- Opowiadanie: Ambush - Księżyc

Księżyc

Przyszło mi do głowy całkiem niespodziewanie.

 

Dedykuję Irce_Luz

Oceny

Księżyc

Mefistofeles dopadł Twardowskiego tuż przed wschodem księżyca. Zaczaił się na stryszku i, gdy nadarzyła się okazja, skoczył. Wbił mu pazury w grzbiet, równocześnie rozdzierając zębami ucho.

Twardowskiemu ze strachu oczy zaszły bielmem. Wyszczerzył zęby w na poły szyderczym i diabolicznym grymasie.

Wyglądał jak gargulec z gotyckiej katedry, lub jak demon z piekła rodem.

Młodą noc rozdarł przeraźliwy krzyk. Wyrażający wściekłość, ból i zaskoczenie.

Powinien się spodziewać ataku, narozrabiał, naraził się w nieodpowiednich kręgach, to teraz miał za swoje. Trzeba płacić rachunki.

Chciał czmychnąć za płot. Może widział nadzieję na ratunek w kogucie.

Wszystko popsuła babcia, która krzyknęła gniewnie:

– Sio, koty!

Koniec

Komentarze

Milutkie. Ciekawe, kto napisał, bo zgrabne, pomysłowe, choć zakończenie dość standardowe, ale nawiązanie do klasyki oczywiście na duży plus.

Autorem mógłby być Ślimak, bo ma predylekcję do wieszczów ;)

 

Drobiazgi:

 

Wyglądał jak gargulec z gotyckiej katedry. Nie można wprost było od niego oderwać oczu.

Jak dla mnie non sequitur.

 

Babcia Eda…

Hmm, znaczy babcia ma na imię Eda czy też ma wnuka imieniem Ed, który wcześniej nie wystąpił w tekście? Ogólnie, jeśli to nie jest jakieś nawiązanie, którego nie rozszyfrowałam, zrezygnowałabym z imienia i dopchnęła drabblizm innym słówkiem.

 

Na samym końcu raczej “Sio, koty!”

http://altronapoleone.home.blog

Dziękuję Drakaino.

Poprawki naniesione. Dziękuję za wizytę i miłe słowa.

Lożanka bezprenumeratowa

Zaczaił się na stryszku i gdy nadarzyła się okazja, skoczył. – brakuje przecinka po i

Wyszczerzył zęby w na poły szyderczym i diabolicznym grymasie. – wiadomo o co chodzi, ale raczej: na poły szyderczym, na poły diabolicznym grymasie, chyba że grymas miał być na poły szyderczy i diaboliczny, a na poły jeszcze jakiś?

 

Historyjka bardzo fajna, zastanowiła mnie tylko kolejność reakcji Twardowskiego – ja to bym najpierw wrzasnęła, a dopiero potem się wystraszyła i zaczęła analizować sytuację ;) I skąd babcia w finale. Może lepiej baba?

 

It's ok not to.

Witaj dogsdumpling. Dziękuję za recenzję. Kurczę, wiem że powinno być dwa na poły, ale limit ściska… Pomyślę.

Lożanka bezprenumeratowa

Cześć, Anonimie, mam przyjemność czytać tu w przeciągu doby dwa teksty o tej samej tematyce. :)

Dobry utwór, niezła fabuła, drabble to niełatwa sprawa, zatem brawka!

Pozdrawiam. ;)

Pecunia non olet

Dziękuję bruce za miłą lekturę tego maleństwa. Przy okazji zaraz poszukam drugiego;)

Lożanka bezprenumeratowa

Przyszło mi do głowy całkiem niespodziewanie.

 

Dedykuję Irce_Luz

Czyżby Ktoś z Loży? wink

Pecunia non olet

Niestety już nie. Irka zrezygnowała.

Lożanka bezprenumeratowa

Niestety już nie. Irka zrezygnowała.

Też ubolewam, ale ja o Ciebie pytałam, Tajemniczy Anonimiesmiley

Pecunia non olet

Nie droga bruce, ja jestem prostym użyszkodnikiem.

Lożanka bezprenumeratowa

smileywink

Pecunia non olet

Uśmiechnęło. Dobrze zacząć dzień od uśmiechu. Anonimie, ujawnij się. :)

Namówiłeś;)

Miło mi Misiu.

