- Opowiadanie: gnoom - Skomlenie

Skomlenie

Oceny

Skomlenie

„I tak właśnie kończy się świat

Nie hukiem lecz skomleniem.”

Słowa T.S. Eliota okazały się prorocze. Morgan nie była w stanie nic zrobić, kiedy słudzy Fałszywego Proroka wtargnęli, aby zabić Mesjasza. Dziecko spało spokojnie w łóżeczku, kiedy wyważono drzwi. Obudziło się, aby zobaczyć wycelowaną w siebie broń. Zdążyło zaskomleć. Raz.

Jęki i szlochy ginących ludzi nękały jej uszy. Wiedziała, że to ona jest wszystkiemu winna. Bóg był mściwy i okrutny, a ludzkość musiała zapłacić za zabicie jego wybrańca.

Spojrzała w dół.  Czarna maź pełzła po ścianie drapacza chmur, zwiastując nadejście zasłużonej kary.

Zamknęła oczy.

I tak właśnie kończy się świat.

Koniec

Komentarze

  1. No przecież całkiem niezłe! A poemat T.S. Eliota (sprawdź pisownię, zanim ktoś inny zauważy;)) – wspaniały.

No właśnie, kiedy wygotowano owe drzwi? :-)

He he. Jeszcze, choć tego już nie jestem pewien (cholerna polska gramatyka!): Obudziło się, aby zobaczyć wycelowaną w nie siebie broń. – tak lepiej?

Króciutkie, ale pełne treści.

 

Była zupa na gwoździu, będzie zupa na drzwiach. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Fajne, chociaż (bez urazy) postawiłbym ten drabelek ciutkę za “Czarną”.

And one day, the dream shall lead the way

Dziękuję za komentarze i (!) pierwszą ocenę. Również za błędów wytknięcie i cenne uwagi tekstu dotyczące.

Rexie – niskim, niegodnym pisarza i głupim by było, gdybym miał się obrażać za to, że czyjeś opowiadanie czy drabelek podobał ci się bardziej, niż mój, nie uważasz? ;)

"Nie wierz we wszystko, co myślisz."

Zaraz, zaraz… cała ludzkość? Oj, nieładnie ze strony Boga.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

berylu, ale to w warunkach recydywy… można się wkurzyć, przyznasz chyba?

Rozumiem, że Bóg nie czyści kartoteki? ;p

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Odpowiedzialność zbiorowa bogom nie jest obca, z tego co pamiętam.

"Nie wierz we wszystko, co myślisz."

Przeczytane.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Nawet ciekawe. Kursywa ma znaczyć, że ostatnie zdanie to sa myśli, czy cu? 

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

Tak. To właśnie kursywa ma znaczyć. ;)

"Nie wierz we wszystko, co myślisz."

Zadowolonym z lektury drabelka :)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Czytałam dwa razy i wciąż bez odczuć. Wzruszenie ramion i następne proszę. Po tytule spodziewałam się inwazji wilkołaków ;)

https://www.martakrajewska.eu

Hmmm. A ja nie zrozumiałam. Pewnie dlatego, że mam spore braki w poezji. Także Eliota.

Babska logika rządzi!

Jedyne, co wybija się z tekstu, to owo skomlenie. Jakiś taki mocno przeciętny szort z jednym, mocniejszym akcentem, w dodatku Eliota. 

W formie mocne i przyjemne ale kompletnie się nie odnalazłem w treści.

"Przychodzę tu od lat, obserwować cud gwiazdki nad kolejnym opowiadaniem. W tym roku przyprowadziłam dzieci.” – Gość Poniedziałków, 07.10.2066

Nowa Fantastyka