- Opowiadanie: FantasticGril2004 - prolog Smocze porządanie

prolog Smocze porządanie

To moja pierwsza historia na tej stronie. Jest ona na konkurs :) Miłego czytania!

Oceny

prolog Smocze porządanie

Dawno temu, w znanej nam Japonii, żyła księżniczka Yoosumi ze swoimi rodzicami , Ritą i Isako. Codziennie opiekowała się młodymi smokami, które były znakiem królestwa. Jako mała dziewczynka, mogła je karmić, utulać do snu a także głaskać, jednak nie wolno jej było na nich latać. Yoosumi bardzo pragnęła wspiąć się na grzbiet jednego ze smoków, jednakże rodzice zawsze upominali ją, żeby tego nie robiła. Młoda księżniczka często zamykała się w swej komnacie i płakała do poduszki. Gdy umiała się uspokoić, przepraszała rodziców za woje zachowanie i wybierała się na spacer po murach świątyni. Spotykała różnych kupców, bezdomnych a także sprzedawców różnych upominków lub rzeźb. Gdy spotykała chociaż jednego biednego lub bezdomnego człowieka, wsypywała mu garść złotych dukatów do koszyka. Gdy przechodziła obok pokazów tanecznych, ognia i takie podobne, zawsze przystawała i najgłośnej z wszystkich gapiów klaskała. Pocieszała płaczące dzieci, przyłączała się do zabaw. Była bardzo uroczym dzieckiem. Jako rodzina królewska, mieli pewnego posła, który wiernie im towarzyszył.Jednak nie wiedzieli, że ów poseł kradnie im pieniądze i szukuje plan, by odebrać królowi koronę.

Koniec

Komentarze

FantasticGril2004, najpierw odnośnie dodawania tekstów, usuń kursywę, bo przeszkadza w czytaniu, używa się jej raczej dla oddzielenia graficznie jakiegoś elementu tekstu (cytatu, myśli bohatera), ale nie do całości. Po drugie, chcąc wziąć udział w konkursie przeczytaj (zakładka HYDE PARK->konkursy) na czym on polega. W wymogach tego było “Konkurs “Fantaści” polega na tym, by napisać opowiadanie, którego bohaterami będą użytkownicy tego portalu.“

EDIT

To co przedstawiłaś to bardzo mały fragment, dlatego trudno powiedzieć o nim coś konkretnego. Jest tu opcja dodawania fragmentów, nawet istnieje odpowiednie oznaczenie, ale jeśli chcesz znać opinię innych, staraj się dodawać chociaż nieco dłuższe fragmenty.

Rozejrzyj się jeszcze po stronie, zajrzyj do bibliotek (zakładka Opowiadania), poczytaj, zorientuj się.

Powodzenia :)!

Obawiam się, FantasticGril, że zaszła pomyłka.

Konkurs „Fantaści 2015” polegał na tym, żeby napisać opowiadanie, którego bohaterami będą użytkownicy tego portalu. Termin nadsyłania prac upłynął 31 sierpnia 2015 roku.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

A porządanie chyba nie tak się pisze. 

A z pisaniem powieści wstrzymaj się troszkę, przynajmniej do matury.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Oznakowałem tekst – poprawnie – jako fragment. Usunąłem tag konkursowy.

 

Autorko – jeżeli szukasz rozwoju swoich pisarskich umiejętności – dobrze trafiłaś. Proponuję, żebyś – zanim weźmiesz udział w konkursie – wrzuciła jakąś większą próbkę tekstu, byśmy mogli Ci pomóc. Niestety, ale z językowego punktu widzenia jeszcze sporo pracy przed Tobą. Nie przejmuj się jednak, w końcu każdy z nas kiedyś zaczynał :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Ogólnie nie uwzględniam wieku autora w ocenie tekstu, ale tak młodzi użytkownicy jak Ty jednak rzadko u nas bywają. Oczywiście miło, że dołączyłaś, tylko trudno mi coś napisać, bo zupełnie nie mam porównania. Z jednej strony tekst przypomina fragment streszczenia – lecisz bardzo ogólnikowo, z drugiej bajka/baśń dopuszcza podobną formę, gdyby to wszystko dopracować. O samej historii na razie niewiele można powiedzieć. Jest parę źle użytych słów i błędów interpunkcyjnych, ale ogólnie tekścik dość schludny, to na plus. Tylko posłuchaj Emtri i wywal kursywę.

Dziękuję za wszelkie złe opinie? Nie, to raczej są dobre opinie. za pouczania :) Tak, jestem jeszcze młoda i niezbyt umiem wyrazić swoje słowa, ponieważ wielu słów jeszcze nie znam :( Uwielbiam tworzyć opowiadania. Jestem zarejestrowana na wieeelu stronach internetowych jeśli chodzi o pisanie opowieści. Może wpadniecie na straszne historie  i miłosne historie? To są aplikacje na urządzenia mobilne. W strasznych historiach jestem Y YouKillMe? Y  a na miłosnych historiach jestem Magic Girl. Ogółem staram się pisać bez błędów gramatycznych, interpunkcyjnych itd. Jest mi jednak trudno :( No ale cóż… i znowu was zaskoczę…. Prosze, powiedzcie mi co to kursywa xD przez wakacje trochee… się zapomniało xDsmiley

Kursywa, albo italika, to pochylone literki. O, takie. Weź wyprostuj, bo źle się czyta w dużym stężeniu. I ortografa w tytule popraw.

Babska logika rządzi!

Nowa Fantastyka