- Opowiadanie: homar - Strach (Drabble z Cyceronem)

Strach (Drabble z Cyceronem)

Oceny

Strach (Drabble z Cyceronem)

 

Leśna ciemność przeraża sama sobą. Zbliżające się wilkołaki potęgują strach stukrotnie. Patrzę dookoła i widzę cztery pary błyszczących ślepi.

 

– Świeże mięso. – Charczący szept mrozi mi krew w żyłach. – Nie uciekniesz nam. Zeżremy cię całego na śniadanie.

 

Z każdej strony słychać trzaski łamanych gałęzi.

 

– Nie uciekniesz nam – powtarza najbliższy stwór. – Jesteś sam, nas jest kilku – sapie podchodząc coraz bliżej.

 

Obezwładniająca panika wypełnia mnie całego. Padam na ziemię i czołgając się powoli, próbuję znaleźć drogę ucieczki.

 

– Jesteś sam, nie uciekniesz – charczy owłosiony napastnik.

 

I zbóje mają swoje prawa – pomyślałem kuląc się pod krzakiem.

 

Całe życie filozofa to rozmyślania o śmierci – błysnęła ostatnia myśl.

 

 

 

 

Zakończenie alternatywne:

 

Olśnienie przełamuje paraliżujący strach. Wyciągam pistolet ze srebrnymi kulami.

 

– Argumentów nie należy liczyć, lecz ważyć – mówię cicho i strzelam.

Koniec

Komentarze

Ja bym wybrał alternatywne zakończenie – według mnie jest lepsze. Ogólnie ciekawy drabbel, ale jakiś taki… bez błysku, jak dla mnie. Ale przecież drabble nie musz zaskakiwać… :)

Mee!

Zakończenie alternatywne jest niemal żywcem wzięte z Indiana Jonsa. Ale podoba mi się i dlatego je umieściłem.

Aha :) No co prawda, to zakończenie alternatywne takie… filmowe. To pierwsze wydaje misie takie sztuczne, trochę wymuszone. No bo kto by pomyślał: Całe życie filozofa to rozmyślania o śmierci? :) Chyba jakiś filozof. Prędzej by przyszła taka myśl: Widzę wilka (to także cytat :)).

Mee!

     Dobry tekst, brawo!  Opowiada zamkniętą historię, ze wstępem , rozwinięciem i finałem.  Chyba drugie zakończenie jest lepsze, bo jest zaskakujące.      W drugim zdaniu, moim zdaniem, przecinek jest zbędny. W zapisie myśli bohatera w dwóch ostatnich zdaniach chyba zbędne  kropki. Zlikwidowałbym je.       Fajna opowieść, dobrze napisana i – moim zdaniem –  powinna się znaleźć na podium. No i klasyczna fantasy.      Pozdrówko.

A mnie się trochę naciągane do cytatów wydaje. Chociaż czyta się dobrze, bo las, wilkołaki… :). Przecinek w drugim zdaniu chyba zbędny rzeczywiście.  Bardziej podoba mi się pierwsze zakończenie, moze dlatego, że cytat przypadł mi do gustu:). Pozdrawiam.

     PS. Zmieniłbym tytuł. Za dużo mówi. "Spotkanie" ?

Tytuł jest przemyślany – to początek wprowadzania czytelnika w pewien nastrój. Przecinek został z wersji wstępnej, po której usuwałem nadmiar słów. Zaraz go zlikwiduję. Dzięki za komentarze :)

Śniadanie w nocy:) takie rzeczy to tylko u wilkołaków!

A kto napiasł że to jest noc? :) W leśnym gąszczu nawet w dzień panuje półmrok. A może wilkołaki jako prawie cywilizowane stwory w nocy nie jedzą, bo to szkodzi na trawienie?

Jak coś błyszczy – ślepia – to prędzej w ciemności. Ale niech Ci będzie, sam najlepiej wiesz, jaka powinna być jedyna słuszna interpretacja Twojego tekstu:)

Moim zdaniem przeciętny drabel. Nawet z zakończeniem alternatywnym, które bardziej mi się podoba.

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Homarze, gratuluję. Także uważam, że wilkołaki przestrzegają zasad zdrowego żywienia. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Dziękuję :)

Jakoś Twój drabble nie wywarł na mnie większego wrażenia.

@Domek – mimo to dzięki za odwiedziny :)

Hmmm. Sam drabble szału nie robi, ale spodobał mi się pomysł z zakończeniem alternatywnym.

Babska logika rządzi!

Przyjemne :)

Przynoszę radość :)

Nowa Fantastyka