Informacje

13.05.15, g. 16:00

Rycerze Pustkowi - nowa gra planszowa

RYCERZE PUSTKOWI

 

Rycerze Pustkowi to projekt post-apokaliptycznej, planszowej gry przygodowej dla 2-4 osób, czerpiącej inspirację z kina gatunkowego (Mad Max, Wodny świat, Krew bohaterów), gier komputerowych (Fallout), literatury (Metro, Mroczna Wieża) oraz cokolwiek zwichrowanej wyobraźni jego twórców, Marka MydlaPawła Szewca. Obecnie gra znajduje się w fazie realizacji, do której można się przyczynić pomagając poprzez crowdfundingową stronę Wspieram To.

 

Akcja gry toczy się w dystopicznej Australii, zniszczonej w wyniku kryzysu światowej gospodarki oraz wielu nie do końca naturalnych katastrof, będących efektem działań megakorporacji Cerbero, która wykupiła od bankrutującego rządu australijskiego potężny fragment kontynentu. Na drodze niezliczonych eksperymentów naukowych, prowadzonych w placówkach Cerbero, powstały zupełnie nowe gatunki istot, a także nowoczesne technologie wojskowe i cywilne, które były testowane na pustkowiach interioru w tajnych bazach oraz więzieniach koncernu. Jednak coś poszło nie tak…

 

Seria eksplozji w podziemnych laboratoriach Cerbero w połączeniu z naturalną aktywnością sejsmiczną Australii doprowadziły do przełamania kontynentu i powstania Bezdennej Rozpadliny – tworu o kilkunastokilometrowej szerokości, który szybko wypełniła morska woda, na zawsze dzieląc kraj na dwie połowy. Jak by tego było mało, konkurencyjne firmy z Indonezji i Chin wykorzystały moment słabości Cerbero uderzając niewielkimi ładunkami jądrowymi w kluczowe miejsca na kontynencie.

 

Obecnie nikt nie pamięta, ile czasu minęło od tamtych wydarzeń, choć z pewnością więcej, niż jedno pokolenie. Bezdroża Australii przemierzają niedobitki ludzkości, zmutowane produkty laboratoriów Cerbero, gangi, wyznawcy dziwacznych kultów, agresywne zwierzęta, które dopasowały się do nowych warunków… i Wy, rycerze pustkowi, bohaterowie apokalipsy ciągle wierzący, że nie wszystko jest stracone. Kiedy siadacie za stołem, na kilka godzin zmieniacie się w nadzieję ludzkości na lepsze jutro. Każdy prowadzi jedną z 12 postaci idealnie przystosowanych do przetrwania w nowym świecie – stalkera, wojownika szos, gladiatora, tropiciela, czy mechanika. Każdy dysponuje zestawem 6 umiejętności, jak Spluwy, Gadka, czy Leczenie oraz unikatową zdolnością specjalną i zestawem kart sprzętu dostosowanych do zajęcia, jakim się para.

 

Celem gry jest zrealizowanie jednej z 4 misji, czyli fabularnego scenariusza dającego podwaliny pod historię, jaką wspólnie piszecie, podróżując swoimi pojazdami po pustkowiach, a także mierząc się z nieprzyjazną naturą i jeszcze bardziej nieprzyjaznymi wrogami z kart pustkowi. W trakcie rozgrywki przyjdzie Wam toczyć krwawe walki za pomocą kart walkikart zasięgu, handlować kartami sprzętu w 5 miastach oraz z innymi graczami, eksplorować niezwykłe miejsca, jak zakazaną siedzibę mutantów Ścierville, emanujący promieniowaniem Czerwony Grobowiec, czy tętniące życiem New Sydney oraz realizować zlecenia – krótkie zadania, dzięki którym zdobędziecie reputację oraz unikatowe przedmioty wymagane, by sprostać wybranej misji.

 

Co czyni ten projekt unikatowym na rynku gier planszowych? Po pierwsze, tematyka i klimat. Autorzy starali się stworzyć uniwersum oryginalne, ale nawiązujące do post-apokaliptycznej subkultury zdobywającej coraz większą popularność w Polsce i na świecie. Wykorzystali w tym celu swoją pasję do postapo oraz kontakty w środowisku, co zaowocowało współpracą z najprężniej działającymi bractwami oraz konwentami, w rodzaju Old Town, Slavers Team Outpost, czy Zakon Świętego Płomienia. Co więcej, wspólnie z ilustratorami wykonali wiele pracy, by każdy gracz poczuł, że znalazł się w Australii – kolebce najniebezpieczniejszych zwierząt na Ziemi i mateczniku doskonałych aktorów, którzy stali się inspiracją dla postaci rycerzy.

 

Po drugie, mechanika gry angażuje jednocześnie dużą liczbę graczy. Kluczowym elementem jest obecność Padliniarza, w którego kolejno wcielają się uczestnicy gry. Zadaniem Padliniarza jest prowadzić wrogów oraz zdarzenia na planszy, tym samym utrudniając życie pozostałym graczom. Jednak funkcja ta jest przechodnia, co oznacza, że wszystkie krzywdy, jakie komuś zrobiłeś, już wkrótce do Ciebie wrócą!

