- Opowiadanie: Eferelin Rand - Wolność (Drabble z Cyceronem)

Wolność (Drabble z Cyceronem)

Oceny

Wolność (Drabble z Cyceronem)

 

Jan, jako praworządny obywatel, wielką wagę przykładał do tego, by nikogo nie urazić lub, co gorsza, nie złamać przepisów. A o to było nietrudno, odkąd ustawodawca w szale prawotwórczym, ochrzczonym nazwą: „Musimy być niewolnikami praw, abyśmy byli wolni”, wprowadził piątą generację praw człowieka.

 

Po mieszkaniu krążył na palcach, nie chcąc naruszyć prawa sąsiadów do spokoju. Ściany pomalował zgodnie z normą do życia w estetycznym otoczeniu. W dyskusji nie zajmował żadnego stanowiska, by nikogo nie dyskryminować.

 

Prawa, dla dobra ogółu, mnożyły się jak grzyby po deszczu.

 

Jan stosował się do wszystkich, by móc ostatecznie, będąc bezgranicznie wolnym człowiekiem, zamrzeć w bezruchu.

Koniec

Komentarze

Cytat to oczywiście: "Musimy być niewolnikami praw, abyśmy byli wolni".   Pozdrawiam.

Podoba się ; )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Dobre

O, podoba się również!

I ja się do pochwał przyłączę.

"Pierwszy raz w życiu dałem się zabić we śnie. "

koniunkturalistą bym go raczej nie nazwał:)

No raczej nie :)

Udane ad absurdum.

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Ciekawe.

Jak domek – ciekawe.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Dobre. :-)

Babska logika rządzi!

Nie będę zbyt oryginalna: dobre.

Tkwiąc w bezruchu nie można wypełnić podstawowego obowiązku obywatelskiego – płacić podatków. Władza będzie niezadowolona :)

Naprawdę udane!

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Homar ma rację.

Podatki to żaden problem. Jeszcze trochę, a Urząd skarbowy sam sobie zacznie pobierać należne podatki z kont podatników. Już teraz, jak ktoś zbyt długo zwleka z płaceniem, to mu skarbówka może konto zablokować.

Bardzo udane.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Dzięki za opinie. Miło mi, że się podobało.

Fajne :) (na lic. Anet)

Nowa Fantastyka