę musiała komentować dla dodatkowych znaków xD

Ale pamiętaj, że podniesienie o 10k wymaga tylko dwóch tekstów! :P

Слава Україні!

Będę komentować jak szalona xD

Czy akcja może dziać się na Anty-ziemi? Legendarnej planecie, która zawsze jest po drugiej stronie orbity Ziemi i zasłonięta przez Słońce? Albo na Nibiru, tajemniczej dziewiątej planecie, która zostałą wykatapultowana do Obłoku Oorta?

Albo w bliżej nieokreślonym miejscu Pasa Asteroid?

Czyżbyś był złym bratem Radka?

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

Antyradku,

odpowiedź na Twoje pytanie kryje się w regulaminie :P

 

Choć tytuł wskazuje na zwykłe planety, to mogą być to również planety karłowate (tak, Plutonie, pamiętamy [*]), a także księżyce, obiekty ikoniczne (np. pierścienie Saturna) lub mityczne (Wulkan, Theia, planeta IX, Tyche, Nemesis i tym podobne). Jedyny warunek – nie może być to Ziemia.

Czyli może:)

Слава Україні!

Fajny temat!

Czas w końcu zacząć pisać, a konkursy to najlepsza motywacja (poza pieniędzmi, ale to, niestety, wiadomo).

Na zachętę dla wszystkich (może jako inspiracja?) piosenka.

 

https://youtu.be/OSWszdSHkyE

 

Dla podkreślenia wagi moich słów, Siłacz palnie pięścią w stół!

Przypominam, że zwycięzcy otrzymają KOSMICZNE nagrody rzeczowe;) Moim zdaniem to znacznie lepsze niż pieniądze:P

Слава Україні!

Ależ Golodhu, zmierzałem do tego, że sam konkurs jest motywacją do pisania :-)

Życzę wszystkim tu pisującym, żeby osiągnęli taki poziom profesjonalizmu, żeby do pisania motywowały ich odpowiednie pieniądze …

Choć nie, po zastanowieniu, to chyba bardziej byłoby przekleństwo, niż dobre życzenie :-)

Dla podkreślenia wagi moich słów, Siłacz palnie pięścią w stół!

Niech Wam to posłuży za inspirację:)

Слава Україні!

Albo to

 

Known some call is air am

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest napisanie opowiadania (utrzymanego w dowolnej konwencji)

Czyli nie musi być sf?

Nie musi :)

Known some call is air am

Mam pytanie, bo jednak mnie wena nawiedziła i może coś skrobnę :)

 

którego miejscem akcji lub istotnym wątkiem jest jeden z obiektów Układu Słonecznego

Mam rozumieć, że skoro jeden, to nie dwa (i więcej)? Czy też występuje tu pełna dowolność?

 

 

"- Zniszczyliśmy coś swoją obecnością - powiedział Bernard - być może czyiś świat." V. Woolf

To znaczy, że jeśli jeden z obiektów Układu Słonecznego spełni jedno z tych wymagań, to możesz o innych pisać do woli i bez ograniczeń. Jeśli np. chcesz jako za główną oś fabuły wybrać miłość Wenus i Marsa lub w podróży na Słońce Twoi bohaterowie zrobią postój na pół opowiadania na Merkurym, to wszystko to jak najbardziej w porządku:)

Слава Україні!

O, screenshot z Universe Sandbox. <3

 

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

Pomysł jest, teraz trzeba się wziąć za pisanie.

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

Czekamy Geki:P

 

O, screenshot z Universe Sandbox. <3

Och nie, przyłapali mnie D:

Слава Україні!

Czuj się przyłapany.

Czekam na następną przecenę, żeby wyrwać US na Steamie. :P

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

A czekaj, czekaj; na pewno się uda:)

Ale przyznam, że tak do zabawy to mi się po paru godzinach znudziła, więc nie wiem czy poleciłbym:P Mi to się przydaje jeszcze do dydaktyki i ostatnio na portalu, ale boję się, że Ciebie te rzeczy nie dotyczą:P

Слава Україні!

Bawiłem się tym w, że tak powiem, pobranej wersji xD

Fajne do symulacji i odprężenia się.

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

A to kupuj:P

Слава Україні!

Taki jest plan! Dzięki za Twoje spojrzenie na to. ^^

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

Czy o Oumuamua też można czy totalnie katalogujemy jako obcego spoza układu? [tu miało być thinking emoji, ale nie działa]

Wybaczycie  50500 zzs? :P

Czy koniecznie musi być maksymalnie 50k?

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

Przy tak dużym tekście na pewno 500 znaków dasz radę wyciąć:)

Слава Україні!

