- Opowiadanie: OneTwo - Szkoda życia...

Szkoda życia...

Kiedy grasz w Herosy i pojawiają się magiczne pomysły.

Oceny

Szkoda życia...

Czas dokonać rzeczy niemożliwych dla zwykłych śmiertelników! Mag stworzył miksturę, z której wydobywał się trupi odór. Alchemik momentalnie wypił odrażający eliksir. Skóra zaczęła odchodzić od kości. Nagi szkielet zaczął świecić złowrogim blaskiem. Tak czarnoksiężnik stał się potężnym nieumarłym!

 Nekromanta usiadł zadowolony przed telewizorem. Mógł nareszcie obejrzeć całą Modę na sukces.

Koniec

Komentarze

W głowie mi się nie mieści, że ktoś chciałby obejrzeć wszystkie odcinki. :)

 

Czy mag, alchemik, czarnoksiężnik i nekromanta, to jedna osoba?

 

Skóra za­czę­ła od­cho­dzić od kości. – A co się stało z mięskiem?

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Nie miał już mięśni, więc nie mógł się podnieść z krzesła i uciec! smiley

Moda na sukces… że też nekromanta sam sobie zgotował taki los… surprise

 

Obrzydliwe, ale uśmiechnęło.  

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

@regulatorzy

Wskazane określenia dotyczą głównego bohatera, a na mięsko niestety zabrakło słów.

 

@bemik

Cieszę się, że mogłem zapewnić uśmiech.

 

@rogas

Wiesz do czego mogą być zdolni najwięksi fani? Podobno nawet kluby miłośników serialu :D Czy nie mógł uciec? Cóż to kwestia interpretacji, ale mówimy o dość fantastycznym świecie, gdzie czarodzieje pragną oglądać operę mydlaną.

Tymczasowy lakoński król

Też od razu zacząłem się zastanawiać, czy chodzi o tę samą postać, bo w pierwszej chwili byłem pewny, że mag i alchemik to dwie różne osoby. Nie jest dobrze zbyt często powtarzać te same nazwy, ale stosowanie zbyt wielu różnych potrafi zasiać zamęt w głowie czytelnika.

Puenta taka na ćwierć uśmiechu ;).

 

W jakie Herosy grałeś?

Mogło być gorzej, ale mogło być i znacznie lepiej - Gandalf Szary, Hobbit, czyli tam i z powrotem, Rdz IV, Górą i dołem

Mam te same uwagi odnośnie wielości bohaterów, co Nevaz, chyba, że mag się rozdwoił, a właściwie rozczworzył ;) Choć z tego, co pamiętam, w Herosach był chyba jakiś czar klonujący?

 

Na kolana nie powaliło, ale drabelek całkiem przyjemny.

It's ok not to.

Rozbawiło mnie – oczami wyobraźni widziałam maga-zombie przed telewizorem. Pół twarzy mu odpadało, ale miał uśmiech satysfakcji. Pewnie potem jeszcze chciał kontakt do lekarzy aktorów z tego serialu.

Też myślałam w pewnym momencie, że mag się trochę poklonował. Ale, że dokonał tego w drabblu, tylko gratulować magicznych zdolności.

Trafiłeś w sedno, powód zostania nieumarłym naprawdę zaskoczył i rozbawił :) Ale też pogubiłem się przez stosowanie różnych określeń profesji na tę samą postać.

Won't somebody tell me, answer if you can; I want someone to tell me, what is the soul of a man?

Widzę, że zarzut dotyczący klonowania się powtarza. Cóż to dobra uwaga na przyszłość i lepiej ją popełnić w niewinnym dribelku niż w większym dziele konkursowym.

 

@Nevaz Jak zwykle nieśmiertelne HoMM III, kampania SoD na najtrudniejszym poziomie. Takie tam wyzwanie :)

 

@dogsdumpling, @Deirdriu, @NoWhereMan Cieszę się, że sam koncept dribbla przypadł do gustu i potrafił rozbawić. Dzięki!

