- Opowiadanie: Outta Sewer - Bituminatograf

Bituminatograf

Dla Koali75, którego drabble zainspirował mnie do napisania tego droubble’a :)

Oceny

Bituminatograf

– Panie profesorze, wiem, że to brzmi jak piramidalna bzdura…

– No, właśnie, “piramidalna” to właściwe słowo – żachnął się starszy mężczyzna w garniturze, ciągnięty za obie ręce przez parę studentów, zdecydowanych pokazać mu swoje niesamowite odkrycie. Chłopak i dziewczyna trajkotali jedno przez drugie, prowadząc naukowca do uczelnianej stołówki, w której rozwiesili ekran i ustawili naprzeciw niego stary szpulowy projektor.

– Niech pan usiądzie. Zaraz zobaczy pan starożytny Egipt taki, jaki był w rzeczywistości.

– To jakiś głupi żart, tak? – Mężczyzna nadal powątpiewał w rewelacje studentów, jednak posłusznie zajął wskazane miejsce.

Chłopak kliknął włącznik na projektorze. Silniki obracające szpule ruszyły, a na ekranie pojawił się wyraźny obraz. Świat oglądany oczami nagrywającego był Egiptem z okresu Nowego Państwa, a przynajmniej na taki wyglądał.

 – I chcecie mi powiedzieć, że to nie jest generowane komputerowo, tak?

– Tak, panie profesorze! – krzyknęła dziewczyna. – To autentyczne nagranie!

– Twierdzicie, że w starożytnym Egipcie mieli kamery, tak?

– No, nie… – zmieszał się chłopak. – Właściwie nie wiemy, jak to jest możliwe. Zaczęło się od żartu, ale, jak pan widzi, działa.

– Co to znaczy, że od żartu?

– No więc, badaliśmy tę mumię, którą przywieźli tydzień temu. Było nudno, dostaliśmy głupawki i wpadliśmy na pomysł, żeby… Nawinąć bandaż ściągnięty z mumii na szpulę filmową i spróbować odtworzyć.

Koniec

Komentarze

Ciekawe i pomysłowe. Podobało się. 

Sen jest dobry, ale książki są lepsze

Fajne, i zaskoczyło rozwiązaniem :)

ninedin.home.blog

Brakuje mi tu szczegółów…

Czy robotnicy machali do kamery, gdy ciągnęli piaskowiec do wykończeniówki grobowca? ;)

Nadzieje chyba się spełniają, skoro jest ich coraz mniej.

XD Dlaczego jeszcze nikt tego nie spróbował?

,,Nie jestem szalony. Mama mnie zbadała."

Dobre! Twist super :-)

It's ok not to.

Fajnie zaprezentowany pomysł! Tekst krótki, ale na usta ciśnie się milion pytań, zaczynających się od: ale… jak?!… yes

Cześć!

 

Zaczęło się od żartu, ale, jak pan widzi, działa.

Nawinąć bandaż ściągnięty z mumii na szpulę filmową i spróbować odtworzyć.

Pomysłowe, aż się człowiekowi studia przypominają… Krótko, na temat i z twistem, niezły droubbelek.

„Poszukiwanie prawdy, która, choćby najgorsza, mogłaby tłumaczyć jakiś sens czy choćby konsekwencję w tym, czego jesteśmy świadkami wokół siebie, przynosi jedyną możliwą odpowiedź: że samo poszukiwanie jest, lub może stać się, ową prawdą.” J.Kaczmarski

@All – Dzięki za miłe słowa, to tylko taki żarcik, zainspirowany przez drabble'a Koali :) Poza tym nie mam żadnego pomysłu na konkurs z Mumiami i kamieniem z Rosetty, więc raczej udziału nie wezmę, ale niech to będzie taka zajawka, czego nie pisać na ten konkurs ;)

Known some call is air am

Podobało mi się! Ciekawy pomysł. :D

Fajne :) (na lic. Anet) . A bez licencji: – Świetny pomysł i realizacja.

Miś zawsze jest zdania, że nie ma, jak drabble. 

Teraz ma frajdę, że Cię zainspirował swoim dribelkiem.

Pomysł zaiste szalony, ale efekt niespodziewany i wielce zaskakujący. ;D

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Matko jedyna :) Genialny pomysł :D PS. Ciekawe, co by było z… papierem toaletowym?

Kapitalny pomysł, absurd na maksa, bardzo mi się podobało.

 

Jak zawsze przy tego typu okazjach ponarzekam, że nie zjechałeś do rasowego tysiączka. Zabawa w krótką formę daje największą frajdę jeśli zagęszcza treść, a tu można by jeszcze zagęszczać i to sporo. Np w takich miejscach:

– To jakiś głupi żart, tak? – Mężczyzna nadal powątpiewał w rewelacje studentów, jednak posłusznie zajął wskazane miejsce.

