- Opowiadanie: LaLocco - Impuls myśli

Impuls myśli

Dyżurni:

brak

Oceny

Impuls myśli

Zatrzymał się dla egzystencji czas

Płatki wigoru opadły zwiędnięte

Życia kielich zabrany został od nas

I do otchłani dusze wepchnięte

 

Syntetyzm z materii powstały

W nozdrza chipów moc tchnięta

Uczuć duch z drutami spajany

Anihilacja programem rozpoczęta

 

Nurty zostały poszufladkowane

Strumienie myśli ujęte w karby

Wiedzy kategorie są już nadane

Siłą życia nikt ich nie wydarłby

 

Z biologii impulsu nerwowego

Na przewodów sygnał elektryczny

Do szeregu zero-jedynkowego

Życie zyskało posmak mechaniczny

 

Od neuronu do części procesora

Technologia podała ewolucji rękę

Wolnej myśli skończona jest rola

Ograniczeniem skazana na udrękę

 

 

– @ Copyright

Koniec

Komentarze

Hej.

Sympatyczny wiersz o cyfryzacji wszystkiego, wkrótce może też umysłu. Dzięki za podsunięcie wyrazu na usunięcie powtórzeń. Wyszukałem też nawiązanie do sztucznej inteligencji i robotów. Chińczycy się chwalą, że do 2027 r. roboty staną się istotną częścią społeczeństwa Chińskiego ( czy jakoś tak:)). Inne refleksje też się nasunęły, ale po co pisać o wszystkich.

Pozdrawiam

Feniks103.

Ps. LaLocco się z Total Overdose kojarzy, może grałeś?:)

audaces fortuna iuvat

Feniks103 – Dziękuję za docenienie tekstu. Wydaje mi się, że pomimo możliwości jakie oferują zaawansowana technika i narzędzia cyfrowe, ich potencjał w niektórych dziedzinach pozostanie na razie w dużej mierze ograniczony. AI i algorytmy bazują na tym, co już człowiek już stworzył, osiągnął i poklasyfikował. Jest w stanie na tym bazować i bazować treść zbliżoną do tego co znamy, jak również to scalać, ale to nie stanowi od razu o zupełnie nowej jakości tworu powstałego na podstawie takich działań. Dlatego nadal dużą wagę będzie odgrywać, nieukierunkowany całkowicie, pierwiastek ludzkiego myślenia przy ich wykorzystywaniu, który ważne, żeby nie przywiązywał się do znanych schematów, jakimi z kolei ograniczona jest technologia.

 

Cieszę się, że udało mi wspomóc Twoją twórczość, swoim symbolicznym wkładem ;-)

 

Grę Total Overdose znam, ale w nią nie grałem, może kiedyś dam jej szansę, bo widziałem na GOG-u. Mój pseudonim ma bardzo okrężną i rozłożoną w czasie genezę, niezwiązaną z językiem hiszpańskim bądź z którymś wywodzącym się z obszarów płw. Iberyskiego :-)

 

Pozdrawiam

Nowa Fantastyka