- Opowiadanie: Eferelin Rand - Blaszany drwal

Blaszany drwal

Oceny

Blaszany drwal

Od chwili, gdy zaczął wymieniać części ciała, nie potrafił już przestać.

 

Z obłędną determinacją pozbywał się kolejnych członków, zastępując je doskonalszymi, sztucznymi odpowiednikami. Lasery i ostrza skalpeli w wyuczonym, zautomatyzowanym tańcu wypruły zbędne wnętrzności. Wszystko by dopasować się do trendu homo novus, religii mass mediów końca dwudziestego pierwszego wieku.

 

Zdarzało się, że nie przesypiał całych nocy, wijąc się w agonii na mokrej od potu pościeli, ale nie przestawał. Na samym końcu usunął serce i mózg, osiągając upragnioną perfekcję. Ból odszedł, a wraz z nim umiejętność odczuwania czegokolwiek.

 

Gdyby mógł, cofnąłby czas. By zapłakać lub zaśmiać się.

Ten jeden, ostatni raZ.

 

Tomasz Zawada

Koniec

Komentarze

Życzę przyjemnej lektury.

Lektura była przyjemna :)

Drabble przyjemny, ale trochę się przyczepię końcowki. Skoro na końcu nic już nie odczuwał, to po kiego grzyba chciał cofnąć czas, by “zaśmiać się, lub zapłakać”. Przecież to mi trąci nostalgią, czyli uczuciem… Ok, czepiam się.

Przed czytaniem skonsultuj się z lekarzem bądź farmaceutą. Lub psychologiem.

Refleksyjny drabelek. Przysypiał czy przesypiał?

Babska logika rządzi!

Literówka – dzięki. :)

@sfun: Ponieważ miał świadomość doznanej straty – zresztą odsyłam do literackiego pierwowzoru.

Ofiara mody, tak ich nazywają. Smutne.

Trochę przygnębiające.

Nie mam z tym nic wspólnego. Sprawy same się komplikują.

Skojarzyło mi się z Nojmankami Dzikowego. Tak czy siak – ciekawy drabble.

...always look on the bright side of life ; )

By zapłakać lub zaśmiać się

Wiem, że to bardzo subiektywna uwaga, ale moim zdaniem o wiele lepiej by było, gdybyś napisał: “by zaśmiać się lub zapłakać”.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Niezłe.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Przygnębiające nawet.

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

Refleksyjne. Quo vadis, homo?

Dziękuję za opinie.

Czemu “raZ”?

 

Jak dla mnie trochę zbyt łopatologiczne ; p

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Zgadnij. :)

 

Pierwsze O i ostatnie Z, kojarzą się z…

Chyba dobrze skojarzyłam. ;-D

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Bingo! ;)

Nowa Fantastyka