- Opowiadanie: Finkla - Skutki propagandy

Skutki propagandy

Dribble.

Inspirowany komentarzem, który IHomer umieścił w Shoutboksie kilka dni temu (dzięki!).

Oceny

Skutki propagandy

– Przypomnij, proszę, co ja ci kazałem przynieść.

Demonek skulił się pod na pozór spokojnym spojrzeniem Lucyfera.

– Kawałek Słońca, Gwiazdo Zaranna.

– Do rozjaśnienia piekieł. A ty coś przytargał?

Książę Ciemności spojrzał z obrzydzeniem na złożone u jego kopyt szczątki ręki, ręki należącej do prominentnego pensjonariusza Dziewiątego Kręgu, niejakiego Nicolae z Karpat.

Koniec

Komentarze

;-) No tak. Po co mu kawałek ciała (nie)sławnego Mikołaja, skoro ma już całą duszę jego.

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

No właśnie. Tym bardziej, że świeci bardzo słabo. ;-)

Babska logika rządzi!

Super. Najlepszy tekst jaki przeczytałem od miesiąca.

Mastiff

O, naprawdę? Dzięki. :-)

Babska logika rządzi!

Czy mogę, zamiast komentarza, zachichotać?

Możesz, a kto Ci zabroni? Fajnie, że rozbawiłam. :-)

Babska logika rządzi!

Ach, Finklo, Twoje skróty myślowe zmuszają mnie do zerknięcia do Internetu. Ja już o tym Rumunie prawdę mówiąc, zapomniałem. Pozdrawiam.

Dziękuję, Ryszardzie. Zapomniałeś? A wyjątkowy był z niego skurczybyk.

Babska logika rządzi!

;D

Sorry, taki mamy klimat.

:-)

Babska logika rządzi!

Ach. Czausesku.

:P

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Właśnie on. :-)

Babska logika rządzi!

Naigrawacie się z trupa… ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Nagrabił sobie.

Babska logika rządzi!

Dzięki Tobie, Finklo, Słońce Karpat znów na chwilkę wzeszło. ;)

Sorry, taki mamy klimat.

Wprawdzie w piekle, ale zawsze to jakieś wzejście… ;-)

Babska logika rządzi!

Demonek był Rumunem, jak się domyślam, a rękę gdzieś wyżebrał.

Nieeee, demonek był starszy niż Rumunia. ;-) I nie wyżebrał, tylko ciężką pracą wykopał. A może z popiołu posklejał, nie wiem, co tam z nimi zrobiono.

Babska logika rządzi!

Się mnie jedno nie zgadza, Finkla, Do rozjaśnienia piekieł

Przy tej ilości ognia, trzeba je jeszcze rozjaśniać?

:)

Emelkali, Ty mnie przyprawiasz o ból głowy. :-) Jeszcze jedna specjalizacja? Nie za wiele masz talentów? :-) (AdamKB)

Hmmm. Coś w tym jest…

Ale będę pyskować: smoła bardzo zaciemnia obraz. ;-)

No i jeszcze kwestia postępu technologicznego w piekle – jeżeli kotły stoją na piecach, a nie wiszą nad ogniskami… I duszyczki coraz cwańsze przychodzą, nic, tylko kombinują, jakby tu z gara się wysunąć i zasikać płomienie… Trzeba pomieszczenia z góry doświetlić. ;-)

Babska logika rządzi!

To prawa? Boję się nawet pomyśleć, co Ceausescu jeszcze robił tą ręką.

Podpisywał… Z całej reszty można rękę umyć. Ale nie precyzuję, którą łapę demonek przytachał władcy. ;-)

Babska logika rządzi!

Nawet po myciu odium zostaje.

Nie no, niektóre rzeczy schodzą…

Babska logika rządzi!

W znaczeniu fizycznym, w sferze psychicznej zostają. Więc cieszę się, że to nie ja jestem Lucyferem, obdarowanym tym kontrowersyjnym artefaktem.

Taki zwyczajny brud, na przykład ziemia z doniczek/ ogródka, smar albo sok z buraczków, schodzi i z psyche, i z somy.

No, przyfarciło… Ciekawe, czy Lucek się zgadza z tym poglądem. Bo przecież wywali demonka razem z łupem z sali tronowej i spokój.

Babska logika rządzi!

Ale może nabawić się ciężkiej depresji. Nikt go nie lubi, w piekle ciemno, sataniści to idioci… i jeszcze ta skalana prawica – na dokładkę! 

Oj, myślę, że z niego niezły twardziel i tak od byle czego nie pęknie. Może i nikt go nie lubi, ale za to ilu się boi? Nad iloma ma władzę? Wyśle kogoś bystrzejszego, to dostanie jakieś bardziej adekwatne źródło światła. A jeśli nie, no to będzie musiał Lucek dorosnąć do imienia… ;-)

Babska logika rządzi!

Albo świecić oczyma…

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Też jakieś rozwiązanie. Ale wtedy musiałby wszystkiego osobiście dopilnować. Upierdliwe… ;-)

Babska logika rządzi!

