- Opowiadanie: Finkla - Rewolucja

Rewolucja

Dribble

Oceny

Rewolucja

Chaos. Ogień. Najpierw trawi to, co najbardziej łatwopalne. Potem, stopniowo, coraz oporniejsze elementy. Aż wreszcie zostaje samo żelazo…

 

BUUUM!!!

 

Co się dzieje?! Rozprzestrzeniam się! Nie! Zapadam! Co to za pył? Plusy do minusów! Show must go on!

Mgła rzednie. Wszechświat wiruje, gwiazdy tańczą szaleńczo. Niedobrze mi.

 

***

 

I tak zostałem pulsarem.

Koniec

Komentarze

     Połówki drabble'a to chyba jeszcze nie było... Był za to drabble jednozdaniowy. Czy taki utwór  --- pięćdziesiat wyrazów -- w ogóle ma sens? Jako proba sprawdzenia swoich mozliwosci warsztatowych --- niewątpliwie tak. A patrząc na tekst z tego punktu widzenia --- a nie tylko --- tekst jest udany.  

     Pozdrówko.

Dziękuję za komentarz.

Dobrze, że przynajmniej warsztatowo coś wyszło. A czy ma sens? Mi się wydawało, że jakiś zawarłam. Ale mogę się mylić i chciałabym odpowiedź na to pytanie uzyskać od czytelników. :-)

Babska logika rządzi!

     Nie neguję sensu --- wspomniałem o tym powyzej. Opowiadanie jest zamknięte, z wyrazistym finałem. Ciekawa próba personifikacji zjawiska zachodzącego w kosmosie --- udana.     

Aaaa! To dobrze. Nie do końca zrozumiałam. Jeszcze raz dziękuję. :-)

Babska logika rządzi!

A oj, jakie sprytne!

Bardzo z sensem!

Pozdrawiam. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Regulatorzy, AdamieKB - dziękuję. :-)

Babska logika rządzi!

Witam.

OK.

Pozdrawiam.

Dziękuję, również pozdrawiam.

Babska logika rządzi!

:)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

No i rozpętałam wyścig zbrojeń...

Dzięki. :-)

Babska logika rządzi!

pół drabla - kto by pomyślał, że mozna coś w tym zawrzeć. A można, jak widać

Nie dziękuj :)!

Nie to nie. ;-)

Babska logika rządzi!

Pół drabble'a to dribble, a przynajmniej gdzieś przeczytałam coś takiego. Zawrzeć w tym można bardzo dużo, jednak ten tekst jakoś mnie nie urzekł. Nie potrafię wyjaśnić, dlaczego. Może to kwestia gustu.

O tym nie wiedziałam. W takim razie zaraz zmienię tytuł.

Dziękuję za nazwę i komentarz. :-)

Babska logika rządzi!

Koik już napisał dribla - http://www.fantastyka.pl/4,8353.html

Mnie jakoś tamten bardziej przypadł do gustu, ale - no właśnie, to kwestia gustu:). Ten też zgrabny.

Pozdrawiam

A kabuum nie jest polskie :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Do koikowego dribbla zaraz zajrzę.

Dziękuję i pozdrawiam.

Babska logika rządzi!

Beryl, "Ło jezusie, maryjo, alez pierdyknęło!" jest za długie i jakoś mi nie pasowało do klimatu.

A samo bum jest nasze własne?

Babska logika rządzi!

Specjalistą od bumów nie jestem, ale o ile się orientuję to bum jest nasze, a przynajmniej wcześnie przyjęte ; )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

A co do "Ło jezusie, maryjo, alez pierdyknęło!"  to nie wiem gdzie tak mówią, ale przeciętny Polak raczej powie "jebut!" albo coś pokrewnego ; )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Dobrze, zmienię na bum.

Też nie wiem, gdzie tak mówią. To pierwsze ludowe hasło, jakie mi przyszło do głowy. A na to bym nie wpadła, w ostateczności wykombinowałabym "sru!". Gdzie mi tam do przeciętnego Polaka. ;-)

Babska logika rządzi!

Przeczytałam, pozostanę jednak bez emocji. Brawo za próbę siłowania się z dribblem ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Nie znam się na dribble'ach (to jest pierwsze, które przeczytałam) ani na tematyce SF - ale chyba bardzo fajne :) ;)

Dzięki za przeczytanie i komentarz. I brawa. ;-) Siłowaniem bym tego procesu nie nazwała.

Babska logika rządzi!

Blue_Ice, przepraszam, nie zauważyłam Cię wcześniej. A na czym tu się znać? Do pięćdziesięciu liczy się jeszcze łatwiej, niż do stu. Reszta bez zmian. ;-)

Dziękuję.

