- Opowiadanie: joseheim - Space Race

Space Race

Oceny

Space Race

– W lewo!

Asteroida przemknęła o włos od księżyca jednej z planet układu. Pierwszy gracz ostentacyjnie otarł pot z czoła.

– Niewiele brakowało – mruknął.

Ścigali się dalej, lawirując pomiędzy ciałami niebieskimi. Zabawa była świetna, przynajmniej dopóki nie nakryje ich ktoś z dorosłych.

– Uważaj!

Pierwszy gracz zaklął. Tym razem nie zdążył.

W milczeniu obserwowali, jak asteroida wbija się w powierzchnię globu. Wkrótce chmura pyłu całkowicie przesłoniła im widoczność.

Drugi gracz prędko sprawdził w systemie populację planety.

– To tylko jaszczury – powiedział z ulgą. – Wygeneruj nową asteroidę i lecimy dalej.

Polecieli.

Tymczasem, gdzieś pod zaciemnionym niebem, mały ssak wychynął z nory i pomknął w las.

Koniec

Komentarze

(Wrzucam, bo nie lubię kiedy niewykorzystane teksty zalegają mi na pulpicie. Jak mniemam, nie jest to szczyt moich możliwości - ale warto czasem wrzucić jakiś gorszy tekst, by następny na jego tle wyglądał lepiej. ; P)
Przykro mi, ochłapów nie czytam. Jeśli sam Autor pisze, że jest to jeden z jego gorszych tekstów, to cóż, wierzę na słowo. Poczekam na te lepsze. 

Ależ proszę Cię bardzo.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Po namyśle dodając, że to, że ktoś dany tekst uważa za nieco gorszy od innych swoich, nie oznacza jeszcze, że tekst sam w sobie jest zły, nie sądzisz? Nikt nie pisze samych "najlepszych" tekstów. Jakbym uważała to za totalny chłam, nie pokazywałabym go innym. Bo trochę samokrytyki jednak mam.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Cóż, a ja po prostu nie mam w zwyczaju czytać gorszych tekstów, skoro sam Autor tak je określa. Ktoś już dokonał za mnie oceny i jest to persona znacznie bardziej predestynowana do tego, niż ja:). 

No i widzisz, Orson, nie zawsze warto wierzyć autorowi na słowo. :p Całkiem niezłe toto. Pomysłu i treści w sam raz na 100 słów, a i uśmiechnąć się można nad zakończeniem. Dobry poprawiacz humoru na dobranoc. :)

"Gra Endera" w 100 słowach. A ja kurcze całą książkę przeczytałam :/

Świętomirze, wcześnie kładziesz się spać. ; ) Dziękuję za wizytę.

Orson, powinieneś już wiedzieć, że autor nigdy nie jest obiektywny w stosunku do swojego tekstu. Skąd wiesz, czy jest on dobry czy zły, dopóki sam go nie przeczytasz, tak naprawdę? Wiem, że to niemoralne i nieetyczne, ale aż mnie kusi, żeby wyciąć Ci podobny numer w dzień Twojego dyżuru - wtedy będziesz musiał przeczytać. ; P

Nawiasem mówiąc, oczywiście, że tu zamieściłam tekst, który uważam za mniej doskonały od innych. Te, które uważam za lepsze, zachowuję na konkursy, albo rozważam bezpośrednie wysłanie ich do redakcji/jakiegoś periodyku. ; P

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Poprawiacz humoru? Świętomir jeśl zniszczenieplanety Cię bawi to masz dziwne poczucie humoru. Chyba, że ja nie załapałam.

Dreammy - a wiesz, nawet nie wiedziałam, SF to nie moja działka. ; D Ale miło mi, że wpadłam na pomysł dość dobry, że wcześniej pomyślał o nim sam Orson Scott Card. ; P

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Miło mi, że mogę pochwalić --- umiarkowanie, ale jednak --- Twojego drabelka.

Adamie, Twoja opinia - nawet umiarkowana - jak zawsze bardzo mię cieszy.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Elisabeth, chyba czegoś nie załapałaś. Planeta nie została zniszczona, tylko hmm... w dość istotny sposób przekształcona. Zwłaszcza w zakresie fauny. ;)

:-) Teraz nie może być inna. Skrytykować oceniającą innych? Herezja, panie, i szukanie guza, panie... :-)

A, słusznie, słusznie. Masz zdrowe podejście do życia, daleko z takim zajdziesz. ; P

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

"Gra Endera" w 100 słowach? Naprawdę? To ja chyba nie zrozumiałem albo powieści Carda, albo tego krótkiego dziełka. Prawdopodobnie obu ;)
A za to, co tu przeczytałem nie pochwalę, ale też nie zganię. Taki sobie bazgrołek sklecony w międzyczasie i tak przeczytany. Czasu to nie zajęło dość dużo, by nazwać go straconym :P

Joseheim, oddaj moje 30 sekund życia!

