- Opowiadanie: Ranferiel - [KB021] Narodziny maga

[KB021] Narodziny maga

Autorze! To opowiadanie ma status archiwalnego tekstu ze starej strony. Aby przywrócić go do głównego spisu, wystarczy dokonać edycji. Do tego czasu możliwość komentowania będzie wyłączona.

Oceny

[KB021] Narodziny maga

Zobaczyć gwiazdy – jej oczy wśród nocy,

Poczuć ból i słodycz – ciepły palców dotyk,

Doświadczyć cierpienia, niemal stracić duszę,

By wiedzieć, czym jest miłość, wszystko oddać muszę.

 

Pokochać i stracić – taka kolej rzeczy,

Zdrada rani oczy, śmiech serce kaleczy.

Pokochać i stracić – taki już mój los

– zaufać i czekać na bolesny cios.

 

Po co jednak ufać? Serce skuwa lód!

Więcej nie pokocham, to zbyt duży trud!

Dusza – wtedy ogień, co uraz nie chowa,

Teraz jest jak popiół – szara i matowa.

 

Cichy i blady, jak ćmy pośród nocy,

Znikąd współczucia, znikąd pomocy!

Ustawiam czarne świece, pentagram rysuję,

Może w innym świecie stratę odżałuję?…

 

Tam właśnie pójdę – do krainy cieni…

Czy moc demonów serce me odmieni?

Poznam, czym jest pasja, poznam okrucieństwo,

Oddam martwą miłość za magię i szaleństwo!

 

Wśród czarnego ognia jakiś kształt się rodzi,

Czuję jak się zbliża, czuję, że nadchodzi!

Nagły spazm rozkoszy przeszywa me ciało,

Widzę cień jej skrzydeł, ciągle jest mi mało!

 

Budzę się na ziemi, skroń mocą pulsuje,

Cierń dawnych uczuć duszy już nie kłuje!

Serce – twarde i czyste, bez winy cienia,

Bo jak grzech odnajdziesz, gdy nie ma sumienia?

 

Nie ma zła i dobra! Jest tylko Ona,

Królowa demonów z otchłani zrodzona,

Diabelska piękność, groźna i potężna,

– Pani chaosu i ciemności księżna!

 

Dla niej moja magia, dla niej me trucizny,

Dla niej moje serce i na duszy blizny.

Koniec

Komentarze

Dla mnie dobre. Mało mroczne (bo trudniej w wierszu to chyba oddać) ale dobre.

Mnie też się podoba. Pomysł fajny, romans jest. Jak poprzednik, uważam, że mroku mogłoby być więcej. Ale nie będę narzekał. Zobaczymy, ile go będzie w moim własnym (po)tworze. :p

Tam właśnie pójdę - do krainy cieni ...
Czy moc demonów serce me  odmieni?
Doświadczę, czym jest pasja, poznam okrucieństwo,
Oddam martwą miłość za magii szaleństwo.

Witaj!

Zdecydowanie najlepszy konkursowy wiersz, któy tu do tej pory przeczytałem. Wszystko jest na swoim miejscu. Rymy świetne, historia opowiedziana wzorowo. Jeśli wadą jest fakt, że mogłoby to być jeszcze lepsze, to jest to jedyna wada tego wiersza.

Pozdrawiam
Naviedzony

Poznam [,+] czym jest pasja, (...).
Ranferiel, Twoje talenty rozwijają się w błyskawicznym tempie. {:-)}

Bardzo dziękuję za komentarze!
@crev, cieszę się, że Ci się podobało. Co do mroku, nie chciałam przeginać. Mroczność jest fajna mhhrroczność już nie bardzo.
@Świętomir, czekam na Twój tekst :)
@Roger, wolę jednak "magię i szaleństwo" (to takie Lovecraftowskie);) Co do drugiej uwagi - muszę przemyśleć i przeczytać obie wersje na głos. W każdym razie - dziękuję.
@Naviedzony, bardzo dziękuję za miłe słowa :)
@Adam, dziękuję! Ostatnio rozwinęłam się też informatycznie. Uczę się robić stronki w www i są już nawet jakieś efekty ;)

