- Opowiadanie: Lord Vedymin - O tym, jak Prouhet uratował kosmos od zagłady

O tym, jak Prouhet uratował kosmos od zagłady

Dyżurni:

Finkla, joseheim, beryl

Oceny

O tym, jak Prouhet uratował kosmos od zagłady

Zaczęło się od tego, że Najwyższy Komisarz Prouhet zaprosił Wielkich Imperatorów na rozmowy pokojowe do wyjętej spod jurysdykcji obu Kosmonarchij, doskonale neutralnej galaktyki NN. Na specjalnie zreformowanej, kulistej planecie wylądowały dwa jednakowo godne statki kosmiczne. Tutaj Imperatorzy po raz pierwszy zmierzyli się wzrokiem i po identycznie czerwonych dywanach podeszli do gospodarza.

 Poznajcie się, Wasze Cesarskie Mości ― rzekł Komisarz. Po chwili wahania zaczął nawzajem przedstawiać sobie gości: ― Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Morse, Wielki Imperator Thue…

 

Najwyższy Komisarz nie pozwoli sobie na złamanie Protokołu Dyplomatycznego. Żaden z dwóch Wielkich Imperatorów nie pozwoli się znieważyć. Konferencja i zawieszenie broni będą trwać wiecznie.

 

Koniec

Komentarze

Masz niezłe poczucie humoru :) 

Mam mikroprzerwę i bałam się, że ponad sześć tysięcy znaków to będzie za dużo jak na taką chwilkę, ale udało Ci się mnie nabrać. Dobre. 

Pisanie to latanie we śnie - N.G.

Skumałem dopiero po chwili. Po zastanowieniu uznaje, że pomysł jest niezły :)

yes

Oto dowód jak niedaleko matematyce do literatury :D

F.S

Hermetyczne.

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Gdy byłem bardzo malutki, wierzyłem, że tylko w ten sposób można nie obrazić którejś z rąk – jeśli jedna spoczęła na czymś pierwsza, to druga mogła czuć się urażona. Należało więc w następnej kolejności dać drugiej pierwszeństwo nad pierwszą. To jednak nie wystarczało, potem więc cała sekwencja odwrotnie. I tak w nieskończoność.

Szaleństwo pogłębiło się do tego stopnia, że postanowiłem oddać się Złym Stworom (przyczynie wszystkiego) na pożarcie, przerywając, nie skończywszy. Chyba mnie nie zjadły, choć szczerze mówiąc, nie pamiętam.

Za przypomnienie tej historii – szeroki uśmiech.

U mnie też szeroki uśmiech – za tego szorciaka. Kiedyś w jakimś filmie była taka scenka (też parodia) – witali się doktorzy. Przez trzy minuty na ekranie było widać uściski rąk i słychać słowo: doktor.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

na emeryturze

Dzięki Wam za komentarze.

@Varg: Znam to z autopsji – natrętny nawyk. Dziwna sprawa, jak podobnie działają ludzkie mózgi, nawet w tak absurdalnych aspektach. Na artykuł o tym ciągu trafiłem dopiero niedawno w internecie i to była pierwsza rzecz, do której go przyporządkowałem.

@Bemik: Wydaje mi się, że widziałem tę scenę, ale punktem wyjścia było to, co opisał Varg.

Trochę mnie zatkało i nie wiem, co powiedzieć.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Może dałem trochę za dużo tych powtórzeń.

I jeszcze ten kawałek posadzki na koniec. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Jak to niewiele trzeba, żeby zapanował pokój. Szkoda, że u nas nikt na to wpadł. Sprytny Komisarz. :-)

A jak interpretować ilustrację?

Babska logika rządzi!

W sumie to można ją nazwać streszczeniem bardziej przejrzystym od tego długiego akapitu (czytając jak tekst – od lewej w prawo i od góry w dół).

Gwoli jasności chciałbym nadmienić, że mój komentarz był wyrazem aprobaty.

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Jako dowcip to nawet zabawne, ale jako opowiadanie jest już mniej interesujące. Trudno to ocenić. Pozdrawiam.

Racja. Nie można tego nazwać pełnoprawnym opowiadaniem, ale nie oznaczyłem tego jako opowiadanie :) To raczej rozbudowany drabble, ale… nie można tego nazwać drabblem.

Dzięki za przeczytanie.

A po tytule to się spodziewałam, że to opowiadanie będzie bardziej rozwinięte… fabularnie. Zaskoczenie było, co lubię.

... życie jest przypadkiem szaleństwa, wymysłem wariata. Istnienie nie jest logiczne. (Clarice Lispector)

Niezły wit.

Those who can imagine anything, can create the impossible - A. Turing

Może i można by odmówić co nie co pomysłowi. 

Ale wykonanie powala wątpiących na kolana. :)

Nie biegam, bo nie lubię

W środku akcja trochę zwalnia, ale ogólnie, na plus.

:)

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Dzięki za przeczytanie i komentarze.

TL;DR

 

Uroczy dowcipasek.

No tak, ten natłok słów dobrze spełnił swoje zadanie, ukrywając przed skołowanymi imperatorami fakt, że obaj zostali znieważeni już na samym początku. Imperator Morse tym, że jego przeciwnik wymieniony został jako pierwszy, Imperator Thue zaś tym, że został uznany za niegodnego, aby to jemu na początku spotkania zaprezentować przeciwnika.

Nie jestem pewien, ale chyba masz trochę powtórzeń… ; )

Nawet może być.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Nie wiem, nie wiem…

 

Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem, ale miałem mocne skojarzenia z polską polityką :P

Mogło być gorzej, ale mogło być i znacznie lepiej - Gandalf Szary, Hobbit, czyli tam i z powrotem, Rdz IV, Górą i dołem

Uznaję Twoje, Nevazie, skojarzenia za częściowo (może nawet lwioczęściowo) zgodne z zamysłem zasadniczym :D

Eeee, w polskiej polityce nie ma takich cwanych dyplomatów… ;-)

Babska logika rządzi!

Nadal śmieszy :D

F.S

Dzięki

Wklepywałeś ręcznie czy ctrl+c, ctrl+v? :D

Przyznaję, że bardzo oryginalne dzieło :)

https://www.facebook.com/matkowski.krzysztof/

Wklepywałeś ręcznie czy ctrl+c, ctrl+v?

Tajemnica.

Przyznam ze wstydem, że większą część tekstu tylko przeleciałem wzrokiem. Bardzo ciekawy pomysł na kosmiczny pokój, choć załapałem dopiero z pomocą google. Dobre to jest. :)

„Często słyszymy, że matematyka sprowadza się głównie do «dowodzenia twierdzeń». Czy praca pisarza sprowadza się głównie do «pisania zdań»?” Gian-Carlo Rota

Dzięki. Wygląda na to, że się najbardziej podoba z tego co tu opublikowałem, a wymagało najmniej pracy :P

Bardzo dobre dobre bardzo bardzo dobre dobre bardzo bardzo dobre dobre bardzo bardzo dobre…

Nowa Fantastyka