- Opowiadanie: feniks103 - Kubik

Kubik

Inspiracją do napisania wiersza było opowiadanie ,,Coś nowego’’ autorstwa mk morgoth, wyróżnionego brązowym piórkiem. Fantastyki w nim niewiele, ale postanowiłem go opublikować.

Dyżurni:

brak

Oceny

Kubik

Jak sam widzisz, ciężka praca 

Mimo chęci, nie popłaca 

I wiadomo, nie ma rady 

Na frakcyjki, i układy 

 

Na nic pomysły, na nic patenty 

Sam się przekonasz, profesor zawzięty 

Więc stwórz ten kubik, skończ pogaduszki 

Wypowiedz zaklęcie, wsadź go do puszki

 

Kto dużo czyta, kto jest ciekawy 

Nie śpi po nocach, sypie sól do kawy 

Ciągle próbuje, nie lubi zgiełku

Chcesz się dowiedzieć, skończysz w piekiełku.

Koniec

Komentarze

No tak: “ciekawość”, “pierwszy stopień” i te sprawy… :)

A ja tam lubię czytać i się dowiadywać. :))

Pozdrawiam. :)

 

Pecunia non olet

Hmm. Rymowanka sympatyczna, ale bez kontekstu trudno ją ocenić. Czytałam tekst, który stanowił inspirację, ale tak dawno…

Babska logika rządzi!

Rzeczywiście, fantastyki tu niewiele, ale większym mankamentem jest to, że nie wiadomo, co chciałeś przekazać.

Pozdrawiam!

Witam.

Bruce, dziękuję za komentarz. Ja również lubię czytać, dowiadywać się też.

Pozdrawiam, Feniks 103.

audaces fortuna iuvat

Witam.

Finklo, miło mi, że moją rymowankę uważasz za sympatyczną, kombinuję właśnie, żeby dodać do niej muzykę, może wyjdzie jakiś utwór hip-hopowy albo coś takiego. Zauważyłem, że przeczytałaś dużo opowiadań. Rzeczywiście, żeby zrozumieć wiersz, najlepiej znać kontekst.

Pozdrawiam, Feniks 103.

audaces fortuna iuvat

Witam.

Chalbarczyk, właściwie to nic nie chciałem przekazać, chciałem pokazać, że też umiem napisać wiersz, miała to być krótka rymowanka, jedna z takich, jakie zapamiętałem z dzieciństwa.

Mogę jednak zrobić krótką analizę wiersza.

Utwór w stylu pozytywistycznym, widać wpływy poezji Marii Konopnickiej, w dużej mierze opiera się na mądrości ludowej, zawartej w przysłowiach. Przedstawia odczucia początkującego autora opowiadań próbującego swych sił na portalu internetowym. Pierwsza zwrotka to przeszłość, druga opisuje teraźniejszość, trzecia odnosi się do przyszłości. W wierszu wykorzystano motywy z opowiadania ,, Coś nowego’’ autorstwa mk morgoth. Utwór zawiera elementy fantastyki, tytułowy kubik oznacza metr sześcienny, zaklęcie potrzebne do tego, żeby go uruchomić to element fantasy, wsadzić do puszki kojarzy mi się z bohaterami horrorów, którzy w większości powinni wylądować w więzieniu. Autor starał się, aby wiersz był humoreską, ale nie za bardzo mu to się udało. Utwór przeciętny, widać brak doświadczenia twórcy.

Pozdrawiam, Feniks 103.

audaces fortuna iuvat

Tak, jeśli Twój utwór mówi prawdę, ewidentnie grozi mi piekło. ;-)

Babska logika rządzi!

Witam.

Finklo, postanowiłem zmienić zakończenie, od początku mi nie pasowało, ale wróciłem do wiersza dopiero teraz. ,,Piekło’’ mówią tylko szeryf sadysta albo alkoholik morderca w westernie Unforgiven z Clintem Eastwodem. Piekło to metafora, nie chodziło mi o religijne znaczenie tego słowa.

Pozdrawiam, Feniks 103.

audaces fortuna iuvat

Nie podoba mi się tylko zakończenie. bo lubię czytać i się dowiadywać. :D

Hej, Koala 75.

Dzięki:)

Pozdrawiam.

audaces fortuna iuvat

Nowa Fantastyka