Ech, od kilku dni tłukę się z tekstem, żeby w zakończeniu było więcej, a w pierwsze części mniej :P

Ale no masz rację, dobra, popróbuję dalej!

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

Ogłoszenie

Wprowadziłem kosmetyczne zmiany do regulaminu konkursu w punkcie piątym, ale – oczywiście – zgłoszonych wcześniej tekstów dotyczą przepisy sprzed wprowadzenia poprawek.

Слава Україні!

Hue hue hue :D

Known some call is air am

Update: zmieściłem się w 50k zzs xD

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

Wiedziałem, że się uda:)

Слава Україні!

Muszę się z wami podzielić tym owocem riserczu. Kto nie widział, niech się zachwyci. wink

->Lista obiektów w Układzie Słonecznym

Jeśli komuś się wydaje, że mnie tu nie ma, to spieszę powiadomić, że mu się wydaje.

Dzięki, fizyk :) Jak widać, jest z czego wybierać :D

Known some call is air am

Hej, początkowo nie zamierzałem brać się za ten konkurs, bo SF to nie moja działka, ale wczoraj wpadł mi do głowy fajny pomysł, tylko muszę zapytać, czy spełnia warunki -

otóż, czy jest możliwość oparcia świata przedstawionego na teoriach sprzed epoki lotów kosmicznych? Chodzi mi o np. uniwersum, w którym Wenus faktycznie jest porośnięta gęstą, wilgotną dżunglą. Nazwijmy to ,,alternatywną wersją Układu Słonecznego”. 

,,Nie jestem szalony. Mama mnie zbadała."

Ja nie widzę przeszkód, ale niech Golodh rozstrzygnie.

Known some call is air am

Dla mnie ok:)

Слава Україні!

Dzienks! :)

,,Nie jestem szalony. Mama mnie zbadała."

Panie, lasy na Wenus to jest całkiem mała modyfikacja względem tego, co ja wypisuję o kosmosie na ten konkurs. xD

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

@Geki – betowałbym xD

Known some call is air am

komentarz śledzący wątek ;)

Dwoje się i troje, aby zmieścić w limicie 30tys+5tys, ale coś mi nie wychodzi, więc wszedłem, by doczytać regulamin, a tu:

 

Skomentowanie dwóch cudzych tekstów konkursowych – limit zwiększa się do 40 tysięcy znaków

Hehehehehehe, to jeszcze mam 10 tys dodatkowe. :D

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

To taka pułapka na takich, co zupełnie nie komentują. Może powinienem to jakoś bardziej wyróżnić:P

Слава Україні!

Kończyłem :) Pierwsze opko portalowe od wakacji.

"Wolność polega na tym, że możemy czynić wszystko, co nie przynosi szkody bliźniemu naszemu". Paryż, 1789 r.

:D

Слава Україні!

Łomatko, temat jakby idealnie dla mnie. Dawno nie pisałem na portalowy konkurs, więc zdecydowanie się skuszę (pod warunkiem, że zdążę).

Mam tez pytanie dla uściślenia zasad – gdybym chciał sobie zwiększyć objętość opowiadania, to mogę je wrzucić wcześniej w zwiększonej objętości, a potem pilnować, aby doczytać i skomentować opowiadania innych? Czy też muszę wcześniej skomentować 50% i dopiero potem opublikować swoje?

XXI century is a fucking failure!

:)

Wymóg skomentowania wspomnianej ilości tekstów będę sprawdzał przed ogłoszeniem wyników i, jeśli wyrażona procentowo, dotyczy ona wszystkich tekstów, także opublikowanych po Twoim tekście. Czyli najpierw wrzucasz, potem pilnujesz* dobicia do 50%.

 

* Przy czym ja też będę przypominał na pw, jak już skończy się termin publikacji/będzie się zbliżał termin wyników

Слава Україні!

Hmmm … a jakby miejscem zdarzenia miały być pozostałości po planecie ? (Będzie się liczyć ?)

Bo chciałem nawiązać trochę do “starożytnych kosmitów” i teorii o planecie, która znajdowała się między Marsem a Jowiszem, tam gdzie teraz jest ten wielki pas asteroid.

Master of masters : John Ronald Reuel Tolkien

Jak najbardziej:)

Слава Україні!

W międzyczasie chciałbym zapewnić, że jury pracuje w trudach i znoju, nieważne od otaczających nas kataklizmów, żeby być na bieżąco ze Waszymi tekstami.

https://s26162.pcdn.co/wp-content/uploads/2016/06/beach-reading.jpg

Слава Україні!

  • + Chrapanie w tle

Master of masters : John Ronald Reuel Tolkien

Miś nieśmiało proponuje jury wprowadzić jednak dolny limit znaków niezerowy, bo ktoś może Wam wysłać opko złożone z samego tytułu, jak wspomniał w przedmowie do swojego drabbla.

