- Opowiadanie: klm89 - Zmarnowana szansa na ocalanie świata [DRABBLE PRZEDŚWIĄTECZNY]

Zmarnowana szansa na ocalanie świata [DRABBLE PRZEDŚWIĄTECZNY]

Oceny

Zmarnowana szansa na ocalanie świata [DRABBLE PRZEDŚWIĄTECZNY]

 

Sie­dząc w ta­wer­nie, pił piwo. Nagły wstrząs rzu­cił nim aż pod sufit. Nie cze­ka­jąc dłu­żej, wy­szedł na ze­wnątrz i spoj­rzał mar­twym wzro­kiem przed sie­bie.

Ogrom­na ro­bo­tycz­na stopa zmiaż­dży­ła pra­wie po­ło­wę jego mia­sta. Do­brze, że ta­wer­na jest na obrze­żach – po­my­ślał – ale czy to coś zmie­nia?

Po­pa­trzył w górę. Wy­raź­nie wi­dział tylko do me­cha­ni­zmu słu­żą­ce­go ma­szy­nie za ko­la­no. Resz­ta syl­wet­ki zni­ka­ła ponad chmu­ra­mi.

Oni mó­wi­li praw­dę! – ta myśl ude­rzy­ła w niego jak grom z ja­sne­go nieba – nie uwie­rzy­łem.

Znie­ru­cho­miał ze stra­chu.

– Mo­głem wszyst­kich ura­to­wać – wy­mam­ro­tał przez za­ci­śnię­te zęby. – Teraz jest za późno.

W chwi­li swej śmier­ci przy­po­mniał sobie tam­tych dziw­nie ubra­nych ludzi.

 

Koniec

Komentarze

Nie rozumiem ni w ząb :)

Dobrze, że tawerna jest na obrzeżach – pomyślał – ale czy to coś zmienia? Nie wydaje mi się, by ten zapis był poprawny. Drabble do poczytania i zapomnienia.

Ja też nie rozumiem

Usiłowałam zrozumieć. Niestety, na usiłowaniach się skończyło.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

A misię :-)

Pewnie powiedzieli mu coś, co mogło ocalić świat przed tym robotem, a on to olał. No bywa :(

Zaufaj Allahowi, ale przywiąż swojego wielbłąda.

Tekst świetny. Zastanawia mnie tylko ile to wielkie bydle ważyło? I ile mierzyło metrów. Bo jeśli tyle ile sądze, to chyba nikt na świecie nie był bezpieczny.

Zrozumiałam, ale do mnie nie przemówiło.

Po co Ci odstępy między akapitami?

Babska logika rządzi!

Na starszej wersji stronki jakoś nie potrafiłem zrobić wcięć na początku akapitu, więc aby tekst był bardziej czytelny oddzieliłem je enterami.

Wiem, pamiętam. Ale jak już edytowałeś tekst na nowej…

Babska logika rządzi!

Fajny tytuł, a jako dziwnie ubranych ludzi wyobraziłem sobie ekipę z “Matrixa”.

https://www.facebook.com/matkowski.krzysztof/

Nowa Fantastyka