- Opowiadanie: zrywoslaw - Sługa

Sługa

Dyżurni:

regulatorzy, homar, syf.

Biblioteka:

Użytkownicy

Oceny

Sługa

Najdroższa Ardee,

 

Wczoraj odwiedził mnie sługus tego hochsztaplera Bayaza i dostarczył Twój list. Nawet nie wiesz, jak bardzo mnie ucieszył.

Rzeczywistość okazała się bowiem gorsza niż moje najbardziej fatalistyczne przypuszczenia. Bliska Kraina jest skupiskiem najgorszych ludzkich glist, które zjechały tu z całego Kręgu Świata. Ziemia ta nie rodzi niczego prócz gwałtu i występku. Odpowiednikiem przyjaźni jest tu zdrada, a uczciwej pracy kradzież.

Zatrzymałem się w jakiejś niewielkiej, zabitej dechami mieścinie pośrodku niczego. Kloaką jest tu każdy zakamarek, a trupy suszą się w słońcu, nawet na głównej ulicy. Choć praktycy uwijają się jak w ukropie, to nawet o cal nie zbliżyliśmy się do prawdy.

Wciąż czuję słodko-cierpki zapach krwi, który łechta zwodniczo moje nozdrza, przenika szaty, włosy, skórę. Kręgosłup pęka z bólu, a zdrętwiałą nogę najchętniej wyrwałbym sobie gołymi rękoma. Tak desperacko brakuje mi Twojego kojącego dotyku.

 

Twój oddany mąż i sługa,

Sand dan Glokta

Koniec

Komentarze

Nie widzę tutaj drugiego dna, co jest definitywnie na plus – albo za słabo patrzę ;) Ot, poczciwa wiadomość od męża do swej najdroższej. Dosyć poetyckie opisy w nim są zawarte ale mi się podobają.

Tytuł natomiast trochę słaby. Słabo przykuwa uwagę – a z treści dałoby się lepszy wyciągnąć :)

Won't somebody tell me, answer if you can; I want someone to tell me, what is the soul of a man?

Czytałam trylogię Abercrombiego, wiem, jaki zawód miał Sand dan Glokta. Wydaje mi się, że problem tej pocztówki jest następujący: kto czytał Pierwsze Prawo, będzie się tu doszukiwał drugiego dna (jak ja, drugiego dna nie znalazłam, ale czytałam już dość dawno – może jednak tu jest?); jeśli ktoś nie czytał – no to pocztówka rzeczywiście może nie zostać zrozumiana.

No patrz :) Abercromby i jego książki ciągle daleko u mnie na liście. Czyli jednak muszę wybrać się do okulisty.

Won't somebody tell me, answer if you can; I want someone to tell me, what is the soul of a man?

“Zatrzymałem się w jakiejś[-,] niewielkiej[+,] zabitej dechami mieścinie”

 

Zgadzam się z Ochą. Trylogię znam i choć miło poczytać ukłon czytelnika w stronę Abercrombiego, nie widzę tu nic specjalnego. Tym bardziej nie zobaczy tego ktoś, kto nie zna bohaterów/realiów.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

NWM – “Pierwsze prawo” Ci polecam. To jedna z najlepszych rzeczy w fantasy, jakie udało mi się przeczytać. ;) Seria “Pół króla” i inne połówki – moim zdaniem niestety kilka pięter niżej. Znaczy – “Pół króla”, bo jedna książka wystarczyła, by mnie zniechęcić do reszty. ;)

Również szczerze polecam Trylogię Pierwszego Prawa. “Połówki” są ok, ale faktycznie nie wytrzymują porównania.

 

Przepraszam za offtop.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Dzięki za informacje o książkach :)

Won't somebody tell me, answer if you can; I want someone to tell me, what is the soul of a man?

Przeczytałem. Skomentuję po zakończeniu konkursu.

Mogło być gorzej, ale mogło być i znacznie lepiej - Gandalf Szary, Hobbit, czyli tam i z powrotem, Rdz IV, Górą i dołem

Przechwyciłem :)

https://www.facebook.com/matkowski.krzysztof/

Hmm. Nie czytałam książki, więc nie skumałam i nie widzę fantastyki.

