- Opowiadanie: trico - Wycieczka

Wycieczka

Pocztówka z Malborka :)

Oceny

Wycieczka

–  Proszę wszystkich o uwagę. To kolejna z legend naszego zamku.  –  Przewodniczka wskazała ręką na czerwone, masywne drzwi bez klamki.  –  Jak pisał średniowieczny kronikarz, każdy, kto wszedł za te drzwi, znikał bez wieści. Mówiono, że prowadzą do piekła, więc książę kazał wymontować klamkę.

Uwagę Jana przykuło coś błyszczącego w szczelinie pomiędzy ścianą a framugą drzwi. To coś wyglądało jak rant złotej monety.

–  Jak się je otwiera?  –  spytał ktoś.

–  Ta część obiektu jest zamknięta dla zwiedzających.  –  Przewodniczka uśmiechnęła się przepraszająco.

Grupa przeszła do sąsiedniej komnaty. Jan został sam. Podszedł do drzwi, wyjął długopis i zaczął nim dłubać w szczelinie.

–  Wejdziesz?  –  zapytały drzwi.

Koniec

Komentarze

Ciekawy drabble. Ja bym wszedł. ;)

Ojć, ja bym uciekła. Nie mam duszy odkrywcy.

To coś wyglądało, jak rant złotej monety. – tu chyba zbędny przecinek

 

Znowu niezły drabelek.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Cześć.

Ależ świetnie napisane!

Ten przecinek jest dyskusyjny (niestety); ja nie wstawiłbym go (bo po nim nie następuje wyliczanka), ale tym razem uznam to za szczegół.

Cudownie napisane! Fantastycznie się czyta! Właściwe tempo, ciekawy temat, żadnych wyrazów na siłę. Zachwycam się jakością – najlepsza wśród wielu ostatnich tekstów.

Dziękuję, chylę czoła.

Gdy wymyślę sygnaturkę, to się tu pojawi.

Dziękuję za uwagi.

Poprawione :-)

Moja lista fajnych drabli znowu się wydłużyła. ;-D

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Bez sensu… drzwi nie gadają ;)

Ale poza tym doskonałe.

Czy to jest sygnaturka?

Fajne :)

Przynoszę radość :)

Ktoś tu ma talent do drabli :)

... życie jest przypadkiem szaleństwa, wymysłem wariata. Istnienie nie jest logiczne. (Clarice Lispector)

Wszedłbym :D

Bardzo dobry stusłowiec.

F.S

A mi się nie podobało. A w każdym razie bez zachwytu.

Jak dla mnie bez wyrazu, do bólu przewidywalne, napisane też po prostu dobrze. Wiem, że wychodzę teraz na hejtera, ale zupełnie nic w tym tekście nie chwyciło, przykro mi. No, może poza Malborkiem. Malbork wymiata.

 

Peace!

"Zakochać się, mieć dwie lewe ręce, nie robić w życiu nic, czasem pisać wiersze." /FNS – Supermarket/

Oj tam, oj tam… Gadające drzwi. Wystarczy kamerka, głośniczek, prosty programik, przeszkolona przewodniczka… Jest jakiś pomysł, ale zbyt łatwo wyjaśnić sytuację absolutnie normalnymi zjawiskami.

Babska logika rządzi!

Ja i tak bym umarła ze strachu, zanim ktoś by mi wytłumaczył sytuację absolutnie normalnymi zjawiskami ;)

Przynoszę radość :)

Dziękuję wszystkim za komentarze :-)

Regulatorzy – szykuj miejsce na następne.

Cieniu – cieszy mnie, że napisane dobrze. Malbork rulez!

Finkla –  Zgadzam się z Tobą. Co więcej, logicznie patrząc ( babska logika rządzi :) ), Twoje wytłumaczenie bardziej do mnie przemawia. Gdybym pisał chociaż szorta, to uwiarygodniłbym swoją wersję, ale zabrakło mi słów niestety. 

Jestem na tym portalu, bo szukam tu właśnie gadających drzwi, magicznych pierścieni, UFO itd. Fantastyka, to nie kwestia wiary, ale specyficznego spojrzenia na świat. Ci wszyscy, którzy szukają tu gadających drzwi, znajdą je zawsze u mnie. Bez obawy, że okażą się ukrytym mikrofonem :-)

P.S. To nie riposta, lecz komentarz z przymrużeniem oka ; -)

No właśnie – nie zmieściło się uwiarygodnienie. Bo zastanowiłam się nad sytuacją i doszłam do wniosku, że ja w takich okolicznościach poszukałabym kamerki. Zakładałabym, że ktoś mnie wkręca. “Ukryta kamera”, te programy. Otworzyłabym drzwi i zajrzała, ale na wszelki wypadek raczej bez wchodzenia. ;-)

Babska logika rządzi!

Powiem Ci, że przy dzisiejszych środkach technicznych można by wprowadzić dodatkowe atrakcje dla zwiedzających. Sam chętnie zwiedziłbym zamek, w którym ukazują się  hologramy 3D jakichś zamurowanych żywcem księżniczek, które jęczą w Dolby Surround :-)

Fajne zakończenie – kończące się takim tajemniczym, trochę złowrogim zapytaniem – które każdy może sobie dopowiedzieć.

Niezłe.

Cieszy, że się podoba :-)

Dzięki!

Nowa Fantastyka