- Opowiadanie: Armored - Horda bezimiennych

Horda bezimiennych

Pomysł wpadł mi, gdy po raz drugi oglądałem Władcę Pierścieni. Poza tym chciałem sprawdzić swoich sił w drabblu.

Oceny

Horda bezimiennych

Nauczyciel patrzył z przerażeniem, jak pod ostrzami mieczy padają jego sąsiedzi. Kowal, zielarz, handlarz. Mimo że wszyscy się bali, walczyli. Wiedzieli, że nie pokonają wojowników, chcieli ich spowolnić. Dać innym szansę na ewakuację . Nauczyciel, czując, że ręce mu drżą, wydał bitewny okrzyk, ruszając na najbliższego rycerza. Ostatnim, co zobaczył, była własna, czarna krew spływająca po mieczu przeciwnika.

*

Wojownik z obrzydzeniem wytarł oręż, upaprany w cuchnącej posoce.

– Nikomu nic się nie stało? – z troską zapytał czarodziej.

– Potrzeba więcej niż hordy plugawych goblinów, żeby nas pokonać – odpowiedział mu wojownik. – Teraz, gdy rozprawiliśmy się z tą błahostką, możemy kontynuować nasze chwalebne zadanie.  

Koniec

Komentarze

Ano taak. W podręcznikach historii rządzi ta strona, która przekupiła pisarza…

Babska logika rządzi!

Może mi coś umknęło, ale nic z tego, cholera, nie zrozumiałem.

And one day, the dream shall lead the way

Czarna krew trysnęła na jego towarzyszy.

Jakby to zdanie przeredagować, to myślę, że drabble byłby bardziej zrozumiały. Bo mi wychodzi, że czarna krew to była nauczyciela, dobrze podejrzewam?

Ponieważ Władcę Pierścieni oglądałam raz, muszę zapytać: O co chodzi?

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Eeee…

Dobra, poprawiłem, mam nadzieję, że jest bardziej czytelnie. Jednak ciężko się pisze dobre drabble, muszę przyznać. Chodzi o przedstawienie walki głównych bohaterów z goblinami (gdzie ginęły ich setki) od ich strony.

Nieponiemaju

Film Władca pierścieni to Zło…

F.S

No, zrobiło się nieco jaśniej. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Czy miało mi się ich (tych z pierwszej części) zrobić szkoda? Bo zrobiło… 

F.S

Całkiem niezły drabel.

Świetne ukazanie dwóch twarzy prawdy, daję pierwszą szóstkę w karierze. :D

Dość oczywiste.  Wiadomo, historia zależy od tego, kto ją pisze.

A tu źle zapisana kwestia dialogowa i chyba zbędny przecinek, natomiast na pewno brakuje go przed “żeby”:

– Potrzeba więcej, niż hordy plugawych goblinów żeby nas pokonać. – Odpowiedział mu wojownik.

Powinno być:

– Potrzeba więcej niż hordy plugawych goblinów, żeby nas pokonać – odpowiedział mu wojownik.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Takie teksty skłaniają mniedo refleksji. To coś więcej niż tylko wariacja na temat tolkienowskiego świata. Teraz przed oczami pojawia mi się obraz uchodźców i protestów po naszej stronie, w wielu przepadkach wynikających tylko z braku wzajemnego zro(porp)zumienia.

Podobne refleksje naszły mnie, gdy w dawnych czasach wpadła mi w łapki Gra Endera. 

 

Krótko mówiąc, poruszające.

I zdaje się, że na podobnej zasadzie oparł końcowy twist

SPOILER ALERT!!!

 

Dmitrij Głuchowski w “Metrze 2033”.

And one day, the dream shall lead the way

No akurat o uchodźcach nie myślałem podczas pisania. Oczywiście to dobrze, że tekst skłania do refleksji i ma drugie dno, szkoda tylko że niezamierzone :)

bemik – dzięki za poprawienie błędów, nawet w drabblu coś się znalazło.

Ciekawy pomysł i dobre wykonanie. Puenta zaskakująca, a nic jej nie zdradza wcześniej. 

Tekst zapada w pamięć… 

Pozdrówka.

 

Nie koniecznie o uchodźcach, ale to mi pierwsze do głowy wpadło, bo o tym słychać. Ale każdy może znaleźć dwie grupy., jakieś społeczności, które wzajemnie są tak nakręcone stereotypami, że ciężko o jakiekolwiek porozumienie.

O, jeszcze mi Dystrykt 9 na myśl przychodzi. Koncepcja podobna.

Dać szansę innym na ewakuację.

Chyba bardziej gramatycznie byłoby: Dać innym szansę na ewakuację.

 

Drabble może być.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Nowa Fantastyka