Niepotrzebnie w didaskaliach powielasz informację, którą niesie już wypowiedź dialogowa. Starczyło by “ – To jakiś głupi żart, tak ? – Mężczyzna zajął wskazane miejsce” – ta sama treść przy minimum formy.

 

Niemniej z odkryciem kart przetrzymałeś nas do ostatniej chwili. I wyszło to świetnie.

Dobry droubble, świetny pomysł.

Babska logika rządzi!

Kurde, Outta, to było dowcipne, oryginalne i zaskakujące. Fajnie wyszło. :)

"Odpowiedz najpierw na jedno ważne pytanie: czy umysł istnieje?" - Golodh, "Najlepsze teksty na podryw, edycja 2023"

Zabawne, z twistem. Archeolog we mnie czuje się usatysfakcjonowany, no i tekścik może reklamować mój egipski konkurs!

http://altronapoleone.home.blog

Pomysłowe :)

Jak coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie ^^ tak więc 5 do indeksu dla studentów :D

Dobre :)

Chciałabym w końcu przeczytać coś optymistycznego!

j/w :-D

 

Jakkolwiek mam rozterkę moralną, widząc, że droubble nie jest szortem. Formalnie rzecz ujmując, to chyba łamie regulamin?

Pokój – szczęśliwość; ale bojowanie Byt nasz podniebny

@All – Dzięki za miłe słowa, cieszę się, że pomysł się spodobał :)

 

@Silver

Ciekawe, co by było z… papierem toaletowym?

Zapis z posiedzenia sejmu obecnej kadencji?

 

@Michał Pe

Jak zawsze przy tego typu okazjach ponarzekam, że nie zjechałeś do rasowego tysiączka.

Ja już zjeżdżałem do droubble’a, na dalsze zjeżdżanie nie miałem już siły :)

 

@Radek

Jakkolwiek mam rozterkę moralną, widząc, że droubble nie jest szortem. Formalnie rzecz ujmując, to chyba łamie regulamin?

Nie, chyba nie łamie. Chociaż nie wiem, ale droubble są zazwyczaj tagowane jako drabble z powodu braku odpowiedniego tagu.

 

Pozdrawiam serdecznie

Q

 

Known some call is air am

 – No właśnie, piramidalna to właściwe słowo

– No, właśnie, "piramidalna" to właściwe słowo.

 ciągnięty za obie ręce przez parę studentów, zdecydowanych pokazać mu swoje niesamowite odkrycie

Hmm. Trochę… młodzi ci studenci.

 stary, szpulowy projektor

Można bez przecinka.

 Zaraz zobaczy pan starożytny Egipt, takim jaki był w rzeczywistości

Zaraz pan zobaczy starożytny Egipt taki, jaki był w rzeczywistości. Albo: Zaraz pan zobaczy starożytny Egipt takim, jaki był w rzeczywistości.

 Mężczyzna nadal powątpiewał w rewelacje studentów

To już powiedział… jakim cudem przegadałeś drabble? XD

 Świat oglądany oczami nagrywającego był widokiem

Argh, abstrakcja! Aaaabstraaaakcjaaaa! Świat nie jest widokiem!

 No nie…

No, nie…

 Właściwie nie wiemy jak to jest możliwe.

Właściwie nie wiemy, jak to jest możliwe.

 Nawinąć bandaż ściągnięty z mumii na szpulę filmową i spróbować odtworzyć.

 

He, he. Niezły żarcik. Tynf!

 Tekst krótki, ale na usta ciśnie się milion pytań, zaczynających się od: ale… jak?!…

Superior Time Lord science!

 Jak coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie

yes

 Nie, chyba nie łamie. Chociaż nie wiem, ale droubble są zazwyczaj tagowane jako drabble z powodu braku odpowiedniego tagu.

Tak, właśnie.

Gdzie nie ma zasad, tam są kwasy.

Cześć, Tarnino :)

 

To już powiedział… jakim cudem przegadałeś drabble? XD

Bo to trzeba mieć talent :D

Argh, abstrakcja! Aaaabstraaaakcjaaaa! Świat nie jest widokiem!

Już poprawiam, nie szczelaj!

 

He, he. Niezły żarcik. Tynf!

Dzięki :) Tynfa biere ;)

Known some call is air am

Gdzie nie ma zasad, tam są kwasy.

Kurcze, te dzieciaki to mają jednak łeb :) 

Ano, mają, ośmiornico :) Głupawka spowodowana nudą potrafi wyzwolić w człowieku uśpione pokłady bezcelowej kreatywności :)

Known some call is air am

Nowa Fantastyka