 

PS: To nie drabble tylko dribble, bo słów zawarłem jedynie 50. Jakoś nigdy do setki nie mogę dobić :P

Tymczasowy lakoński król

Do czego zdolny jest prawdziwy fan! Sympatyczny dribelek.

Ach, ta postępująca specjalizacja. Żeby mag nie mógł sobie spokojnie przyrządzić alchemicznego eliksiru albo pobawić się w nekromancję bez zmiany zawodu…

Babska logika rządzi!

Jako człowiek, który zmarnował masę czasu na oglądanie “Mody…”, jestem ukontentowany pomysłem. Ale to pomysł na pół drabla:)

To, z jakim zaangażowaniem starałeś się uniknąć powtórzenia, wymaga słów uznania. Ale… zauważyli to już przedpiścy, mnie również wprowadziło w lekki dyskomfort poznawczy.

Czy to jest sygnaturka?

@Michał Pe Dzięki za miły komentarz. Cóż pomysł wyszedł akurat na pół drabbla, bo mamy 50 słów.

 

@kchrobak To prawda chciałem uniknąć powtórzeń. Cóż za to wpadłem w inny problem.

 

@Finkla Dzięki za miłe słowa. W zasadzie plan był taki, aby przez te synonimy lepiej opisać bohatera (a słów tylko 50), a że to nie taki zwykły mag, ale też zna się na alchemii, a że na koniec staje się truposzem to nekromanta mi pasował. Niestety plan nie wypalił :(

Tymczasowy lakoński król

Ano właśnie, teraz wszystko się zgadza! Jakoś mi tak tu krótko było:)

<3

 

Cmentarz Necropolis w Glasgow przypominał mi te klimaty, czułem się, jakbym wrócił w znajome miejsce.

Aż poleciało w uszach…

Mogło być gorzej, ale mogło być i znacznie lepiej - Gandalf Szary, Hobbit, czyli tam i z powrotem, Rdz IV, Górą i dołem

Dobre, ale pomyliłeś się w zakończeniu. Powinno być tak:

 

 Nekromanta usiadł zadowolony przed księgarnią. Mógł spokojnie czekać na premierę ”Wichrów zimy”. 

Wszyscy kiedyś spotkamy się pod jakimś memem.

@Akanir89 Cieszę się, że przypadło do gustu. Aczkolwiek tekst miał być bardziej refleksją dotyczącą marnowania czasu :) Akurat zakończenie z czekaniem na X to również fajny koncept na drabbelka.

 

@Nevaz O tak! Muzyka z H3 jest ponadczasowa :) A motyw z Nekropolii jeden z najlepszych. Wyżej jedynie cenie sobię muzyczkę z Twierdzy.

Tymczasowy lakoński król

Pomysł na tak, też nie lubię marnować czasu i nie lubię jak inni go marnują, ale ostatnie zdanie trochę spalone, powiedziałbym passe. Spora część młodych nie wie co to Moda na Sukces, sporo moich znajomych nie ma w ogóle w domu telewizora. Jeśli trzymać się tego kierunku, użyłbym raczej smartfona.

@Darcon Ciekawa opinia. Zdawało mi się, że nie trzeba mieć w domu telewizora, aby rozumieć czym jest Moda Na Sukces. Zaryzykuję, że nie trzeba nawet oglądać ani jednego odcinka, aby mieć świadomość powiązania tego tytułu jako czegoś co jest cholernie długie i marnuje czas. Tak samo samo nie trzeba oglądać przykładowo Terminatora (tak jak ja), aby wiedzieć kto to jest.

 

https://www.google.pl/search?q=moda+na+sukces+memy&client=ubuntu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjB3qyZy8zUAhXmJ5oKHXOVDZoQ_AUIBigB&biw=1080&bih=1769#imgrc=_VV9H1BPRzOWNM:

 

Może to dziwny argument, jednak internet tworzy memy o tej operze mydlanej, która również powinna być wyłapywana przez młodzież. Na pewno nie jest to kluczowy wątek wszystkich kwejków/demotywatorów, jednak nawiązania istnieją.

