- Opowiadanie: tintin - Druga młodość (drabble)

Druga młodość (drabble)

Autorze! To opowiadanie ma status archiwalnego tekstu ze starej strony. Aby przywrócić go do głównego spisu, wystarczy dokonać edycji. Do tego czasu możliwość komentowania będzie wyłączona.

Oceny

Druga młodość (drabble)

 

Kiedy gwałtownym ruchem zrzucił z siebie ziemską powłokę, uświadomił sobie, że zbyt długo był przykuty do jednej planety. Powody, kiedyś istotne, nagle okazały się tak błahe, że na zadumę nad nimi poświęcił aż trylionową część sekundy. To bardzo dużo czasu – a jednak nie znalazł dobrego usprawiedliwienia. Ludzie… ludzie? Nareszcie wolny!

 

 

Poruszając się niewiarygodnie szybko, przekroczył granice swojego starego wszechświata. Nie chciał jednak zatrzymywać się ani zawracać, miał już dość ograniczeń. Stwarzał nowe bańki rzeczywistości, i rozkosz sprawiało mu pławienie się w promieniowaniu ich młodych gwiazd.

 

 

Tymczasem na ziemskiej powłoce Boga właśnie zaczęły wrzeć oceany, a niebo przybrało kolor krwi.

Koniec

Komentarze

No nie mogę zebrać się do napisania czegokolwiek dłuższego. Pomysły są, tylko sił i czasu brak:(

Powłoka Boga… Ciekawe. Bardzo ciekawe, panie Tintin.

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Dzięki:)

Przeczytałem. Takie sobie. Poczekam na coś dłuższego w Twoim wykonaniu.

"Wszyscy jesteśmy zwierzętami, które chcą przejść na drugą stronę ulicy, tylko coś, czego nie zauważyliśmy, rozjeżdża nas w połowie drogi." - Philip K. Dick

Nie chcę zupełnie rezygnować z pisania, a naprawdę nie mam kiedy tego robić. Muszę poczekać na jakąś konkretniejszą chorobę. O, świetnie: żona do pracy, syn do przedszkola… ma ktoś choć kilka prątków na zbyciu? (nie żebym uważał, że cały świat czeka na moją twórczość, ale ciągnie mnie do pisania bardzo)

…W jednym masz prawdopodobnie rację autorze. Za parę miliardów lat na Ziemi zaczną wrzeć oceany. To już wiemy dzisiaj. Pozdrowienia.

Nie podobało mi się.

Nie najgorsze, można poczytać.   Pozdrawiam

Mastiff

Idea bardzo ciekawa, jednak sam drabble pozbawiony mocy, więc taki sobie.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

"Ziemska powłoka" do mnie nie przemawia.

Babska logika rządzi!

Ciekawe, ale jednak średnie :)

Mee!

ryszardzie, nie o to mi chodziło:) domku, Bohdanie, joseheim, Finklo i kozajuniorze – dziękuję za zostawienie komentarzy. Cieszę się przynajmniej z tego, że nie oberwałem za błędy ortograficzne, no i że nikt nie napisał, że domyślił się tożsamości protagonisty. Zawsze coś:) Pozdrawiam!

Mnie się podobało. I zrozumiałam od razu… ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Nie było – "bachu", ale jestem zdania, że coraz lepiej radzisz sobie z drabblami, a to bardzo ważne. No i ciekawy pomysł, tak na marginesie, a właśnie o ciekawe pomysły tutaj  chodzi. :-)  

Dziękuję Paniom przepięknie:)

Mi się bardzo podobało. Ciekawa wizja :)

Dzięki, wlaziu:) Wizja oparta na grze słów i moich własnych problemach z życiem. Pozdrawiam!

Powinno być czytane w kościele ;) Dobre.

pjlucky, w kościele pod ławką to chyba nie fantastykę się czytuje, tylko Plejboje;) A zresztą, kto by cokolwiek czytał, jak Angry Birds są darmowe… Nie o to Ci chodziło, wiem:) Dziękuję i pozdrawiam!

Idea zaiste ciekawa, ale drabble jednak nie powala :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Przynajmniej nie odrzuca… A, berylu, jakby tak sobie wyobrazić takie podstawienie, że Bóg z tego drabla to ojciec małego dziecka? A końcu idea Boga jako postaci silnie utorzsamianej z ojcem właśnie jest chyba każdemu w Polsce znana. Nigdzie w tekście nie ma wskazówek do takiego odczytania go, ale może taka druga warstwa dodałaby drablowi choć trochę powabu? Przecież "koniec świata" może mieć różne znaczenia…

Jako ojciec? No, przyznam, że tego bym tutaj nie zobaczył :) Ojciec zostawia małe dziecko zamknięte w samochodzie i rusza, pchany potrzebą tworzenia, na poszukiwania nowych matek dla nowych dzieci? :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

No, niedokładnie;) Pozdrawiam!

Szkoda, tak by było ciekawiej :) Również pozdrawiam!

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Nowa Fantastyka