Babska logika rządzi!

Miałam na myśli to, że nie czytałam innych dribbli, więc nie mam porównania :)

Liczy się może łatwiej, co nie znaczy, że łatwiej się pisze - i czyta ;)

Pozdrowienia.

Czyta się chyba szybciej. A z pisaniem... Chciałam naskrobać drabble'a, ale weny starczyło tylko na połowę...

Babska logika rządzi!

Ciekawa rzecz. Krótka, ale fajna.

Dziękuję.

Babska logika rządzi!

Ledwo zaczęłam czytać, a tu już koniec.

RogerRedeye naprawdę był jednozdaniowy? Coś czuję, że chciałabym go przeczytać. Kiedyś widziałam wypracowanie na trzy strony i to też było jedno zdanie.

 

Ktoś mi dawno temu opowiadał o dwuzdaniowej książce. Drugie zdanie brzmiało: "I poszli". :-)

Ale wypracowanie to osta jazda. Nam w kółko powtarzali, że powinien być wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Jak to można obskoczyć jednym zdaniem?

Babska logika rządzi!

Nie wiem, ale było nawet głośno przeczytane na lekcji. I co najlepsze autor tego cudu nawet się nie zorientował, że to jedno zdanie. Nauczycielka po tym jak to przeczytał kazała mu policzyć zdania. Zdziwił się przy tym liczeniu.

W sumie to miał wstęp, rozwinięcie i zakończenie.

No to zdolny autor musiał być. Że coś takiego wyszło mu samo z siebie...

Babska logika rządzi!

Lejba Dawidowicz Bronsztajn największym zbawcą ludzkości

Ta istota powinna chyba mieć inne odczucia podczas stawania się pulsarem, ale nie jest najgorzej. ;]

A co sugerujesz? Bo ja to znam tylko z teorii... ;-)

Babska logika rządzi!

Ale fajna parodia! Bo to parodia... Prawda?

Hmmm. O parodiowaniu nie myślałam. Ale dobrze, że fajnie wyszło. :-)

Dzięki.

Babska logika rządzi!

Jeśli nie parodia... ;)

Kurcza, a już myślałam, że ktoś się odstosunkował do ogólnego pisania drabblów.

No niestety, to nie byłam ja. Ale można się śmiać.

Co czytelnik, to interpretacja... ;-)

Babska logika rządzi!

Nie wiem Finkla, prawdopodobnie ból, a przynajmniej lekkie niezadowolenie ;]

Lekko niezadowolony pulsar :);)

Ból? O tym nie pomyślałam. Jednak tkwi we mnie przekonanie, że materia nieorganiczna pozostaje niewrażliwa na oderwanie kawałka.

Niezadowolenie jest, ale wynika ono z ogromnej prędkości kątowej.

Babska logika rządzi!

Naprawdę ciekawe i zaskakującym zakończeniem. Jest z kogo brać przykład!

O, dziękuję. Miło, że się spodobało. :-)

Babska logika rządzi!

Przeczytałem, Leonardo. Całus.

Dziękuję za komentarz. :-)

Babska logika rządzi!

O, jaka nieśmiała. Drabble trzeba było pisać! :)

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Dzięki. :-) Stary tekścik wygrzebałeś.

Chciałam napisać drabble. No to zaczęłam pisać, ostrożnie dawkując słowa. Policzyłam. Wyszło 53. Doszłam do wniosku, że łatwiej wykreślić trójeczkę niż dopisać drugie tyle. No i tak powstał utworek.

Babska logika rządzi!

Słowo klucz: “ostrożnie” . Każdy chyba tak zaczynał na NF. Bo to kuźnia jest. Jedyna chyba w polskim necie, jak widzę.

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

:-)

Bardziej chodziło mi o to, że się nie rozpisywałam, bo wydawało mi się, że setka to bardzo mało i mogę się nie zmieścić.

To nie mój pierwszy tekst tutaj, a tak w miarę poprawnie pisać potrafiłam, zanim się zarejestrowałam.

Babska logika rządzi!

Podobało mi się. Zabawne. :)

Po przeczytaniu końcówki wszystko nabiera sensu. 4/6. :)

http://wachlarzemoaloes.blogspot.in - mój blog o fantasy i science-fiction. :D

Ech, historia, pierwszy dribelek…

Tak miało być, żeby końcówka nadała znaczenie reszcie.

Dzięki, Arhizie. :-)

Babska logika rządzi!

Dobrze, że bum daleko .

Dzięki, Koalo. :-)

To nie nasze bum, więc nie ma się co przejmować.

Babska logika rządzi!

Nowa Fantastyka