Mocne i zabawne ;-)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Dzięki. :-)

Babska logika rządzi!

“Oj, dana, dana, nie ma szatana” – ludziska już coraz mniej boją się piekła. No, poza tymi emerytkami, o których niedawno gadaliśmy.

yes

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Ambroziaku, ja pisałam o podwładnych. ;-)

Dzięki, Bemik. :-)

Babska logika rządzi!

Diabeł to się tylko baby boi.

Eeee, wrednego szefa też trochę. ;-)

Babska logika rządzi!

Eee, może jeszcze święconej wody.

Swoją drogą dziwne, że Gwiazda Zaranna potrzebuje światła w piekle…

Nie wiem, ile w tym prawdy, ale w genialnym, moim skromnym zdaniem komiksie “Lucyfer” imię pana piekieł tłumaczono jako Nosiciel Światła (jakoś tak).

EDIT: w wiki bardzi ciekawie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lucyfer

 

Wiara…

Przed czytaniem skonsultuj się z lekarzem bądź farmaceutą. Lub psychologiem.

No dobrze, z grubsza wiem, co znaczy imię Lucyfer. Nie bez kozery w jednej książce przyjaciele mówili na niego Lampka. ;-)

Ale Lucek nie może być w każdym miejscu w piekle (ty wiesz, jakie ono duże? ;-) ), ba, czasami chciałby wyskoczyć na ziemię, skusić jakąś duszyczkę do grzechu… I co wtedy?

Babska logika rządzi!

Finklo, a może Lucek może być wszędzie, tak jak Pan Bóg – jego antyteza?

Eeee, chyba za cienki w uszach (Lucek, znaczy). I nie wiem, czy do nieba by go wpuścili.

Babska logika rządzi!

Krążą pogłoski, że obaj są w zmowie – i tak sobie rządzą całym wszechświatem.

Ech, wszędzie spiski… ;-)

Babska logika rządzi!

No i masz! Tym razem zabawiłaś się z historią, a nie fizyką, a i tak wbiłaś mi małego gwoździa. Za to plusik. Drugi, większy, za sam pomysł.

 

Peace!

"Zakochać się, mieć dwie lewe ręce, nie robić w życiu nic, czasem pisać wiersze." /FNS – Supermarket/

Dzięki, Cieniu.

To, żeby trochę urozmaicenia wprowadzić. Nie można ciągle doić nauk ścisłych i przyrodniczych. Humanistycznym też dajmy szansę. ;-)

A pomysł to był moment: kawałek Słońca, komunistyczny kacyk biednego kraju… I poszło!

Babska logika rządzi!

No, i to by było piękne dopowiedzenie starego kawału:

 

Komunizm – TAK!

W Polsce – NIE!

 

Swoją drogą, wcale nie musiałaś się zapuszczać na takie zadupia mapy i kroniki. Polska też ma swoje Słonce Peru, w dodatku aktualne. Co prawda personalnie niedawno opuściło nasze wesołe Piekiełko, ale to jest portal o tematyce fantazyjnej… Znaczit: fantastycznej, więc wszystkie chwyty dozwolone.

Peace!

"Zakochać się, mieć dwie lewe ręce, nie robić w życiu nic, czasem pisać wiersze." /FNS – Supermarket/

Nie no, Słońce Peru to żarcik, a nie oficjalna tytulatura. Trzeba mieć nieźle namieszane pod sufitem, żeby kazać komukolwiek tak się do siebie zwracać.

A o komunizmie to mnóstwo dobrych dowcipów krążyło. Nie wiem, czy to nie był jedyny plus ustroju.

Babska logika rządzi!

Jak żarcik, jak nie żarcik? Dyć Dali Słoneczku Odznaczenie Słońca Peru. Prawdopodobnie z wdzięczności, że świeciło nad Polszą, a nie u nich.

 

No i fakt, dowcipy o komunizmie były naprawdę dobre.

 

Peace!

"Zakochać się, mieć dwie lewe ręce, nie robić w życiu nic, czasem pisać wiersze." /FNS – Supermarket/

Serio? Taki order premier dostał? Nie wiedziałam. :-)

Babska logika rządzi!

No faktycznie – dali mu. Tusku nie wie, za co. Ciekawe, czy darczyńcy wiedzą…

Babska logika rządzi!

Oj tam oj tam, każdy mógł się z tymi świecidełkami pomylić. Żart doceniam, ale nie przemówił do mnie (może dlatego, że nie mam schizofrenii?).

Ode mnie 3/6. 

http://wachlarzemoaloes.blogspot.in - mój blog o fantasy i science-fiction. :D

OK, dzięki za wizytę. :-)

Ale nie kumam, co ma do tego schizofrenia. Coś w komentarzach było?

Babska logika rządzi!

Ponoć wtedy słyszy się głosy. ;)

http://wachlarzemoaloes.blogspot.in - mój blog o fantasy i science-fiction. :D

Aaaa! O to chodzi. Spróbuj przeczytać na głos. ;-)

Babska logika rządzi!

Nowa Fantastyka