- publicystyka: Chesley Awards - najładniejsze fantastyczne okładki roku

publicystyka:

artykuły

Chesley Awards - najładniejsze fantastyczne okładki roku

Na Worldconie w San Jose – 16-20 sierpnia – wręczone zostaną Chesley Awards, nagrody dla artystów i grafików fantastycznych. My prezentujemy wam dzisiaj nominowanych.

 

Chesley to najważniejsza tego typu nagroda  na zachodnim rynku, ustanowiona w 1985 roku przez  Association of Science Fiction and Fantasy Artists. Zwykle wyróżniani są nią artyści amerykańcy, ale nie tylko. Przyznawana jest także za całokształt osiągnięć. Statuetki najczęściej wręczane są na Worldconie (World Science Fiction Convention).  

 

nagroda przyznawana jest w 11 kategoriach – najbardziej wyczekiwane są jednak trzy: najlepsza grafika okładkowa w twardej oprawie, miękkiej oprawie oraz okładka magazynowa. Te Wam pokazujemy!

 

Okładka twarda

 

  • Tommy Arnold –  Horizon, Fran Wilde (Tor)

 

  • Marcela Bolívar –  Julia, Peter Straub (Centipede)

 

  • Julie Dillon – Final Girls, Mira Grant (Subterranean)

 

  • Donato Giancola – Assassin’s Price, L.E. Modesitt Jr. (Tor)

 

  • John Harris – The Man in the Tree, Sage Walker (Tor)

 

  • Elizabeth Leggett –  Retrograde, Peter Cawdron (Houghton Mifflin Harcourt)

 

  • Marc Simonetti –  The Sword of Shannara, Terry Brooks (Grim Oak)

 

 

Okładka miękka/E-book

  • Julie Dillon – Beyond the Stars: New Worlds, New Suns, red. Ellen Campbell (self-pub)

 

  • Aly Fell –  Magic for Nothing, Seanan McGuire (DAW)

 

  • Jaime Jones – The Tiger’s Daughter, K. Arsenault Rivera (Tor)

 

  • Miranda Meeks –  The Fisher of Bones, Sarah Gailey (Fireside)

 

  • Gene Mollica –  Call of Fire, Beth Cato (Harper Voyager)

 

  • Dave Palumbo –  Binti: Home, Nnedi Okorafor (Tor.com Publishing)

 

  • Stephen Youll – Acadie, Dave Hutchinson (Tor.com Publishing)

 

Okładka magazynowa

 

  • Julie Dillon – Clarkesworld 5/17

 

  • Ingrid Kallick – Cricket 1/17

 

  • Eddie Mendoza – Clarkesworld 7/17

 

  • Reiko Murakami – Lightspeed 3/17

 

  • Sergei Sarichev – Clarkesworld 3/17

 

Jeśli zastanawiacie się nad podziałem na miękką i twardą oprawę – wynika on ze specyfiki rynku amerykańskiego. Powieści często ukazują się najpierw w wersji hardcover, a dopiero po kilku miesiącach w paperbacku, tańszym i nie raz z inną szatą graficzną.

Komentarze

Dwie grafiki się nie wyświetlają. 

 

Dwie mi się podobają – Córka tygrysa i Acadie. Cricket jest blisko, ale jeszcze tu czegoś brakło, żeby mi podeszła całkiem. 

Pisanie to latanie we śnie - N.G.

A mi się najbardziej podoba Władca Pierścieni Brooksa.

 

Peace!

"Zakochać się, mieć dwie lewe ręce, nie robić w życiu nic, czasem pisać wiersze." /FNS – Supermarket/

Cricket bardzo ;)

Ale jeżeli to jest okładkowa śmietanka, to trochę smutno.

I would prefer not to. // https://www.facebook.com/anmariwybraniec/

Władca Pierścieni Brooksa tez mi się spodobał choć gdy zobaczyłem robota żyrafę to chyba na nią zagłosowałbym :D

Zdecydowanie najbardziej okładki Clarkseworld. Szczególnie ta autorstwa Saricheva.

 

Nowa Fantastyka