- Opowiadanie: trico - Ofiara

Ofiara

Proszę o krytykę, bo to mój debiut.

Oceny

Ofiara

Gdy proces tworzenia dobiegł końca, ułożono ich w równych rzędach, jeden obok drugiego. Wszyscy identyczni, jak klony.

– Co teraz z nami zrobią? – spytał leżącego obok.

– Nie wiesz?  Podobno mają nas złożyć  w ofierze.

– Komu?

– Wielkim, żarłocznym bestiom.

Po tych słowach nie mógł opanować drżenia. Bezradnie obserwował, jak kolejni towarzysze niedoli byli zabierani przez olbrzymiego kapłana w niewiadomym kierunku.

W końcu przyszła jego kolej. Kapłan zaniósł go do wielkiej sali i delikatnie ułożył przed bestią. Trząsł się cały, gdy wielki potwór przegryzał go wpół. “Wszystko stracone” – zdążył pomyśleć.

– Życzy pan sobie jeszcze jedno ciasteczko? – spytał kelner.

– Poproszę, ale już bez galaretki.

Koniec

Komentarze

Nie wiesz? – Podobno mają nas złożyć  w ofierze. – tu zbędny myślnik

Sympatyczny drabelek. Zaskoczenie, przyznaję, było. I to  bardzo pozytywne, bo próbowałam się domyślać, o kogo chodzi. W życiu bym nie odgadła, kto jest bohaterem. yes

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Podpisuję się pod komentarzem bemik, ale z drobną korektą: odgadła → odgadł. ;-)

Ja też poczułam się zaskoczona.

Udany debiut. ;-)

 

Edycja

Trico, czy to na pewno Twój debiut?

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Całkiem niezły drabel :)

Pozdrawiam wszystkich czytających i dziękuję za krytykę. smiley

Do regulatorzy:  Kiedyś napisałem krótkie opowiadanie, ale to było 3 lata temu i leży gdzieś w archiwum.  W drablach to debiut.

Dobre, dobre… zaskakujące i o to chodzi :)

F.S

Trico, gdyby to ode mnie zależało, wydobyłabym z archiwum Fotografa dusz. Mimo że od publikacji minęły ponad trzy lata, pamiętam opowiadanie i uważam, że – po poprawkach w zapisie dialogów i usunięciu usterek – zasługuje na drugie życie. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

regulatorzy, bardzo cenię Twoje opinie i też o tym myślałem, ale u mnie łatwiej z pomysłem, a gorzej z gramatyką :-)  Dlatego jestem pełen obaw i piszę do szuflady…. Póki co, poćwiczę na czymś krótszym ;-)

Trico, a co sądzisz o tym wątku: http://www.fantastyka.pl/loza/17

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Dziękuję, w moim przypadku, to jedyna szansa :-) 

No to życzę powodzenia i czekam na porządne opowiadanie. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

A ja od siebie dodam tyle, że słowo “krwiożercze” zamieniłbym na “żarłoczne”. Żaden błąd, tak mi po prostu bardziej leży. Za to ten fragment zgrzyta odrobinę:

Kapłan zaniósł go do wielkiej sali i delikatnie ułożył przed bestią. Trząsł się cały, gdy wielka bestia przegryzała go wpół.

 Brzydkie powtórzenie. Jeśli przypadkowe – do poprawy. Jeśli celowy zabieg – tym bardziej. Do bestii jest całe mnóstwo synonimów, a i samą stylistykę mógłbyś tak wymodelować, że obyłoby się bez dwukrotnej wzmianki. 

Bezradnie obserwował, jak kolejni towarzysze niedoli są zabierani przez olbrzymiego kapłana w niewiadomym kierunku

 Chyba niepoprawnie użyty czas teraźniejszy, ale ręki sobie uciąć nie dam, bo może w takim przypadku ten zapis jest poprawny i to ja mam braki w wiedzy. Mimo wszystko bym to poprawił; “byli zabierani” brzmiałoby w głowie o wiele lepiej wink

Podpisuję się pod komentarzem Corroded. Co do drabbelka, zaskoczył, mimo że gdzieś w internetach widziałem podobny, w wersji angielskiej, ale chyba z brokułami.

Witamy na portalu.

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Dziękuję wszystkim za uwagi. Użyłem określenia ”krwiożercza bestia”  w celu przejaskrawienia, bo uważam, że w drablu, ze względu na jego wielkość, emocje trzeba przybijać wielkimi gwoździami :-) Ale “żarłoczna” faktycznie lepiej wpisuje się w kontekst. Poprawiono :-) 

Sympatyczny drabelek, zaskoczył.

Żarłoczna bestia.

Babska logika rządzi!

Fajne :)

Przynoszę radość :)

Nowa Fantastyka