A tak serio, to naprawdę moim zdaniem uwagi w stylu "nie jest to mój najlepszy tekst, ale wrzucam" to nadają się na grafomanię. Jak dodajesz tekst, to po prostu pozwól go ocenić innym, zamiast asekuracyjnie pisać, że potrafisz lepsze dzieła tworzyć.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Dobrze, dobrze, dla Berylka wszystko. ; P Czasu Ci nie oddam, bo skoro sam mówisz, że nie lubisz drabbli, zwyczajnie możesz ich nie otwierać... Zresztą kto powiedział, że faktycznie nie mam skłonności grafomańskich. ; )

A propos stwierdzenia, że tekst powinien bronić się sam oraz "Gry Endera"... No właśnie, nie mogę nic napisać, żeby nie wyglądało, że się tłumaczę. Ponieważ jednak przynajmniej dwie osoby, w których jasność umysłu wątpić nie mogę (a mianowicie Ceterari i Świętomir), zrozumiały, do czego zmierzałam... będzie mi to musiało wystarczyć.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Ostro jedziesz po ludziach, więc musisz zadbać o swoją wiarygodność. Tak rozumiem wpis Beryla i Orsona i ja się z tym w pełni zgadzam. Ci, których krytykujesz przyjdą tutaj i co? Znajdą tłumaczenie - Jeden z moich gorszych tekstów? Poza tym w drabble trzeba piekielnej dyscypliny słowa, a tutaj trochę to siada. Pozdrawiam.

Tak, wiem, przepraszam, kajam się. I mnie od czasu do czasu przyda się kop w dupę i lekcja pokory, that's certain. ; )

To mój ostatni drabble w życiu, zapewne, bo i tak najlepiej czuję się w dłuuugich formach. Następny tekst, który tu wrzucę, będzie obiecanym Suzuki "pełnokrwistym opowiadaniem". ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Ja tam nie byłabym tak pewna swojej jasności umysłu. Komentarza do tekstu nie piszę, nie będę się powtarzać. Zaznaczam obecność.

Zapraszam na stronę autorską: www.facebook.com/LadyWrites - Anna Szumacher

A mnie się prawie podobało. Bo sprawnie napisane itp., ale, jak na drabbla, za mało na końcu. Drabble (i inne króciutkie formy) powinny kopać w szczękę, a nie wywoływać uśmiech, żeby były naprawdę udane. Tu jest ok., ale bez szaleństwa.
Pozdrawiam,
007 

Dzięki. Ogólnie mam nauczkę: nie wrzucać tekstów po pijaku. ; PPP

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

O, to na pewno. Nie dość, że na drugi dzień głowa boli, to jeszcze Ci ludzie nawrzucają :-)

Oj tam, oj tam. Czasami jak na Ciebie nawrzucają, stanowi to świetną terapię na zbyt-wysokie-mniemanie-o-sobie.

Ale to i tak jeszcze nic, sobota to dyżur Suzuki. Zniszczy mnie kobita, kiedy tu wreszcie zajrzy. XD

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

:-) Konkurencję trzeba tępić. :-)

Ja napiszę tylko, że już tak na początku się domyśliłem o czym będzie. Dlatego mnie nie zaskoczyłaś :P Ale to chyba dlatego, że nie było zbyt oryginalnie. Ale przyznać muszę, że nie jest źle. Jest poprawnie, zgrabnie ale niestety bez większych emocji. Na plus ale prosiłbym o coś wrzuconego na trzeźwo :D
Pozdrawiam serdecznie :)
Chyba UrbanHorn(jeśli się mylę to bić mnie po głowie) miał tu szorta w podobnym klimacie. Tyle, że tam dzieciak zrzucił samolot(sami zgadnijcie który ważny dla nas Polaków).
pozdrawiam jeszcze raz
R

http://tatanafroncie.wordpress.com/

Dzięki, Meksyku.
Na trzeźwo też będę wrzucac, obiecuję. ; P Za jakiś tydzień. No a potem Polifonię 2012, jak już się z nią ogarnę. ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

@joseheim
W moim dyżurze takie rzeczy wrzucać? Zaraz, przecież to też twój dyżur...
Tak poważnie, to nijakie to jest. Ani ciekawe, ani przekrasne. Ćwiczenie językowe, niewarte obelgi ni pochwały. 

ta sygnaturka uległa uszkodzeniu - dzwoń na infolinie!

