- Opowiadanie: Klapaucjusz - Banalna historia przewrotu

Banalna historia przewrotu

Karkołomna próba jak najdokładniejszego wypełnienia polecenia konkursowego, z uwzględnieniem postulatów Sethraela (wyrażonych w wątku konkursowym).

Oceny

Banalna historia przewrotu

Zaczęło się od sceny w Karczmie. Zaczepka, krótkie spięcie, zrodzona w mgnieniu nić porozumienia. Później fascynacja. Namiętne rozmowy, dopalacze wyobraźni. Wreszcie upalna, grudniowa noc. Sny o potędze, potomstwo na cztery strony świata. Nadzieja.

 

Krwawa rewolucja, wszechświat u stóp. Hołd tuzina niebanalnych bohaterów, zagrabione góry złota. Porządki wśród kapłanów, bogów i obrzędów. Zduszone tożsamości regionów. Narzucona gospodarka rynkowa. Nowe rozrywki, przerażające prostych ludzi. Pieśni o przewrocie niezwykłej skali. Widmo rządów czterech żelaznych rąk. Potęga

 

Perspektywa wspólnych lat na tronie. Szczęście. Wielka uczta, półmiski pełne jedzenia.

Płomienna przemowa. Po jej dziewięćdziesiątym szóstym słowie ość, która pokrzyżowała wielkie plany. Charkot, krzyki, szloch. Rozstanie.

 

Koniec

Komentarze

Wiesz co? Właśnie postanowiłem wyrzucić wszystkie książki o ekonomii, historii i religii. Nic więcej mi nie powiedzą ;)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Ciekawe. Stopień wypełnienia zaleceń Sethraela imponujący. :-)

Babska logika rządzi!

I ja jestem pełna podziwu! ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Konspekt do trzynastotomowej sagi już jest. Do roboty!

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Dziwnie mi się to skojarzyło z Polską w średniowieczu, po utworzeniu Rzeczpospolitej Obojga Narodów ;-)

Świetne :)

Przynoszę radość :)

Niezły pomysł na realizację założeń konkursu. 

I po co to było?

Tutaj jest WSZYSTKO :)

Przynoszę radość :)

Ciekawa koncepcja.

Sprytne posunięcie, by upchnąć jak najwięcej w ograniczonej objętości. 

Brakuje kropki po “Potęga” ;)

https://www.facebook.com/matkowski.krzysztof/

Nowa Fantastyka