- Opowiadanie: cyphrae - Supernowa (drabble)

Supernowa (drabble)

Oceny

Supernowa (drabble)

 

Koniec był oczekiwany od tysięcy lat, jednak on tego akurat ranka poczuł, że widowisko właśnie się zaczyna.

 

Wszedł na najwyższą górę i usiadł wygodnie. Patrzył na tańczącą gwiazdę, która wybrzuszała się to z jednej, to z drugiej strony. Mieniła się wszystkimi odcieniami czerwieni, a chwilami połyskiwała na niebiesko. Miliardy lat temu dała życie tej planecie, a teraz postanowiła je zakończyć, zmiatając wszystko w wybuchu supernowej.

 

– O bogowie! – wyszeptał – Sam nie wiem, czy przeklinać was, bo odbieracie mi życie jeszcze młode, czy może raczej powinienem dziękować za to, iż spektakl tak niepowtarzalny obejrzę siedząc w pierwszym rzędzie? W tej chwili…

 

 

 

Kętrzyn 9 marca 2014 r.

Koniec

Komentarze

Smutny to czas, kiedy doradca finansowy bierze siem za prozę.

No… nie przemówił do mnie ten drabel, może dlatego, że źle zrozumiałam? Odebrałam to dosłownie. Może to była jakaś przenośnia?

Pisz tylko rtęcią, to gwarantuje płynność narracji.

Nagłe olśnienie nad Zaratustrą?

ta sygnaturka uległa uszkodzeniu - dzwoń na infolinie!

Myślę, że dobrze zrozumiałaś. Nie było przenośni. Po prostu nie przemówił, nie ma tam "drugiego dna".

He, he z tym Zaratustrą, to celne spostrzeżenie, chociaż nie miałem w związku z tym nagłego olśnienia. Fajne, dzięki.

Mam to, co Mela – dosłownie.

Niestety, moim zdaniem, autor nie nawiązał intelektualnego kontaktu z czytelnikami wpisującymi komentarze. Skróty myślowe zbyt znaczne i gmatwają odbiór tego tekstu. Pozdrawiam.

Drabel jak drabel. Będę się czepiać szczegółów: czy gwiazda na tyle ciężka, żeby skończyć jako supernowa, świeci przez miliardy lat? Dlaczego 'bogowie' dużą?

Babska logika rządzi!

Drodzy czytelnicy, mam prośbę. Podeślijcie proszę linka do jakiegoś naprawdę dobrego brabla. Ten jest moim pierwszym i czegoś~chciałbym się nauczyć. Z górty dziękuję.

Takie sobie. Ale dla pocieszenia powiem, że drabbla rzadko kiedy mogą być lepsze. To naprawdę trudna forma, która, szczerze powiedziawszy, dobrze wychodzi tylko nielicznym. Nie trać nadziei. Wszystko da się wyrobić. Po to piszemy na portalu i zasięgamy opinii innych. Powodzenia.

Bardzo fajny. Trzeba ćwiczyć…

Dasz radę, spokojnie.

Finklo Nie ma gwiazd "ciężkich", ani "lekkich". Są tylko gwiazdy o dużej lub małej masie. Tym niemniej "Supernowe" mają nie miliardy, ale jedynie miliony lat i tu masz rację. pozdrowienia.

Ryszardzie, masz rację – mój nadmierny skrót myślowy. :-)

Babska logika rządzi!

Chyba że to była para kataklizmiczna :P (wtedy miliardy są OK). Chociaż z opisu nic takiego nie wynika. Co prawda, Cyphrae, Twoja gwiazda tańczy. A to pięknie pasuje do pary ciał :-) Na przykład pary ciał niebieskich, a taką jest gwiazda podwójna. Niestety, Ty opisujesz wybrzuszającą się kulkę (znaczy gwiazdę, ale na jedno wychodzi), która z kolei nie bardzo kojarzy mi się z tańcem.   A oto zgrabny dribelek, w którym też występuje supernowa. I zobacz co się wykluło: http://www.fantastyka.pl/4,56842284.html   Finkla najwyraźniej jest zbyt skromna, żeby polecać własne teksty ;-)

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Wliczyłeś tytuł do stu słów? Wychodzi mi, że masz 99 słów w tekście.

Maniacka perseweracja ambiwalencji niekongruentnych epifenomenów

Jeroh, Finkla to naprawdę bardzo fajnie napisany dribel. Podoba mi się zakończenie. Niespodziewane.

Jeszcze raz dziękuję. Jerohu, Tobie też. :-)

Babska logika rządzi!

Po "wyszeptał" kropka. Zamysł filozoficzny widzę, tyle że do mnie nie przemawia. Ale, jak już powiedziano, trudno o dobry drabel.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Ale próbować zawsze warto. 

Pewnie ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Cóż – powodzenia przy pracy nad kolejnym drablem.

I po co to było?

oj, przyda się… :-)

Przypadło mi do gustu. Całkiem fajne ;)

Trafiłam tu dopiero dzisiaj i okazuje się, że spektakl pewnie odwołano, bo gwiazda nie tańczy, a cała widownia jest pusta. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

No, nie zrozumiałam.

Przynoszę radość :)

Nowa Fantastyka