- Opowiadanie: masztalski - Szczęście Barana

Szczęście Barana

Autorze! To opowiadanie ma status archiwalnego tekstu ze starej strony. Aby przywrócić go do głównego spisu, wystarczy dokonać edycji. Do tego czasu możliwość komentowania będzie wyłączona.

Oceny

Szczęście Barana

 

 

Jestem Baranem.

Już wiem co myślicie.

„Głupi Baran"

Mi jest jednak dobrze.

Budzę się rano. Przychodzi pasterz i prowadzi mnie na pastwiska.

Jedzenia mam w bród.

Psy biegają wokół pilnując, aby nie stała mi się krzywda.

Czuje się bezpieczny.

Raz do roku, spełniam się również jako ojciec.

Przedłużyłem gatunek, jestem spełniony.

Już wiem co myślicie. „Baran nazwał się ojcem", „Jak to może być, żeby zwierze nazywało się ojcem?"

Tak naprawdę w swoim egocentrycznym postrzeganiu świata, gówno wiecie co sobie myślę i co jest mi potrzebne do szczęścia. Ja nie mam wygórowanych ambicji. Mi do szczęścia wystarczy brak głodu, brak cierpienia, brak niebezpieczeństwa.

A wam co jest potrzebne, aby doświadczyć szczęścia?

Koniec

Komentarze

"Mi jest jednak dobrze."- na początku zdania nie powinno być "mnie"?
"Psy biegają wokółi pilnują, aby nie stała mi się krzywda."
"Raz do roku, spełniam się również jako ojciec."- nie jestem pewien, czy powinien byc tam przecinek.
"Raz do roku, spełniam się również jako ojciec.
Przedłużyłem gatunek, jestem spełniony."
Nie mówiąc o karygodnej liczbie błędów jak na krótki tekst, ktoś może mi powiedzieć czemu to jest w kategorii opowiadania?
"Tak naprawdę w swoim egocentrycznym postrzeganiu świata, gówno wiecie co sobie myślę i co jest mi potrzebne do szczęścia."- mogę odpowiedzieć. Otóż, gówno wiem i gówno mnie to obchodzi.

Ja nie wiem, może nie zrozumiałam, ale jak dla mnie, to jest odkrywcza filozofia na poziomie ośmiolatka. Jeśli masz osiem lat - bardzo ładny tekst :)

www.portal.herbatkauheleny.pl

Lassar twoje komentarze są strasznie twórcze:)
Suzuki nie mam ośmiu lat, ale dzięki ze mnie odmłodziłeś czy odmłodziłaś:)
tak na poważnie. Akurat ośmiolatek nie ma jeszcze w życie wygórowanych ambicji, a na proste pytania często trudniej sobie odpowiedzieć, niz na trudne.

Oczywiście, że ma ambicje, na swoim poziomie. Ja miałam na pewno :) Po prostu tutaj poleciałeś takim banałem, że to mogłoby być odkrywcze tylko dla ośmiolatka.

www.portal.herbatkauheleny.pl

spójrz wokół siebie. Jeżeli żyjesz w społeczeństwie, w którym nie ma chorych ambicji, to naprawdę szczerze ci zazdroszcze. Te kilka zdań jest częścią czegoś większego, ale zamieściłem je po byłem ciekaw reakcji. Wcale nie uważam, ze to tekst dla ośmiolatka, raczej dla ludzi w w średnim wieku, którzy ulegało tak zwanemu wyścigowi szczurów. Prawda może banalna, ale w każdym wieku jest czas aby o tej prawdzie sobie przypominać.

@Masztalski
Na twórcze komentarze trzeba sobie zasłużyć twórczym tekstem. I nie-twórczą gramatyką.

-> lassar
twoje słowa "Otóż, gówno wiem i gówno mnie to obchodzi." jakie twórcze.

Więęęęęęc... to jest opowiadanie?

Niedawno pojawiła się tu taka mini, mikro, miniaturka... I muszę przyznać, że tamta mi się podobała... Natomiast ten twór(opowiadanie), nie zrobił na mnie żadnego wrażenia... Chyba, że sporą ilością błędów...Lassar już je wypisał, więc nie będę robił tego po raz drugi...

Mówisz, że to fragment większej całości? Wrzuć. zobaczymy. A nuż, całość okaże się czymś wartym przeczytania.

Pozdrawiam:D

http://tatanafroncie.wordpress.com/

Oj nie, nie...
To nie jest poezja, tylko kilka myśli rzuconych ot tak sobie w sieć:)
Opowiadanie? Short? Też nie.
Rozumiem zamysł, ale "nie wyszło".
 

oj dziewczyno nie nadążże odpisywac:)
ten tekst był rzeczywiscie napisany pod wpływem chwili i wrzucony w siec, z perspektywy czasu uważam ze mogłem nad posiedziec zwłaszcza że piszą go miałem pomysł no rozbudowanie ale zostało tak jak jest.
z perspektywy czasu zgadzam się z tobą:) nie wyszło

Nowa Fantastyka