- Opowiadanie: Unfall - Pożegnanie lata

Pożegnanie lata

Oceny

Pożegnanie lata

Autobus sprawnie przebijał się przez stolicę. Piłkarze w ciszy wystawiali twarze na ciepłe promienie, wpadające przez okna. Słońce. Świeciło pięknie tego dnia. Na błękitnym niebie nie było ani jednej chmurki. Grają dziś z Albanią i w dodatku przy własnej publiczności.

Po krótkiej odprawie w szatni ruszyli na rozgrzewkę. Wyjdą zaraz na murawę. Jeszcze kilka metrów betonowego tunelu i wychodzą w… mrok?

– Co jest, kurwa? – wyrwało się bramkarzowi.

– Panowie, tylko spokojnie, zaraz włączymy jupitery. Nie udało się rozsunąć dachu.

Gdzieś wysoko, siedząc na metalowym dźwigarze, mały chochlik o twarzy byłego prezesa PZPN zacierał ręce, mrucząc z zadowoleniem: Wróci Lato, będzie słońce.

Koniec

Komentarze

Miałem ciekawy pomysł na opowiadanie, a przynajmniej tak mi się wydaje, zacząłem pisać i... fabuła tak mi się rozrosła, że nijak bym nie zdążył. W dodatku nie bardzo chciałem ją przycinać, aby pasowała jeszcze w ramy konkursowe. Stwierdziłem więc, że dam sobie czas na napisanie i dopracowanie tekstu, potem niech swoje odleży i opublikuję go później, poza konkursem. A że na konkurs, jak dotąd, zgłoszono mało opowiadań, napisałem coś na kolanie, aby robiło za tło dla innych prac, za co z góry przepraszam.

Przyznam, że nie bardzo rozumiem konkluzję z latem i nie bardzo rozumiem, po co wrzucać coś dla samego wrzucania? ; /

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

A ja rozumiem doskonale i podoba mi się. Niepotrzebnie się tłumaczysz. Fajny tekścik. Pozdrawiam serdecznie.

Nie rozumiem Autora, którzy napisawszy opowiadanie jest przekonany, że nie uczynił tego dobrze, więc z góry przeprasza za ewentualne niedoskonałości i wystawia swój tekst na widok publiczny, by robił za tło dla innych dzieł. Asekuracja? Niewiara we własne siły? Lubię Twoje krótkie formy i ten utworek również przypadł mi do gustu. I przypomniały mi się czasy, kiedy młode jeszcze, w pełni sił będące i owiane dobrą sławą Lato, pojawiało się w wylocie tunelu prowadzącego na zieloną murawę płyty boiska…  ;-) Pozdrawiam.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Rozbawiłeś mnie. Naprawdę fajny drabelek.

 

Pozdrawiam.

"Asekuracja? Niewiara we własne siły?" - może raczej drobny wyrzut sumienia, bo nie przywykłem do pisania na przysłowiowym kolanie. Miałem odpuścić sobie ten konkurs, ale zaświeciło słońce i... to była taka spontaniczna reakcja. Te czasem trudno wytłumaczyć, więc chyba niepotrzebnie próbowałem. 

Dzięki za komentarze.
Pozdrawiam.

Bywa, że spontaniczne reakcje stają się początkiem czegoś fajnego, co nie zdarzyłoby się nigdy, gdyby dłużej nad tym myśleć i dopuścić do głosu rozsądek. „…ale zaświeciło słońce i…”. Nie należy chwalić dnia przed zachodem słońca. Tak mówi przysłowie. Dodam od siebie, że nie mam zwyczaju ganić dnia, dopóki słońce świeci. Pozdrawiam.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

(...)  zacierał ręce mrucząc z zadowoleniem – wróci Lato, będzie słońce.   ---> przecinek po 'ręce', dwukropek po 'zadowoleniem', dużą literą 'wróci'. Raaz... dwaa... trzyy... Co, jeszcze nie poprawione?

Poprawione. :)

Jose, Lato. Prezes, no.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

...co tylko dowodzi, że jak się nie ogląda wiadomości, to się nie powinno czytać tekstów. Co ja poradzę, że to nazwisko nic mi nie mówi?

 

Idę popłakać trochę w kącie.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Idę do Ciebie, pocieszyć.

Ja też wiadomości nie oglądam, przecież wiesz, ale o PZPNie jest głośno wszędzie.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Ja słucham innych rzeczy ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

No dobrze, dajmy sobie z tym spokój ;p

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

@joseheim - kobiety często nie zaprzątają sobie głowy takimi głupotami, jak piłka nożna, więc żadna to ujma. W dodatku po Twoim wpisie zmieniłem to, co mruczał chochlik na coś, co bardziej oddaje moje intencje. :)

To coś chyba niezbyt skutecznie zmieniłeś.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Unfall, jeśli przypadkiem się przyczyniłam do czegoś lepszego, cieszę się. Ale że nie mój to temat, nawet nie jestem w stanie ocenić zmiany ^ ^

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Zabawne i bardzo celne -pPrawie jak kiedyś lato :)

Zaiste, zabawne i sympatyczne. Ech, szkoda, że tak mało w tym fantastyki… ;-)

Babska logika rządzi!

Finklo, chciało Ci się zaglądać do takiego starego drabbelka? :)

A bo wczoraj było mało takich tekstów, jakie lubię, to przeglądałam antyki. ;-)

Babska logika rządzi!

Nowa Fantastyka