Babska logika rządzi!

W tym króciutkim tekściku praktycznie każdy akapit odwołuje się do książek, więc aby zrozumieć, trzeba mieć świeżo w pamięci przynajmniej trylogię, a i “Czerwoną krainę” też by nie zaszkodziło wink

Ryzykowne zagranie. Skąd pewność, że Jurorzy czytali?

Babska logika rządzi!

Nie czytałam Abercrombiego, ale i bez tego sądzę, że coś zrozumiałam. A przynajmniej mam takie wrażenie, może mylne. Bardzo podoba mi się sposób w jaki to napisałeś :)

Całkiem dobrze brzmi ten list, ale rzeczywiście jest trochę niszowy. Byłaby mała bomba, gdybyś ostatni akapit spróbował wykuć w jakiś wiersz dla lubej.

Nie czytałem książki. Widzę tu jakąś historię. Jaką? Nie wiem.

Napisane poprawnie.

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Nie czytałem książki, więc nie wiem, o co chodzi. Dlatego tekst niestety nie ma dla mnie większej wartości :( Dobrze napisane.

Pozdrawiam!

https://www.facebook.com/Bridge-to-the-Neverland-239233060209763/

Przeczytałam.

www.facebook.com/mika.modrzynska

Przeczytałam, niestety, nie zrozumiałam. :(

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Melduję, że przeczytałam.

Pisanie to latanie we śnie - N.G.

Uniwersum nie znam i rzeczywiście tekst mi nic szczególnego nie powiedział. Dlatego też ciężko mi jakoś szczególnie skomentować, bo nie wiem, o czym pisze i do czego odnosi się nadawca.

Pisanie to latanie we śnie - N.G.

Ta pocztówka była dla mnie największym zaskoczeniem. Były nawiązania do polityki, mitologii, poezji, teorii spiskowych, bieżących wydarzeń, klasyki literatury… Ale skąd Ci przyszło do głowy, że ktoś z jury będzie znał to uniwersum? Co więcej, sam piszesz w komentarzu:

W tym króciutkim tekściku praktycznie każdy akapit odwołuje się do książek, więc aby zrozumieć, trzeba mieć świeżo w pamięci przynajmniej trylogię, a i “Czerwoną krainę” też by nie zaszkodziło

Nie czytałem, nie znam, więc pocztówka do mnie nie trafiła. Ale fascynują mnie powody, dla których zdecydowałeś się na tak ryzykowne (a raczej: niemal bez szans) zagranie. Liczę, że zaspokoisz moją ciekawość. 

https://www.facebook.com/matkowski.krzysztof/

Fajnie napisane, trzyma klimat. Nie czytałem Abercrombiego.

Przykro mi, ale nie jestem zaznajomiona z Uniwersum Pierwszego Prawa. Choć nie wiem, o czym tak właściwie mówi autor, to bardzo podobała mi się część techniczna – obrazowe opisy i pięknie zgrane zdania. Aż szkoda, że nie znam historii za nimi stojącej.

www.facebook.com/mika.modrzynska

Dziękuję za miłe słowa!

Powiem szczerze, że jestem lekko zaskoczony, że tak niewielu użytkowników portalu zna Uniwersum Pierwszego Prawa. Wg. mnie jest to jedna z najlepszych fantasy ostatnich lat (z tych czytanych przeze mnie), więc szczerze polecam wielbicielom soczystej literatury :-)

A konkursu nie traktowałem w kategoriach współzawodnictwa i nie kalkulowałem.

 

jedna z najlepszych fantasy

Kwestia gustu – osobiście unikam fantasy jak ognia, jedynie obowiązkową lekturę (LoTR) przerobiłam ;)

www.facebook.com/mika.modrzynska

Nie czytałem, więc może dlatego pocztówka niespecjalnie do mnie trafiła. Szczęśliwie od początku nie znajdowałem się w kręgu adresatów, a czytanie cudzej korespondencji jest nieuprzejme :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Nowa Fantastyka