- Opowiadanie: Anonimowy bajkoholik - Życzenie

Życzenie

Dyżurni:

regulatorzy, adamkb, homar, vyzart

Oceny

Życzenie

-Sto lat! Sto lat! Niech żyje…-

Eh mam już 18. Czy oni na prawdę muszą mi to robić? 

-…Niech żyje nam! A kto? Tomek!

Tak, hura. Fantastyczna zabawa.

– A teraz specjalnie dla Ciebie tort od babci Stasi!

Stara wiedźma. Ona ma nasrane we łbie. Jedyne co robi to siedzi caymi dniami w swojej ruderze i grzebie w starociach? Tort? Pewnie ze starej podeszwy i skurczonych jaj nosorożca. Żałosne. 

-Świeczki zapalone! Teraz możesz pomyśleć sobie życzenie.

Gówno. I tak to się nigdy nie spełnia. A jak już jest niby na dobrej drodze, to skręca i rozpada się niczym fiat punto po spotkaniu z tirem. Fajnie by było, gdybym mógł zostać  np. malarzem. O, albo wybitnym piłkarzem. Niestety, wszystko to jeden wielki bullshit.

-Pamiętaj. Nawet jak marzenia się nie spełnią i tak będziemy z Ciebie dumni. 

Niech im będzie. Ale czego ja mogę chcieć? Hajs się zgadza, dupery za mną latają jak pszczoły za pączkami. Ok, pomyślmy przyszłościowo! Fajnie jest czegoś dokonać, kimś zostać! Stop, to zbyt łatwe. Znając szczęście albo dokonam skoku przez płot, albo zostanę naczelnym idiotą. Trzeba to jakoś lepiej sformułować. Już wiem! Chcę, po mojej śmierci, być obecny w każdej gazecie, w każdym programie tv i każdej stronie internetowej. Nagłówki będą krzyczeć: Umarł Tomasz Makowicz, człowiek wybitny. Pięknie. 

 

 

****

 Przerywamy nasz program, żeby nadać ważną wiadomość

 

Poszukiwany listem gończym seryjny morderca z Polski, Tomasz M. został wreszcie powstrzymany. 26 letni morderca został znaleziony w kryjówce, w południowej części  stanu Kansas. Po wykryciu, jednostka antyterrorystyczna rozpoczęła szturm. Poszukiwany otworzył ogień. Chwilę po krótkiej strzelaninie odnaleziono mężczyznę. Zmarł na wskutek licznych ran postrzałowych. Rodzina odmawia komentarza w sprawie. 

Przypominamy. Tomasz M. rozpoczął swoją morderczą misję pół roku temu. Zamordował 48 osób w 5 krajach europejskich oraz w USA. Był także zamieszany w nieudaną próbę zamachu terrorystycznego na metro w Berlinie. W wywiadzie z naszą telewizją jego przyjaciel z liceum mówił: “Tomek był dobrym przyjacielem, lecz zawsze chciał coś osiągnąć i sądzę, że fala porażek w życiu doprowadziła go do frustracji”. 

A już po przerwie, wywiady z ekspertami.

Równo o 20 zapraszamy na karaoke z gwiazdami! Czy Laura, przejdzie do 4 etapu? Tylko u nas! 

 

 

 

Koniec

Komentarze

No mi to się nie podoba prawdę mówiąc. 

I takie mało realne, jak niby do Kansas się dostał?

 

“Zamordował 48 osób w 5 krajach europejskich oraz w USA” – czyli w sumie zabił 48 osób w USA i 48 osób w Europie? 

-Świeczki zapalone!

Niby drobiazg, ale brak spacji i dywiz zamiast myślnika/półpauzy od razu kłuje w oczy.

 

Taki o, szorcik z serii “becareful what you wish”. Ani ziębi, ani grzeje.

Fajne, +. Za uśmiech i wprowadzenie w dobry humor. 

Jak dla mnie trochę za dużo “fajnych”, młodzieżowych słów i bohater trochę zalatuje mi gimbazjum (no offence), ale zakładam, że zabieg celowy. W komentarzach takie zwroty pasują, ale w opowiadaniu już nieco mniej. Jest pointa, jest przestroga, ale trochę przewidywalnie.

Żarcik trochę ironiczny, rozbawił mnie nawet ; )

Fajny pomysł.  

Dobre. Muszę przyznać, że odnajduję trochę siebie w bohaterze :) Tylko te porównania jak dla mnie zbyt udziwnione, nie pasują do slangowego stylu. 

Tekst przewrotny, prowokujący. Na początku trochę mnie odrzucił “styl myślenia” (sic!) protagonisty, ale wszak właśnie o to Autorowi zapewne chodziło. Oby nie był to prawdziwy obrazek rodzajowy z życia polskiej młodzieży. Cyfry piszemy słownie.

Pomysł może być, ale puentę łatwo przewidzieć. No, przynajmniej z grubsza.

Wykonanie – przedpiścy zgłaszający uwagi mają rację. Dorzucę, że “ciebie“ w dialogach z małej litery. To nie list.

Jedyne co robi to siedzi caymi dniami w swojej ruderze i grzebie w starociach?

Brakuje przecinka, literówka i to na pewno miało być pytanie?

Jeżu kolczasty… Gdybym potrafił tylko tak pisać, też schowałbym się pod maską Anonima. Interpunkcja, ortografia… – dolna strefa stanów niskich.

Kloaczna wersja Herostratosa? No, nie moja bajka.

Niezły pomysł, wykonanie troszkę gorsze, ale ogólne wrażenie pozytywne.

Średnie to. Do przeczytania, ale bez fajerwerków ani bez zaskoczenia.

Ja jak vyzart. 

Mimo paru błędów czytało się bardzo fajnie. 

Fatalnie napisany tekst. Jedyna zaleta – jest krótki.

 

„-Sto lat! Sto lat! Niech żyje…-”– Sto lat! Sto lat! Niech żyje

Wolałabym półpauzę zamiast dywizu. Brak spacji po pierwszym dywizie. Drugi dywiz zbędny.

Źle zapisujesz dialogi. Zajrzyj tutaj: http://www.fantastyka.pl/hydepark/pokaz/4550

 

„Eh mam już 18”.Eh mam już osiemnaście.

Liczebniki zapisujemy słownie.

 

„– A teraz spe­cjal­nie dla Cie­bie tort od babci Stasi!” – – A teraz spe­cjal­nie dla cie­bie tort od babci Stasi!

Zaimki piszemy wielka literą, kiedy zwracamy się do kogoś listownie.

Ten błąd powtarza się także w dalszym ciągu tekstu.

 

26 letni mor­der­ca zo­stał zna­le­zio­ny w kry­jów­ce…”Dwudziestosześcioletni mor­der­ca zo­stał zna­le­zio­ny w kry­jów­ce

 

„Zmarł na wsku­tek licz­nych ran po­strza­ło­wych”.Zmarł wsku­tek licz­nych ran po­strza­ło­wych. Lub: Zmarł na sku­tek licz­nych ran po­strza­ło­wych.

 

„W wy­wia­dzie z naszą te­le­wi­zją jego przy­ja­ciel z li­ceum mówił: “Tomek był do­brym przy­ja­cie­lem…” – Powtórzenie.

Proponuję: W wy­wia­dzie dla naszej telewizji, jego przyjaciel z li­ceum mówił: „Tomek był do­brym kolegą

 

 

Nowa Fantastyka