Misiu, w regulaminie jest już wymóg mówiący, że praca powinna być opowiadaniem. Sam tytuł, jak sądzę, można łatwo posądzić o opowiadaniem nie bycie:)

Слава Україні!

A jeśli to biała kartka ma być opowieścią samą w sobie ? Czysto artystyczna wizja nicości, nic dodać, nic ująć :D

Master of masters : John Ronald Reuel Tolkien

Opowiadanie na portalu zaczyna się od pewnej (nie małej) ilości znaków, więc miś widzi sprzeczność z info, że limitu dolnego brak. :)

No ja bym dla świętego spokoju proponował  tysiąc, chyba że to mają być takie rasowe opka, to 10 tysięcy xd, ale Golodh decyduje :>

Master of masters : John Ronald Reuel Tolkien

Przypominam, że portalowy limit znaków opowiadania jest granicą umowną, a nie oficjalną:) Co więcej – szorty nie są szeroko uznawane za formę literacką* (nawet na portalu) i nic nie stoi na przeszkodzie, by tekst z tagiem szorta był opowiadaniem:P

 

*choć pewnie dałoby się wymyślić jakąś definicję szorta jako krótkiego tekstu epickiego z liniową fabułą i opierającego się na niespodziewanej puencie na końcu tekstu. Czy coś takiego

 

Myślę, że wszyscy tu obecni portalowicze podejdą rozsądnie do założeń konkursu i nie ma potrzeby wrzucania dolnego limitu (szczególnie, że są i tacy, co zawsze narzekają na dolne limity;) ). A jak nadejdzie zalew pustych kartek i drabbli, to zainterweniujemy.

Слава Україні!

Puste kartki to żart. Drabble są fe? W takim razie miś spróbuje usunąć swojego z konkursu, jeśli to możliwe.

Jeden nie, zalew drabbli będzie fe:P

Слава Україні!

Obecnie jest mało drabbli. 

Może nie skuszą diabli.

Może nie będzie jury, 

miało ich całej fury.

Albowiem taka drabbli natura,

że bywają zmorą jak literatura.

Czasem będąc sprzyjającą,

a czasem kością w gardle stającą. 

Master of masters : John Ronald Reuel Tolkien

Przypominam, że do terminu publikacji zostały tylko 3 tygodnie! D:

Слава Україні!

No niedługo opublikuję w końcu no

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur.

cokolwiek co nie jest ani Ziemią, ani jakąś przypadkową kometą XIA-3439439 (chyba, że to jakaś bardzo fajna kometa

A meteoryt?

http://altronapoleone.home.blog

Raczej nie. Mówiąc o bardzo fajnych kometach myślałem o takich sklasyfikowanych i dobrze znanych (np. kometę Halleya). Meteoryty z kolei to z założenia obiekty małe i raczej niezbyt znaczące. Jeśli już, to taki meteoryt musiałby nawiązywać do jednego z wymaganych obiektów (np. księżycowa/marsjańska skała byłaby niezłym punktem wyjścia).

 

Ale uwaga: wątpliwe spełnienie wymagań nie spowoduje od razu inwazji niezadowolonego jury, ani tym bardziej jakąś dyskwalifikacją, ale przełoży się na naszą ocenę. Ale jak nie będzie wyjścia, to ja np. wolę poczytać o meteorycie niż nie czytać nic:P

Слава Україні!

Okej ;) Jeszcze tak naprawdę nie wymyśliłam opka na ten konkurs, ale mam jedno napisane w połowie, które może by się nadało

http://altronapoleone.home.blog

Czyżby słynne opko marsjańskie? :P

Слава Україні!

Nie, ono ma Marsa, nie byłoby problemu ;) Takie z meteorytem

http://altronapoleone.home.blog

Dopiero skończyłem tekst na Baźnie.

Mam nadzieję, ze wyrobię z Planetami. Jest jakieś lobby przesuwania terminu o dzień czy dwa.......?

Nie, ono ma Marsa, nie byłoby problemu ;) Takie z meteorytem

Czyli słynne opko z meteorytem, rozumiem.

Pozostaje mi życzyć, że coś wymyślisz:P

 

Dopiero skończyłem tekst na Baźnie.

Mam nadzieję, ze wyrobię z Planetami. Jest jakieś lobby przesuwania terminu o dzień czy dwa.......?

Póki co jesteś pierwszy Seenerze:P Popytam i zobaczę, czy da się coś zrobić.

Слава Україні!