No coś Ty, ja mam dyżur dopiero jutro. ; P

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Te faktycznie. Ale ze mną,  tyle sie zgadza. Sorry, ostatnie 26h spędziłem na sentymentalnym wyjeździe. Troche odlatuje.

ta sygnaturka uległa uszkodzeniu - dzwoń na infolinie!

O, to ja coś opublikuję za 6 minut.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Dajesz! W tym stanie odrobiłem właśnie grafik eNLNF a były tam dwa BugsoStyxy. Gorzej być nie może.

ta sygnaturka uległa uszkodzeniu - dzwoń na infolinie!

To lepiej się przygotuj... ;)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Dobra, ja nie rozumiem.

www.portal.herbatkauheleny.pl

Ojeju no. Zagłada dinozaurów i szansa dla ssaków w 100 słowach. ; / Drabble są trudne. Może kiedyś wrzucę tu jednak jakiegoś bardziej stawnego... A może lepiej nie próbować, bo głowa nie dość tęga na to...

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

"Drabble są trudne." Jak mniemam,do stworzenia dla autora, prawda? Bo chyba nie piłaś (ups, sorry;-)) do nierozumienia Suzuki ;-)?
Pamiętacie takie książeczki sprzed lat, były popularne za moich licealnych czasów (jejku, jej!), wszyscy to czytali. Autor nazywał się Topor i pisał masakryczne (ideologicznie) szorty, nie wiem czy mieścił się w 100 słowach, czy nie... Ale zapadły mi w pamięć. A o to w tak krótkim utworku chodzi.
007 

Toms007, zgadzam się:)

http://tatanafroncie.wordpress.com/

Trudne w pisaniu, w pisaniu... bo napisać tak, żeby myśl przekazać i żeby odbiór nie był przy tym trudny - eh...

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Twój tekst nie jest trudny w odbiorze :) tak mi się przynajmniej zdaje :)

http://tatanafroncie.wordpress.com/

Ale komentarze o zniszczeniu totalnym się pojawiały, nie? ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Sporo komentarzy jak na taki króciutki tekst ;)

Zapraszam na stronę autorską: www.facebook.com/LadyWrites - Anna Szumacher

Króciutki tekst, krociutkie komentarze :-)

Ciut, ciut. 

Witaj!

Niniejszym wyrażam słowa pochwały: "Chwalu-chwalu".

Pozdrawiam

Naviedzony

Naviedzony, jeszcze trochę i staniesz się moim idiolem, wiesz? ; P

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Ale, że bo czemu?

 

P.S. Mam nadzieję, że "idiol" to nie ktoś pomiędzy idolem, a idiotą? :D

Niech szlag trafi tę cholerną klawiaturę...

Ha, powiem Ci za jakieś trzy teksty, o co mi chodzi. Bo wtedy będę już miała pewność. ; P

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Za trzy Twoje teksty, czy trzy moje teksty? Bo moje powstają koszmarnie wolno, więc możesz się nie doczekać. :P

Wszystko w swoim czasie, Naviedzony, wszystko w swoim czasie. ; )

(Nie przejmuj się, że mnie nie rozumiesz. W końcu jestem kobietą - też sama siebie czasami nie rozumiem ; P).

A mój następny tekst coming soon, nawiasem mówiąc. ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

A i Ty mógłbyś coś wrzucić, nawiasem mówiąc. Będe trzymała kciuki!

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Znam uczucie bycia niezrozumianym. Skądś się wzięła moja ksywa. Do tekstu chętnie zajrzę, a swój wrzucę jak napiszę. :P

Hmm... tu mi nie dałeś szansy:)

Dobre:))

Może być, ale trochę zbyt przewidywalne.

Babska logika rządzi!

Niedawno na forum NF był taki konkurs: “Naprawdę wielka katastrofa”. Pasowałoby tam to opowiadanko. Zawsze fascynowały mnie te wszystkie matriksowe spekulacje. Też napisałem kiedyś coś w tym duchu. Twoja wizja przypadła mi do gustu: nasze losy w rękach nierozgarniętych małolatów.

Ot, życie ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Aż mi się nie chce wierzyć, że to Twoje, bo z tej strony Cię nie czytałam. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Aż mnie kusi zapytać, regulatorzy, z której dokładnie.. ;-) Drabble zrozumiałem, uśmiechnąłem się :-)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

PsychoFishu, Joseheim wszem i wobec rozpowiada, że nie przepada za SF, a tu proszę. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

A co w tym jest naukowego? ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Nie ma to jak dobry tekst na koniec dnia :D

; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Nowa Fantastyka