- Opowiadanie: Eferelin Rand - Zemsta (drabelek)

Zemsta (drabelek)

Oceny

Zemsta (drabelek)

Odeszła.

 

Zostawiła go na spękanej ziemi wśród nieznośnego bzyczenia much. Słońce i żar letniego dnia przyspieszyły proces rozkładu. Potem zjawili się padlinożercy. Pożółkłe kły rozszarpały gnijące ciało i zalęgłe w nim robactwo.

Kiedy uwolnił się od ciężaru żałosnych szczątków, poszybował do jej sypialni. Była tam. W ramionach tego drugiego. Z zapałem wypacali z siebie poczucie winy.

Próbował rozerwać ich na strzępy, ale widmowe dłonie nie mogły uczynić im krzywdy. Zszedł więc niżej, poprzez wszystkie warstwy świata, do krainy wiecznej czerwieni.

Kocioł stał na palenisku. Podpalił pod nim ogień, a następnie ułożył się obok i zasnął w oczekiwaniu na Dzień Sprawiedliwości.

 

 

 

Tomasz Zawada

Rzeszów, dnia 28.03.2006 r.

Koniec

Komentarze

Napisana kiedyś wprawka, mająca na celu zmieszczenie maksimum treści w minimum formy. Życzę przyjemnej, mimo że krótkiej, lektury. Pozdrawiam.

Fragment jest bardzo dobry, szkoda tylko, że tak krótki. Może jednak zaproponujesz coś dłuższego???

Prponuję wszystkie pozostałe umieszczone przeze mnie opowiadania ;)

Podoba mi się. Ładne, spójne, świetny język. I popieram Kali - szkoda, że drabelek :)

Nie ma ani minimum formy, ani maksimum treści. ;) Jak kły mogły rozszarpać robactwo?

Lecą smoki pod obłoki, wiatr im kręci smocze loki

Całkiem fajne, przy czym zdanie „Z zapałem wypacali z siebie poczucie winy." brzmi, w moim odczuciu, dość nienaturalnie i wybija z rytmu czytania.

e tam, fajne zdanie, udanie wprowadza ironiczny ton

Lecą smoki pod obłoki, wiatr im kręci smocze loki

a nie mówi się "szczątków"?
Jak na wprawkę spoko, ale do mnie jakoś to nie przemówiło....

Hmm, dzięki za uwagę Katy. Rzeczywiście w tym kontekście "szczątków" jest słowem prawidłowym. "Szczątek" odnosić się powinno do rozbitych rzeczy, o czym do tej pory nie wiedziałem.

Natomiast, jeśli ktoś lubi powyższą tematykę, to proponuję opowiadanie "Piekłoniebo" ( http://www.fantastyka.pl/4,1585.html), które jest już normalnej długości.

wypacali bardzo mi się podoba :)

pozdrawiam

Fajne. Faktycznie krótkie, chce się więcej. Idę szukać innych Twoich tekstów :)

najłatwiej je znaleźć na profilu ;)

Wprawka, szkic... Miniatura. Etiuda! Bardzo plastyczna [dowód (dla mnie) na "niepotrzebność" szkolnej skali ocen...]

Przywiodła myśli o twórczości E. A. Poe :)

(jeżeli mógłbyś rzucić okiem na moją odpowiedź na twój komentarz... :))

Pozdrawiam.

Skoro nie można wymierzyć sprawiedliwości osobiście, pozostaje czekanie.

Niezłe. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Hmm. Nie zrozumiałam. Pogodził się z losem? Po co mu ogień pod kotłem?

Babska logika rządzi!

Nowa Fantastyka