Mam kolejne głupie pytanie ;)

 

Czy opowiadanie może dotyczyć kilku planet? W sensie, że żadna z nich nie jest bardzo mocno wyróżniona? Czy też jednak chodzi o to, żeby jedno wybrane ciało niebieskie było w centrum fabuły?

(Nie żebym miała jakikolwiek pomysł, ale wolę znać ograniczenia, jakie muszę narzucić muskowi pod prysznicem).

http://altronapoleone.home.blog

Można opowiedzieć o kilku i wystarczy, że przynajmniej jedna z nich będzie spełniała wymóg konkursowy (ale nie musi tylko jedna!). Niekoniecznie musi znajdować się w centrum fabuły; wystarczy zahaczyć o nią w takim stopniu, jaki uważasz za należny tematowi konkursowemu:P

 

To znaczy moje kręcenie ma na celu uczulenie na “odhaczanie” kolejnych planet, żeby jako suma spełniły wymóg konkursowy. Poza tym nie powinno być problemu:)

Слава Україні!

Pilne

Postanowiliśmy przychylić się do prośby i przedłużyć termin konkursu o dwie doby (do 21 czerwca, czyli wtorku). Ponieważ jednak niecałe dwa tygodnie później kończy się “Wcielenie” to proponuję w miarę możliwości wrzucić tekst zgodnie z pierwotnym terminem (ale bez presji:P).

 

Regulamin oczywiście zaktualizowany:)

Слава Україні!

Dobrze, że zauważyłem to przesunięcie terminu teraz bo tak to bym jeszcze pewnie pisał i pisał, a tu już tekst oddany do poczekalni :P

Przecież mógłbyś jeszcze pisać, wszak do 21 czerwca cały tydzień:P

Слава Україні!

To prawda, ale pomijając przesunięcie terminu, ubzdurałem sobie że czas jest do Bożego Ciała ;p

Też się złapałem na stary termin, ale trudno. :)

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

Termin przesunięty do wtorku, a ja już piszę? Nic dobrego z tego nie wyjdzie XD

http://altronapoleone.home.blog

Ryzykowna sprawa, ja bym się wstrzymał z tym pisaniem:P

Слава Україні!

Co można poprawić w tekście po publikacji? Czy regulamin dopuszcza np. dopisanie zdania w treści, albo zmianę jednego wyrazu?

Tak

Слава Україні!

Chyba zbyt szybko wczoraj odpisałem, nie zauważywszy pierwszej części pytania, więc trochę rozwinę.

Zasadniczo dobrze by było, żeby tekst po publikacji pozostał tym samym tekstem, więc dopisywanie np. całych scen czy akapitów raczej nie wchodzi w grę. Ale wszelkie literówki, jakieś pojedyncze słowa czy zdania nie powinny być kłopotem. Powiedzmy, że liczę na Wasze wyczucie:)

Może tylko poproszę o jedną rzecz – żeby już nie zmieniać po przyjściu któregoś z jurorów, żebyśmy we trójkę mogli oceniać ten sam tekst:)

Слава Україні!

Ale w ogóle nie czy drobne literówki i inne kiksy między jurorami można?

Babska logika rządzi!

I tak parę dni zajmuje przyjście do tekstu, więc czasu powinno być dość, żeby się z nimi uporać.

Ale jak trzeba, to usuńcie te literówki;)

Слава Україні!

Literówki jak najbardziej, jakieś kiksy, interpunkcję to jasne, że można. Ja ogólnie nawet nie mam nic do zmiany szyku, lub przeformułowania zdania, jeśli zachowuje wcześniejszy sens.

Known some call is air am

Już jutro termin, zegar tyka!

https://media1.giphy.com/media/KuTm6UWw3xgJOOrrvU/giphy.gif?cid=ecf05e47t9c26aqxz4hrhzg4d93h9k4dbs5qtw2i4d1q2qol&rid=giphy.gif&ct=g

Слава Україні!

Skończyłam. Jutro autokorekta i puszczam w świat.

Babska logika rządzi!

Właśnie sprawdziłam, że jeszcze prawie doba, uff. Ostatnio wszystkie dedlajny miałam jakoś w środku dnia, o dziwnych godzinach

http://altronapoleone.home.blog

Finklo, czekam z niecierpliwością:)

 

Drakaino, przecież nie robiłbym tak okrutnych rzeczy – a szczególnie po tym, jak ostatnio chyba Ty właśnie przy jakimś naborze na to narzekałaś:P

Слава Україні!

Uszanowanie! Pozwoliłem sobie zadebiutować tekstem na konkurs. Mogą być drobne błędy techniczne, betujący robi łapankę walcząc z niedoczasem i poprosił mnie bym się wstrzymał do jutra do 12 00 ale wtedy nie będę miał możliwości publikacji (dopiero późniejszym popołudniem). Wobec tego tekst umieszczę teraz a na bazie łapanki poprawki wprowadzę do tekstu najszybciej jak się da. Pozdrawiam!