Lożanka bezprenumeratowa

I się wydało sięwink

Pecunia non olet

Graty (i rupiecie)!

http://altronapoleone.home.blog

Dziękuję zwłaszcza za rupiecie;)

Odłożę na półeczkę.

Lożanka bezprenumeratowa

Przydało się misię, jest zadowolone. :)

Nie napiszę, że przynoszę radość, bo to już zarezerwowane;) ale cieszę się, że mogłam ucieszyć.

Lożanka bezprenumeratowa

 Hmmm… Moim skromnym zdaniem jest mało prawdopodobne że ktoś tak brutalnie atakowany będzie szczerzył zęby diabolicznie i szyderczo. Bardziej: rozpaczliwie i dramatycznie?…

Jakoś tak. Ale całość fascynująca…smiley

 

dum spiro spero

Babcia wyprowadziła mnie z błędu. Prawie do końca sądziłem, że o bajecznych Twardowskiego i Mefista chodzi.

Ładny zwód.

@Fascynator Chodzi mi o taki rozwarty, jakby w uśmiechu pyszczek, wrzeszczącego w trakcie bójki kota. Tylko nie mogłam tego napisać, żeby nie spalić tematu;)

Miło mi, że fascynująca;)

 

@AdamKB Chyba zacznę oszukiwać “na wnuczka”, bo odkryłam w sobie talent do mataczenia;)

Lożanka bezprenumeratowa

W ten sposób i w takim celu matacz do woli. :-)

To mogą być miłe złego początki;)

Lożanka bezprenumeratowa

Sympatyczny drabelek. Ale w gruncie rzeczy wszystko opiera się na specyficznych imionach bohaterów, a to trochę naciągane.

Babska logika rządzi!

Jak pokazały tutejsze opowiadania, koty mogą mieć różne imiona.

Dzięki za wizytę.

Lożanka bezprenumeratowa

Oczywiście. Ale w ostatnim portalowym tekście z charakterystycznym imieniem kocim, który kojarzę, to imię stanowiło tylko dodatkowy smaczek. Tutaj – nazwy służą skierowaniu wyobraźni na określone tory. Gdyby tamta kotka nazywała się Cebulka – nic by się w fabule nie zmieniło. Gdyby u Ciebie był Szczypiorek i Czosnek – drabelek nie miałby sensu.

Babska logika rządzi!

To prawda. Chyba, że kogut nazywałby się Wampirek;)

Lożanka bezprenumeratowa

smiley hahaha……

Lub Dracula…

dum spiro spero

I mamy początek nowego drabbelka;)

Lożanka bezprenumeratowa

Bardzo fajne (i bardzo prawdziwe :D ). Pomysłowe, a dzięki temu zabawne.

ninedin.home.blog

Cieszę się ninedin, że udało mi się rozbawić kolejnego czytelnika.

Dzięki za wizytę.

Lożanka bezprenumeratowa

Hi hi, całkiem koci tekst ;-)

„Poszukiwanie prawdy, która, choćby najgorsza, mogłaby tłumaczyć jakiś sens czy choćby konsekwencję w tym, czego jesteśmy świadkami wokół siebie, przynosi jedyną możliwą odpowiedź: że samo poszukiwanie jest, lub może stać się, ową prawdą.” J.Kaczmarski

Taki miau’am pomysł;)

Dzięki krarze za wizytę.

Lożanka bezprenumeratowa

Ale to było przyjemne! Dzięki za lekturę :)

OG jakże miło mi gościć Cię i słyszeć takie słowa. Dziękuję za recenzję.

Lożanka bezprenumeratowa

Dedykuję Irce_Luz

Och, naprawdę?!

 

Miło mi, dziękuję :)

 

 

Rozumiem, że zarówno Mefistofeles, jak i Twardowski są tego samego gatunku :) Temperamentem przypominają Kurewkę, a magicznością Czorcika i Morcika :) Podobało mi się :)

A walka wyglądała tak…?

Chciałabym w końcu przeczytać coś optymistycznego!

Babcia musiała być polonistką.

Ten tu usiłuje sobie odmontować głowę;)

Dziękuję za recenzję.

Lożanka bezprenumeratowa

Sympatyczne!

Cieszę się, że wpadłaś i tu;)

Lożanka bezprenumeratowa

Nowa Fantastyka