Ranferiel- czy jest jakiś gatunek literacki, w który nie  byłabyś mistrzynią? :-)
To jest DOOOBRE!
Usprawniłbym tylko rytmikę ostatnich wersów, ot tak na przykład:
"Nie ma zła i dobra! Jest tam tylko Ona,
Królowa demonów z otchłani zrodzona,
Ta Diabelska piękność, groźna i potężna,
- To Pani chaosu i ciemności księżna!"
Zakończenie trochę nagłe. Dopiero się rozkręcałem w czytaniu, a tu już blizny na duszy i kropka. Szkoda; miałem nadzieję na jakąś zbrodnię w finale.
Chociaż i tak oceniam cię na 6

Naprawde dobrze napisane, gratuluje droga Ranafiel!

Podpisuje sie tez dwoma lapkami pod komentarzem AdamKB. Tak dalej dziewczyno. Rozumiem , ze stronka caly czas w robocie!

Pozdrawiam

Jak dla mnie świetne.
 Fakt, że mało mroczne, ale nastrój zbudowany rewelecyjnie. Jak dla mnie tylko w ostatnich strofach jakby go troche brakło.

Oddam martwą miłość za magii szaleństwo. - ta wersja mi się tez bardziej podoba. Jak czytałąm magie i szlaeństwo to sobie właśnie pomyślałam, że coś mi tu nie pasuje bo mnie z czytania wytrąciło.

Jednak zmieniłam, zgodnie z sugestią Rogera i Laodiki. Stokrotne dzięki! :)
@Tomasz, bardzo dziękuję! Staram się pracować nad stylem i fajnie, że widać efekty :)
@Elfinder, stronka jak najbardziej działa. Kilka pozycji w górnym menu jest jeszcze w przygotowaniu, ale reszta chodzi jak trza. Zapraszam!

Mi się bardzie jpodobało "magię i szaleństwo". :)

Tak czytam Twój wiersz jszcze raz i... Rzucam Ci wyzwanie! Oto zaopatrzyłem się w butlę czerwonego wina i zapaliłem świecę i siadam do pisania! Niech piekło pochłonie kolokwium, muszę napisać coś równie dobrego! =)

Mnie też. Muszę być mniej podatna na wpływy ;)

Jeśli możesz... zmień to jeszcze raz. Wiem, że bycie "mniej podatną na wpływy" oznacza nie uleganie także moim wpływom, ale ten wers w poprzednim brzmieniu miał w sobie jakiś niesamowity urok. Ja w każdym razie i tak będę czytał: "magię i szaleństwo".

Wyzwanie wzięło się z tego, że uważam, że tak na prawdę już wygrałaś ten konkurs. Zagrałaś mi na ambicji i teraz spróbuję się zmierzyć z najlepszą. :)

Zmieniłam już po Twoim poprzednim poście :) Cieszę się, że nie tylko ja tak to widzę. Czekam na Twój wiersz. Co do Twojego pytania pod "Hordą" - wydaje mi się, że srebrne piórka przyznawane bez akcji typu Eliminacje to już chwalebna przeszłość ;)

Mrok jest, romans jest - z rytmem i starannie. Podobało się. Pozdrawiam!

:) Ranferiel to nie tak, że ja chce namawiać Cię do zmian. Twoje teksty wogóle bardzo mi się podobają. Po prostu wyrażam swoją opinię i przy niej trwam:D A wszak to autor decyduje o kształcie ostatecznym, ale sądze że im więcej opinii tym lepiej bo zawsze to inny punkt widzenia:) Życze powodzenia w konkursie:)

Co do Twojego pytania pod "Hordą" - wydaje mi się, że srebrne piórka przyznawane bez akcji typu Eliminacje to już chwalebna przeszłość ;)

Czy w ostatnim rozdaniu piórek nie pojawiły się przypadkiem dwa nowe?

Wydawało mi się, że ostatnie srebrne były przyznane w ramach Eliminacji. Ale mogę się mylić, bo moja aktywność na NF jest mocno sinusoidalna ;)

Nie za długie, nie za krótkie, mroczne, rymowane i romansowe. Podobało mi się ;)

Pozdrawiam

arya

Nowa Fantastyka