Jasne, raczej nie ma problemu:)

Слава Україні!

Czy jury mi wybaczy, że do 00:09 skracałam do limitu, bo niestety nie da się przewidzieć licznika portalowego, pisząc w zewnętrznym edytorze, a miałam na styk w wordzie ? :(

http://altronapoleone.home.blog

Drakaino, przypominam zapis regulaminu:

Dodatkowo, w trosce o zdrowie portalowiczów, przyjęte zostaną również wszystkie teksty złożone 12 godzin po terminie, czyli do środowego południa.

Także wszystko z solidnym zapasem zrobiłaś:)

Слава Україні!

uch, taka obsuwa. Czyli mogę jeszcze coś poprawić XD

http://altronapoleone.home.blog

Śmiało:P

Слава Україні!

Dzięki, o jurku, wyczyściłam powtórzenia, osiągnęłam ładną liczbę znaków, idę zjeść kolację ;)

http://altronapoleone.home.blog

<walka z czasem, materią tekstu i Marsem trwa>

ninedin.home.blog

Walcz, ninedin, walcz!

Слава Україні!

Minęła 12, nabór tekstów oficjalnie zakończony, wpłynęło 29 zgłoszeń. Jury bierze się do pracy, żeby jak najszybciej wszystko przeczytać i wrócić z wynikami:P

 

Jako pomoc liczba tekstów, które użytkownicy muszą przeczytać w związku ze skorzystaniem z większego limitu:

 

2 opowiadania:

Gruszel

Chrościsko

emlisien

Gekikara

ANDO

ninedin

 

8 opowiadań:

Piotr. W. K

Drakaina

 

15 opowiadań:

Caern

 

Poprawcie jeśli gdzieś się pomyliłem, zapraszam do lektury i oczekiwania na wyniki:P

EDIT: Oczywiście się pomyliłem, zedytowane

 

 

*Drobny komentarz ode mnie: o ile staram się czytać teksty chronologicznie, to zerkam też na wyrabiane normy i tych, którym sporo brakuje, zostawię na koniec. Nie pospieszam – bo wyników raczej spodziewałbym się w drugiej połowie lipca i w razie czego będę przypominał – ale tylko mówię, żeby ktoś nie myślał, że zapomniałem:)

Слава Україні!

Nie spisuj mnie jeszcze na straty bo nadrabiam ;)

Właśnie widzę, że zostało ostatnie:P Jutro pewnie do Ciebie zawitam:)

Слава Україні!

jakby co, to ja chyba dawno wyrobiłam normę ;)

 

http://altronapoleone.home.blog

Super :D Nigdy w Was nie wątpiłem!

Слава Україні!

A kiedy dowiemy się czegoś o wynikach?

 

Nie żebym była niecierpliwa ale...

Dwójka członków jury już ma przeczytane i ocenione wszystkie teksty, czekamy aż trzecie doczyta te kilka ostatnich opowiadań i wtedy już wszystko będzie wiadomo. Niecierpliwość jest jak najbardziej zrozumiała :)

Known some call is air am

Konkurs był fajny, powstało dużo fajnych tekstów to i nic dziwnego, że się autorzy niecierpliwią :) Ale też z tych samych przyczyn jurkom potrzeba dużo czasu, żeby wszystkie teksty przeanalizować i ocenić.

XXI century is a fucking failure!

Poza tym limit pozwalał pisać teksty do 50k;) Może nie wszyscy wykorzystali, ale do 40 było już z dziesięć:P

Ale nie lękajcie się! Jesteśmy już blisko.

Слава Україні!

Racja. Do 50tki chyba tylko ja dojechałem :D

XXI century is a fucking failure!

Ty i Drakaina:P

Слава Україні!

Ja to konkretnie do 49999 ;)

http://altronapoleone.home.blog

Wykorzystaliście limit prawie do maksimum, co IMHO tylko wyszło tekstom na dobre. A i tak przydałoby się Wam jeszcze kilka, żeby rozwinąć lub domknąć niektóre watki :)

Known some call is air am

Ja chciałem dojechać do 50ciu,  ale nie wiedziałem ile będę miał czytania z tego powodu. :P

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

Dziękuję za konkurs, był kopem do odpoczynku od pisania książki i spróbowania się z klimatami, w których nie czuję się najlepiej.

Sporo ciekawych tekstów powstało.