 

Mi naturalnie w dribblu pasowała wspomniana opera mydlana. Oczywiście użycie smartfona do grania lub zobaczenia końca walla na facebook również mogły stanowić odpowiednie zakończenie, jednak prywatnie nie mają dla mnie odpowiedniej pary. Niestety w tym drugim wypadku istniełoby też realne ryzyko, że moja mama nie zrozumiałaby zakończenia, a przecież nie mógłbym zawieść oddanej fanki mej twórczości. Rozumiem też, że jakiś nastolatek nie zrozumiałby fenomenu wątpliwej jakości serialu. Tylko co ja na to poradzę :( Ja nie zrozumiałem nawiązania rzuconego przez Akanir89 i musiałem googlować. Cóż życie.

 

Generalnie nigdy nie będzie tak, że wszyscy będą zadowoleni. Co za odkrycie! Klucz to skupić się grupie czytelników, która doceni tekst i zrozumie twoje nawiązania.

 

PS: Nie ma to jak napisać komentarz większy niż własne dzieło :)

 

 

Tymczasowy lakoński król

Zdawało mi się, że nie trzeba mieć w domu telewizora, aby rozumieć czym jest Moda Na Sukces. Zaryzykuję, że nie trzeba nawet oglądać ani jednego odcinka, aby mieć świadomość powiązania tego tytułu jako czegoś co jest cholernie długie i marnuje czas.

Zgadza się – spełniam warunki: nie mam telewizora, nie oglądałam ani jednego odcinka, ale słyszałam, że to wyjątkowy tasiemiec jest.

Babska logika rządzi!

Hahaha nie ma to jak odpowiednia motywacja… 

Nareszcie dowie się czy siostra kuzynki brata byłej żony dziadka Richa dowie się, że jest tak naprawdę swoją własną córką ;)

Przyjmuję argumenty , mają sens :) No i ten tasiemcowaty komentarz też :)

@Darcon Dziękuje za zrozumienie! Nie jest to częsta reakcja w internecie :)

 

@Iluzja Rich prawdopodobnie weźmie z taką osobą ślub, bo to facet który zaliczył ich kilkanaście, a z taką panną do ołtarza jeszcze nie szedł.

Tymczasowy lakoński król

A mi się nie spodobał. Pomysł jak najbardziej był, ale żart z Modą na Sukces jakiś taki zbyt oklepany jak na mój gust. W efekcie wyszedł dribel-suchar. Zdecydowane raczej nie.

"Nie wierz we wszystko, co myślisz."

Ej no, on się nazywa Ridge a nie Rich :P W tv nie oglądałam (czasem mignął mi jakiś odcinek bo kiedyś babcia oglądała i cytat: ‘miałem pięć lat i byłem taaaaaakiii niewinny’ mnie zabił :D) , ale przez internet mi się zdarzało :) Ale zarżnęli mój ulubiony wątek i od tego czasu tylko podczytuję czasem recapy :P Dribbelek mnie zmylił tym mag/alchemik i też wydawało mi się, że tam więcej postaci niż jedna. Puenta jest ok, tej z książką bym nie zajarzyła.

@gnoom 

Dziękuje za komentarz, nawet ten mniej przyjemny. Jak wspomniałem to taki tekst na jeden uśmiech. Teoretycznie można się w tym tekście doszukiwać komentarza apropo marnowania czasu.

 

@Bellatrix

A widzisz nie oglądam Mody to nie wiem! Kompletnie nie znam wątków jakie są w tym tasiemcu. Zarzut zrozumiały. Dziękuje za komentarz!

Tymczasowy lakoński król

Oj, przepraszam, zawsze myślałam, że to Rich :) A że nie oglądałam, tylko kojarzę tę kenowatą buźkę, to tak mi jakoś przypasowało, a i wymowa niemal identyczna :)

A widzisz, od kilku lat zmienił się też aktor grający Ridge’a, więc już nawet buźki nie uświadczysz ;)

Nowa Fantastyka