- Opowiadanie: akwadrat - 2041 (drabble)

2041 (drabble)

Oceny

2041 (drabble)

– Człowiek rodzi się dłużnikiem społeczeństwa. Rolą Państwa jest nadzór spłaty tego zobowiązania – rozpoczął.

– Właśnie dlatego odbieramy dzieci matkom zaraz po porodzie, organizujemy testy predyspozycji i użyteczności oraz eliminujemy nierobów i niedorobów z puli genetycznej kraju – kontynuował.

– Daliśmy sobie wmówić, że życie ludzkie jest bezcenne, tymczasem jego wartość można precyzyjnie obliczyć. Tym właśnie zajmuje się etyka – podsumował, rozpisując na tablicy długi, skomplikowany wzór.

Na twarzach studentów malował się totalny brak zrozumiena.

– O co chodzi? Politechnika, filozofia, drugi rok… całki powinni mieć dawno opanowane – pomyślał profesor. Na głos powiedział tylko:

– Jakieś pytania?

Koniec

Komentarze

Hmm… podchwytliwe:) Dobry pomysł. Pozdrawiam

Mastiff

Matko jedyna, to już za dwadzieścia siedem lat?! Ładnie to wymyśliłeś. ;-)  

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Politechnika, filozofia, całki – zabawne, ale wprowadza dodatkową nutę absurdu, osłabiając siłę myśli głównej. Na koniec wypadałoby IMO raczej wzmocnić tę myśl, a nie rozmywać. Niezły drabel mimo wszystko. Niepotrzebna półpauza przed "o co chodzi".

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Kuszący pomysł, ale najwyraźniej błędy systemowe są ponadczasowe ;)

Hmm, nie ogarniam – nie moje klimaty. Ale, po komentarzach widzę, że tekst się raczej podoba.

Dobry. Jeden z lepszych.

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Kłóci mi się filozofia z polibudą. Ale, tak właściwie, zarządzanie to chyba też dziedzina nie na uczelnie tego typu. I krótki horyzont czasowy dałeś.

Babska logika rządzi!

Niezle

Nie zrozumiałem :(.

ta sygnaturka uległa uszkodzeniu - dzwoń na infolinie!

Ktoś podszedł ambitnie do tematu ;)   – O co chodzi? Politechnika, filozofia, drugi rok… całki powinni mieć dawno opanowane – pomyślał profesor. - Tu bez półpauzy, przed "o co chodzi", bo musiałam się cofnąć i upewnić, że tego nie mówi. 

Nowa Fantastyka