Udało mi się napisać opowiadanie na konkurs. Wprawdzie za późno i nie mieści się w żadnych limitach, ale jest:

 

Pancergrantaty na Marsie

 

Siłą rzeczy można je nazwać bezkonkurencyjnym ;-)

Pokój – szczęśliwość; ale bojowanie Byt nasz podniebny

W związku z tym, że moje opowiadanie konkursowe ”Gorzkie migdały”, a ściślej mówiąc uczciwość jego oceny, oraz zastosowane w nim środki literackie wzbudziły kontrowersje natury etycznej, proszę jurorów o zapoznanie się z wyżej wspomnianą dyskusją oraz ustosunkowanie się do postawionych w niej zarzutów. Oraz, jeśli uznają to za stosowne, proszę o weryfikację wyników konkursu.

 

"Wolność polega na tym, że możemy czynić wszystko, co nie przynosi szkody bliźniemu naszemu". Paryż, 1789 r.

Chciałem Ci tylko powiedzieć, Chro, że się niepotrzebnie spinasz. Tak samo maras, drakaina, mój ulubiony leśny łoś i cała reszta. Jak chcecie sobie dywagować o kontrowersjach, to se dywagujcie, oskarżajcie się wzajemnie i co tam jeszcze się odjaniepawla w kilku wątkach, ale tutaj tego proszę nie przenosić. Nie mam nic do Ciebie, do Twojego – bardzo dobrego zresztą – tekstu, ani do wyników konkursu. Wygrałeś uczciwie, a głos Belli nie byl tym, który zaważył na wynikach. Z mojej strony tyle, tym bardziej, że tamtego opowiadania Belli nie czytałem, więc jeśli o mnie chodzi nie mogło być żadnego sugerowania się czymkolwiek. Peace :)

Known some call is air am

Może tu jest lepsze miejsce na odpowiedź. Mam wrażenie, jak znam społeczność portalową, że gdybyś przy publikacji postawił sprawę jasno: opowiadanie jest inspirowane, ale tak wyszło, bo... I tu lista argumentów, to być może wszyscy – włącznie z Marasem i mną – by powiedzieli, że nie ma problemu albo ktoś by zaproponował rozwiązanie, które nie powodowałoby żadnych wątpliwości (np. nagrodę specjalną). Ja zresztą napisałam, co napisałam, dopiero po tym jak intencje nagłego wysokoku z tą sprawą Marasa zostały błędnie odczytane, bo wcześniej uznałam, że nie ma sensu sprawy ruszać, za mało istotna stawka.

Za najbardziej w sumie nieokej uważam nienapisanie w przedmowie o inspiracji, bo jak się okazuje nawet relatywnie starzy wyjadacze się nie zorientowali, nie znając tekstu Belli.

Natomiast propozycja weryfikacji wyników nie ma sensu, bo po pierwsze mleko się już rozlało, a po drugie – stawka, jako się rzekło, zbyt nieistotna. Można założyć, że Migdały dostały Hiper-Wyróżnienie Jury czy też dowolnej części tegoż Jury, a na miejsce trzecie wskakują ex aequo opowiadania wyróżnione, ale to nie ma wielkiego znaczenia, bo nie przekłada się na nic – chyba że w nowej wersji portalu będzie możliwość umieszczania przy profilu wszelkich wyróżnień i nominacji.

 

Niemniej ponieważ dyskutowane bywały kwestie etycznie znacznie mniej kontrowersyjne (np. czy betujący może zgłaszać tekst do piórka albo wręcz do Biblioteki!), to ta też na uwagę zasługuje, żeby na przyszłość uniknąć podobnych niepotrzebnie konfliktowych sytuacji.

http://altronapoleone.home.blog

byś przy publikacji postawił sprawę jasno: opowiadanie jest inspirowane, ale tak wyszło, bo.

Nie umieściłem tego zapisku z dwóch powodów.

 

1 – nie chciałem narzucać czytelnikom/jurorom konkretnej interpretacji (chciałem, by opowiadanie było rozpatrywane niezależnie jako odrębny byt)

2 – chciałem zobaczyć czy w ogóle ktokokolwiek skojarzy podobieństwa.

 

(Bez podpowiedzi nie skojarzył nikt (oprócz Belli rzecz jasna), co tylko mnie utwierdziło w przekonaniu że tekst się broni sam a podobieństwa są wręcz symboliczne).

 

Umieściłem za to tę informację w komentarzach w momencie, gdy jurorzy byli już po lekturze, ale przed ogłoszeniem wyników. 

Wydało mi się to najbardziej fair.

"Wolność polega na tym, że możemy czynić wszystko, co nie przynosi szkody bliźniemu naszemu". Paryż, 1789 r.