 

Po trzecie, zasady oddają zniszczony apokalipsą świat. Bohaterowie zmagają się z niedostatkami paliwa, amunicji, ranami i szkodliwym promieniowaniem, na każdym kroku muszą walczyć o swoje z najróżniejszymi wrogami, a na koniec dnia docierają do miasta, gdzie mogą wymienić ciężko zdobyte karty sprzętu – wymienić, ponieważ w zniszczonym świecie pieniądz nic nie znaczy i liczy się tylko to, co zdołasz wytargować.

 

Po czwarte, w grze niemal nic nie ogranicza uczestników. Jak na dobry sandbox przystało, gracz może zwyczajnie odpalić pojazd i wyruszyć na pustkowia, w ciągu jednej rundy pokonując pół kontynentu w poszukiwaniu przygody. Sam decyduje, kiedy zmierzyć się z zagrożeniem, a kiedy przed nim uciec, jakie miejsce chce odwiedzić, czy woli podjąć się zlecenia, czy może zaczaić na innego rycerza i pod ostrzem maczety zdobyć informacje potrzebne do realizacji powierzonego zadania.

 

Po piąte wreszcie, projekt został pomyślany z dużym rozmachem. W podstawowej wersji gra zawiera potężną modułową planszę złożoną z 37 heksów, około 150 żetonów, obrotowe liczniki zasobów, kilkanaście arkuszy rycerzy i miejsc, 220 kart klimatycznie zilustrowanych przez doświadczonych, polskich artystów oraz księgę misji i zasady. Wszystkie komponenty powstaną u wiodących, polskich producentów branżowych. W toku akcji crowdfundingowej udało się już wyprodukować 1 figurkę postaci oraz stworzyć crossover z innym świetnym, polskim projektem post-apokaliptycznym The Hunters (Łowcy), który w maju znajdzie się na Kickstarterze i tym samym wzbogacić grę o 2 kolejne postaci wraz z figurkami. Wszystko to w połączeniu z 2 latami ciężkiej pracy podczas testowania i promowania Rycerzy Pustkowi sprawia, że autorzy mogą bez wstydu poprosić o wsparcie wiedząc, że żadna złotówka wydana na projekt nie zostanie zmarnowana.

 

Więcej informacji na temat gry znajduje się na portalu o grach planszowych Board Times, na stronie projektu na Wspieram To (https://wspieram.to/2261-rycerze-pustkowi-gra-planszowa.html), fanpage’u Facebookowym (https://pl-pl.facebook.com/rycerzepustkowi), dedykowanym kanale video na You Tube (https://www.youtube.com/channel/UCbF13rHUSSlOU9lL2ON_v1w) oraz forach planszowych i konwentowych. Zachęcamy do obserwowania, wspierania i komentowania.

Komentarze

Prawda jest taka, że jeśli ktoś choć raz zagrał w prawdziwego RPG-a, bez planszy, żetonów, zestawu misji, a z kilkoma kostkami, wyobraźnią i kartą postaci – już nigdy do planszówek nie wróci :(

Niemniej – życzę autorom powodzenia, bo to w końcu polski projekt ;)

Najlepiej pisałoby się wczoraj, a i to tylko dlatego, że jutra może nie być.

Wiedźmins gona wiedź.

 

Planszówki i RPG-t to kompletnie inny rodzaj rozrywki :)

"Przychodzę tu od lat, obserwować cud gwiazdki nad kolejnym opowiadaniem. W tym roku przyprowadziłam dzieci.” – Gość Poniedziałków, 07.10.2066

Ja gram i w planszówki i w RPG – jedno drugiego nie wyklucza. W zależności od sytuacji mogę się dobrze bawić grając w “Warhammera” czy “Zew Cthulhu” albo w “Zombicide”, “Mansion of Madness” bądź “Fury of Dracula”... mógłbym tak jeszcze wymieniać. ;)

Blood bowl, ticket to ride, o mamo... U mnie cała rodzina gra :-)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Zapowiada sie ciekawa gra.

No no, brzmi świetnie. Tylko jakiś dobry konkurs wymyśl, DJ-u! I w dobrym terminie! Czyli, rzecz jasna, pasującym mnie.

 

Erpegi i planszówki to zaiste dwie różne rzeczy, ale jednak wolę dobrą planszówkę.

„Widzę, że popełnił pan trzy błędy ortograficzne” – markiz Favras po otrzymaniu wyroku skazującego go na śmierć, 1790

Tylko nie literacki...

"Przychodzę tu od lat, obserwować cud gwiazdki nad kolejnym opowiadaniem. W tym roku przyprowadziłam dzieci.” – Gość Poniedziałków, 07.10.2066

Dla mnie zajebioza

Jest to przykład, że czasami fanie wrócić do planszówek

Nowa Fantastyka