- Opowiadanie: Szymon98 - Wiersz o wiedźminie

Wiersz o wiedźminie

Autorze! To opowiadanie ma status archiwalnego tekstu ze starej strony. Aby przywrócić go do głównego spisu, wystarczy dokonać edycji. Do tego czasu możliwość komentowania będzie wyłączona.

Oceny

Wiersz o wiedźminie

 

Nie jest to opowiadanie, ale z fantastyką jest związane, więc myślę że się nie obrazicie.

Wiersz o wiedźminie

 

W ciemnym tunelu,

w mrocznej grocie,

żył zły demon,

mający rąk krocie.

 

Co dzień rano

wychodził na łów,

do pobliskiej wioski

ściąć kilka głów.

 

Ludzi mordował,

okradał i palił,

a oni ze strachu

wciąż uciekali.

 

Wezwali wiedźmina,

zabójcę potworów

i wysłali do groty

w środku boru.

 

Wiedźmin zgładził

demona złego

i po zapłatę ruszył

do sołtysa owego.

 

Lecz ludzie skąpi

nie chcieli płacić,

więc ich zły Geralt

wszystkich stracił.

 

Morał z tego krótki,

bo jak chcesz mieć głowę,

to musisz za usługę

płacić wiedźminowe.

 

 

Koniec

Komentarze

Ja się nie obraziłam, ale nie obrażę się jeszcze bardziej, jeśli następnym razem zamieścisz coś fantastycznego, będącego jednak opowiadaniem. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Nie porwało mnie.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Najpierw kucyki, a teraz rymowanka bez rytmu i sensu. Zły dzien na portalu, zły. Dobranoc.

Sorry, taki mamy klimat.

…Wiersze jak najbardziej mogą być opowiadaniami. Przypominam przypisywane Homerowi eposy. Natomiast nie uznaję owego wiedźmina za postać wartą jakiejkolwiek apologii. Znam powieści Sapkowskiego i wcale mnie nie zachwycają, poza dziewczyną, jedną z bohaterek, zwaną Oczko. Pozdrawiam.

:-)  To z pokłosia konkursu, zorganizowanego w Samorządowym Przedszkolu Nr 3 w Brzyskorzystewku? Pytam, bo w Chrzypsku też był taki konkurs, ale jego wyniki znałem wcześniej, natomiast analogiczny konkurs w Grzebsku jeszcze nie został rozstrzygnięty.  :-)

No dobrze, nie jest to szczególnie udane wierszoklectwo, a i historia nienajlepsza… ale też nie jest naprawdę źle. Może by coś prozą? Krótkie, zwarte, przemyślane? Spróbuj.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Wiersze jak najbardziej mogą być opowiadaniami.

<Wzdycha ciężko>

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Ryszardzie, akurat Oczko jest bohaterką jednego z opowiadań (i to akurat niezbyt udanego, moim zdaniem) Sapkowskiego. W powieści, z tego co mi się wydaje, nie występuje.

Sorry, taki mamy klimat.

…Sethraelu, czytałem Sapkowskiego parę lat temu i wydaje mi się, że występowała w powieści. Może to jednak było opowiadanie. W każdym razie wryła mi się w pamięć.Czy udane? Kwestia gustu. Pozdrawiam.

…Berylu, miałem z Tobą nie polemizować, ale zrobię jeden, jedyny wyjątek. Jestem przeciwny zawężaniu formuły tego portalu jedynie do opowiadań. To portal miłośników fantastyki, a nie opowiadań. Koroną literatury była i jest – powieść. Ponadto są też inne formy literackie, które mają prawo zaistnieć na portalu, nie tylko drabelkio barankach i zajączkach. Pozdrawiam.

Ty jesteś przeciwny zawężaniu portalu do opowiadań, a ja nie. W każdym razie ładnie by było z Twojej strony, gdybyś unikał pisania takich rzeczy jak to, że wiersz może być opowiadaniem, bo jeszcze jakiś młody autor w to uwierzy i potem będę się chwalił, nie wiem, na polskim. A chyba nie chcesz być odpowiedzialny za mieszanie w głowach młodzieży, prawda?

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Zresztą, mam nadzieję, że żaden z początkujących twórców nie zapatrzy się na Twoje komentarze zanadto, bo jeszcze zacznie bez sensownego powodu zaczynać każdą wypowiedź wielokropkiem :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

…Być może, wyraziłem się niezręcznie. Miałem na myśli, że utwór rymowany może też o czymś opowiadać. Jeżeli chodzi o te  trzy, drażniące Cię kropeczki, to informuję, że nie takie cuda znajdziesz w pisowni komentarzy. A ja ten błąd interpunkcyjny polubiłem.

Tak, wiem, jesteś przywiązany do swoich błędów, pamiętam. To prawda, nie neguję tego, że utwory rymowane/wierszowane mogą opowiadać historie. W końcu jestem wiernym fanem Mickiewicza ; )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

…Właścicielom portalu zależy na jak największej liczbie użytkowników. A więc wszelkie ograniczanie form literackich działa na niekorzyść administratorów strony, choćby ze względów marketingowych. Wydaje mi się to oczywiste. Na tym kończę te poboczne dygresje.

Wiersz bardzo taki sobie. Bez rytmu, bez sensownych rymów, bez dobrej puenty i bez sensownej opowieści. Kiepsko.

Kiepskie rymy, wierszyk sklecony po najmniejszej lini oporu, treść również nie zachwyca.

Po linii najmniejszego oporu, Eferelinie ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

nie najlepsza, joseheim :-)   O wierszyku powiem tyle, że mnie rozbawił. Natomiast ciekawsza sprawa została poruszona w komentarzach. Czy wiersz może być opowiadaniem? Bo rodzajowo i jedno, i drugie tradycyjnie MOŻE zaliczać się do epiki. Z kolei gatunkowo – i to też tylko w rozumieniu tradycyjnym – opowiadanie przynależy do prozy. Technicznie rzecz biorąc, proza to też wiersz, tyle że o mniej rygorystycznej konstrukcji. Hm.

Haha, jak to dobrze, że pilnujemy się nawzajem ; ) Dla czystości języka wszystko ; P

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Ludzi mordował,

okradał i palił,

a oni ze strachu

wciąż uciekali.

 

Coś na wzór Bednarskiego. Jego też nie raz zabili, a i tak zawsze uciekł…

Zaufaj Allahowi, ale przywiąż swojego wielbłąda.

Nowa Fantastyka