Chciałem Ci tylko powiedzieć, Chro, że się niepotrzebnie spinasz. Tak samo maras, drakaina, mój ulubiony leśny łoś i cała reszta. Jak chcecie sobie dywagować o kontrowersjach, to se dywagujcie, oskarżajcie się wzajemnie i co tam jeszcze się odjaniepawla w kilku wątkach, ale tutaj tego proszę nie przenosić.

Może nie było by spiny, gdyby na przykład juror zabrał głos pod opowiadaniem? Ale lepiej tutaj zabronić się wypowiadać i umyć ręce, zamiast zająć stanowisko i potwierdzić uczciwą wygraną, zanim autor tekstu został doprowadzony do tego wątku, w wyniku polowania na czarownice. ALE TO TYLKO MOJA OPINIA.

 

PS. Myślę, że nie powinieneś nazywać Zanaisa leśnym łosiem. No ma gość dziwne zachowania, ale żeby od razu leśny łoś. Nie popieram.

„Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich" – Friedrich Nietzsche

Nie będzie żadnej rewizji wyników, szerszy komentarz wrzucę w przyszłym tygodniu.

 

 

Osvaldzie, litości.

Слава Україні!

Natomiast propozycja weryfikacji wyników nie ma sensu, bo po pierwsze mleko się już rozlało, a po drugie – stawka, jako się rzekło, zbyt nieistotna.

Ej no, jaka tam weryfikacja, powołajmy komisję śledczą! Albo może inkwizycję portalową, tak, inkwizycja lepiej pasuje do nazwy portalu. Mamy Lożę, Dyżurnych, Administratora, Moderatorów, to będą jeszcze Inkwizytorzy... Trzeba też napisać spójny, wyczerpujący wszystkie kwestie regulamin, którego każdy user będzie się musiał nauczyć na pamięć i ze znajomości którego będzie trzeba odbywać kwartalne szkolenia... Po co czytać fantastykę, po co pisać, kiedy można politykować i szukać wszelkich rys czy drobnostek, by rozbijać je potem na atomy i starać się przy okazji poróżnić lub skłócić ze sobą jak najwięcej osób. Niech polska scena polityczna posłuży nam za przykład w tej kwestii.

A tak bardziej na poważnie to z zaistniałej sytuacji każdy już chyba wyciągnął wnioski (które – mam nadzieję – będą pozytywnie skutkowały w nadchodzących konkursach czy przy nominacjach). Skupmy się może bardziej na kwestiach, na potrzeby których ten portal został stworzony:

Serwis służy do propagowania treści o tematyce fantastycznej oraz wymiany poglądów we wskazanym zakresie.

W bibliotece i poczekalni nie brakuje tekstów, których autorzy czekają na opinię. Na betaliście podobnie, szeregi dyżurnych również topnieją...

 

Pozdrawiam!

„Poszukiwanie prawdy, która, choćby najgorsza, mogłaby tłumaczyć jakiś sens czy choćby konsekwencję w tym, czego jesteśmy świadkami wokół siebie, przynosi jedyną możliwą odpowiedź: że samo poszukiwanie jest, lub może stać się, ową prawdą.” J.Kaczmarski

Osvaldzie, ostatnio rzadziej tu bywam, ale masz rację, mogłem dać się sprowokować twojemu jątrzeniu tam, pod tekstem Chro. Postanowiłem odpowiedzieć jednak tutaj, gdzie było spokojnie i bez chamstwa, gdzie mogłem odpowiedzieć Chro bez brania udziału w shitstormie. Może to był błąd, a może nie – nie tobie decydować za mnie, a rąk nie umyłem, bo przecież wyjaśniłem tutaj swoje stanowisko, z waszą dyskusją zaznajamiając się w pełni dopiero po komentarzu Chro i przed odpowiedzeniem mu w tym wątku.

Nie brałeś udziału w konkursie, dowiedziałeś się o nim dawno po ogłoszeniu wyników, a jednak uznałeś za stosowne przyleźć tu i mnie pouczać, jak powinienem zareagować. Idź więc stąd gdzieś, gdzie będziesz się czuł potrzebny, bo tutaj twoja obecność jest całkowicie zbędna. Over and out.

Known some call is air am

Osvaldzie, ostatnio rzadziej tu bywam, ale masz rację, mogłem dać się sprowokować twojemu jątrzeniu tam, pod tekstem Chro. Postanowiłem odpowiedzieć jednak tutaj, gdzie było spokojnie i bez chamstwa, gdzie mogłem odpowiedzieć Chro bez brania udziału w shitstormie.

Pod opowiadaniem nie było żadnego “chamstwa”. Nie wiem, czemu niektóre osoby na tym portalu z taką łatwością oskarżają innych o “chamstwo”. A zabierając głos mogłeś powstrzymać “shitstorm” i nie byłoby wpisu autora tutaj.

Nie brałeś udziału w konkursie, dowiedziałeś się o nim dawno po ogłoszeniu wyników, a jednak uznałeś za stosowne przyleźć tu i mnie pouczać, jak powinienem zareagować. Idź więc stąd gdzieś, gdzie będziesz się czuł potrzebny, bo tutaj twoja obecność jest całkowicie zbędna. Over and out.

Mylisz się, jestem na portalu od marca, więc nie dowiedziałem się o konkursie po ogłoszeniu wyników. I jeszcze wiadomość, która Cię pewnie rozczaruje, ale nie masz prawa ani mi niczego kazać, ani zabraniać. Jeśli ktoś się publicznie wypowiada, to każdy ma prawo zabrać głos w dyskusji.

„Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich" – Friedrich Nietzsche

Known some call is air am

@krar85:

Powołanie portalowej inkwizycji brzmi kusząco ;-)

Trzeba też napisać spójny, wyczerpujący wszystkie kwestie regulamin, którego każdy user będzie się musiał nauczyć na pamięć i ze znajomości którego będzie trzeba odbywać kwartalne szkolenia...

i egzaminy dla świeżaków ;-)

A poważnie oprócz regulaminu mamy coś takiego jak wyczucie tego, co wypada. W świecie zewnętrznym poza portalem (podobno jest taki) oprócz kodeksu karnego są tzw. dobre obyczaje.

Pokój – szczęśliwość; ale bojowanie Byt nasz podniebny

Dobrze, obiecałem odnieść się do sprawy, więc oto jestem.

 

Tak jak uwagę marasa uważam za częściowo uzasadnioną* – choć to zapewne kwestia interpretacji/wyczucia – to przypominam, że mówimy o jednym (!) zdaniu nawiązania do opowiadania Belli. Porównywanie tego do okazywania wdzięczności na priv, konfliktu interesów w pracy naukowej czy sugerowanie rewizji wyników to już krok za dużo i jest mi bardzo przykro z powodu tego, w jaką stronę wyewoluowała Wasza dyskusja. Zdecydowanie było to mało przyjemne wobec Chrościska i Bellatrix, którzy tak naprawdę niczego złego nie zrobili – Chro opublikował opko z lekkim puszczeniem oczka do przyjaciółki (peany na jej cześć pojawiły się dopiero teraz, a nie w trakcie trwania konkursu), a Bella, wciągnięta na moje zaproszenie, spośród jurków nawet nie dawała Migdałom najlepszej oceny (właśnie sprawdziłem), a z tego co widzę i wiem, to sprawiliście im sporo przykrości.

Tak jak mówiłem o rewizji wyników nie może być mowy i jest ku temu kilka powodów. Minęły już trzy miesiące od wyników i pół roku od opublikowania opowiadania; sprawa jest naprawdę błaha, stawka niewarta, a i bez tego skromnego nawiązania, wyniki byłyby z całą pewnością identyczne (w sensie kolejności), bowiem opowiadanie miało znaczną przewagę nad drugą emlisien.

Jestem pewien, że nikt nie miał tu złych intencji, a wątek dodatkowo został niepotrzebnie zaogniony przez kolejne osoby (co, jak widzę, zakończył już Beryl). Od siebie proponuję tylko mieć na uwadze, że jesteśmy na portalu społecznościowym i wszystko ma służyć, w jakiejś formie, dobrej zabawie. Nie musimy się ciągle kłócić i szukać “sprawiedliwości” w każdym, najmniejszym detalu. Zapewniam, że i mi, i Outtcie, i Belli zależało przede wszystkim na sprawiedliwym przebiegu konkursu i gdyby pojawiło się coś naprawdę zagrażającego wynikom, to zainterweniowalibyśmy. Wszyscy się znamy mniej lub bardziej i takie sytuacje (lub inne wpadki) są prawdopodobnie nie do uniknięcia – ale to nie znaczy, że będziemy wyrzucać połowę opowiadań. Proszę więc, nie kłóćcie się o takie błahostki, bo chyba i tak dość jest ostatnio sporów na portalu.

 

Odniosę się jeszcze do kwestii Piórkowych, bo pojawiły się w dyskusji – ale to już w innym wątku, żeby nie śmiecić i nie wydłużać i tak już długiego posta.

 

Na koniec dodam, że trzeci raz stawiacie mnie w niekomfortowej sytuacji (po zaciętych i brutalnych bojach (delikatnie wyolbrzymiam) na krzykpudle o zdyskwalifikowanie opka Jeremii, a także wjeździe na opowiadanie morta-anonima) i szczerze mówiąc dziwię się, że tyle osób chce jeszcze organizować portalowe konkursy.

Слава Україні!

Nowa Fantastyka