- Opowiadanie: Annn - Wiosny wiest

Wiosny wiest

Postanowiłam dołączyć :) Nie powinniście mieć problemu z rozszyfrowaniem, o kim mowa w wiadomości. Trochę trudniej może być z odbiorcą. Do tego załączam pocztówkę z pójdźką ziemną :)

Dyżurni:

Finkla, joseheim, beryl

Oceny

Wiosny wiest

Drogi Dziu­becz­ku

 

Wraz z kre­sem lata nasze sło­wiań­skie du­szycz­ki roz­po­czy­na­ją swoje ob­ra­dy. Nie­ustan­nie kłócą się i bia­do­lą, a mimo to, nadal uwa­ża­ją, że zmia­ny są nie­do­bre. Czują się tu nie­ty­kal­ne. Nie ma to jak im­mu­ni­tet. Nasi ce­le­bry­ci… Nawet wężem na obiad nie po­gar­dzą. Do­brze, że choć nie pró­bu­ją śpie­wać, bo do Słowika, to im da­le­ko. Ogól­nie męczy je już te 500+. Jak co roku myślą tylko o mi­gra­cji za chle­bem. Mówią, że już czas, a ro­le­xy prze­cież nie kła­mią. Niech lecą. W końcu nie mają pro­ble­mów z dys­kry­mi­na­cją ra­so­wą. Białe czy czar­ne… wsio ryba. Ale żeby tak zaraz do Afry­ki? I to na­oko­ło, bo cho­ro­ba mor­ska czy coś. Czeka je nie­bez­piecz­na droga. Nie są mile wi­dzia­ne w Li­ba­nie. W Pol­sce wszy­scy będą za nimi tę­sk­nić, cho­ciaż i tak wia­do­mo, że wrócą. Teraz jed­nak wy­pa­tru­je­my z nie­cier­pli­wo­ścią Two­je­go przy­by­cia. Tem­pe­ra­tu­ra spada, tak jak lu­bisz. Po­ła­ma­nia skrzy­deł. Nie wpad­nij w tur­bu­len­cje.

 

Sowa & Przy­ja­cie­le

 

P.S. Ja­go­dy już fer­men­tu­ją, nasz Ty rudy Czub­ku.

Koniec

Komentarze

“wszyscy będą za mini tęsknić” → nimi

 

Interpunkcja nieco szwankuje.

 

Nie ma tu drugiego dna, prawda? Tylko ptasie odniesienia? Czy znowu coś przeoczyłam? ; p

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Melduję, że przeczytałam w locie.

Pisanie to latanie we śnie - N.G.

joseheim – Dzięki za wskazanie literówki. Poprawiona :)

Z interpunkcją cały czas walczę.

Małe jest, polityczne.

śniąca – Mam nadzieję, że nie wpadłaś w turbulencje :)

Padłem, kiedy wyłapałem, o co chodzi z 500+. Świetny pomysł ;)

Nadal męczę się z odbiorcą, ale znajdę tego rudego Czubka :)

Karol123 – Cieszę się :) Podpowiem, że jego nazwa wzięła się od pewnej rośliny :)

Uff, mam. Alem się o ptakach wyuczył… Chyba za całe życie ;)

Ładna sówka :) Ty ją narysowałaś?

Karol123 – To nie było takie trudne ;) Namalowałam, dziękuję :)

Fajne i zabawne. No i brawa za sówkę! 

Ode mnie też będą sówki:

Dla podkreślenia wagi moich słów, Siłacz palnie pięścią w stół!

Fajny temat wzięty z natury, a i odniesienia polityczne całkiem na miejscu i usprawiedliwione. ;)

 

Drogi Dziubeczku, –> Zbędny przecinek

 

 Nie ma jak to immunitet. –> Raczej: Nie ma to jak immunitet.

 

Rolexy przecież nie kłamią. –> …rolexy przecież nie kłamią.

 

Jagody już się fermentują… –> Jagody już fermentują

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

thargone – Dzięki :D

 

regulatorzy – Co ja bym bez Ciebie zrobiła :) Już poprawiam. Dziękuję :)

Co byś zrobiła, Annn? Pewnie wysłałabyś własnoręcznie namalowana pocztówkę. ;)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

regulatorzy – Obawiam się, że nie zmieściłaby się do skrzynki ;D

Fajni bohaterowie, fajny klimat, wszystko na miejscu. Dobra robota pisarska i przepiękna sówka :D

Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow, Creeps in this petty pace from day to day, To the last syllable of recorded time; And all our yesterdays have lighted fools The way to dusty death.

Są jeszcze kurierzy. ;)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

rosebelle – Bardzo dziękuję :)

regulatorzy – Gorzej, że adresu adresata nie znam ;)

Więc musi wystarczyć ta strona. ;)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

regulatorzy – Ewentualnie jeszcze jedna :)

Tak, ewentualnie. :)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

regulatorzy – Domyśliłaś się jaka? :)

Annn, jak to nie znasz adresu? Do lasu wysłać i pozamiatane ;)

Odgadnięcie adresata to nie problem ;)

Tekst miły i sympatyczny, taki do poczytania do obiadu :) A rysunek mi się podoba :)

Won't somebody tell me, answer if you can; I want someone to tell me, what is the soul of a man?

Karol123 – Ale lasów ci u nas dostatek :)

NoWhereMan – Troszkę trzeba się znać ;) Dzięki :) Podobno podczas jedzenia nie należy czytać ;D

regulatorzy – Domyśliłaś się jaka? :)

Druga strona medalu?

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Podoba mi się :) Bardzo dobra przenośnia polityczna :) Choć polityki nie lubię, tfusk! Niech Dziubeczek nie wraca ;) Masz u mnie punkcik :)

regulatorzy – Nie wiem do czego teraz próbujesz nawiązać. Chodziło mi raczej o stronę internetową – deviantart ;)

 

Darcon – Cieszę się bardzo :) Też nie przepadam za polityką, ale szkoda było nie skorzystać, z tego co się teraz dzieje :) Zima też jest fajna ;)

Masz tam swoje rysunki, Annn? To dawaj linka. Tak, ja też lubię zimę :)

Darcon – Dawno nie dodawałam tam nic nowego :P Może jak wrzucę coś nowszego ;) To dlaczego nie chcesz żeby Dziubeczek wrócił?

O nie, nie :) Nie złapiesz mnie, na pewno nagrywasz! ;)

Nie wiem do czego teraz próbujesz nawiązać. Chodziło mi raczej o stronę internetową – deviantart ;)

Annn, nie mam pojęcia, co to jest. :(

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Darcon, chyba pomyliłeś adresata z tym, o kim mowa była w pocztówce ;) Bo inaczej, tak samo jak Annn, nie mam pojęcia, dlaczego nie chcesz, aby rudy Czubek wrócił.

Darcon – Haha :D Tylko czasem… ;)

 

regulatorzy – To taki portal, gdzie ludzie z całego świata wrzucają swoją radosną twórczość (zdjęcia, rysunki, obrazy, grafikę) :)

 

A wiesz, że z Twoją kartką miałem największy problem? Jednak aluzje polityczne przesłoniły mi wierzchnią warstwę, poza tym w mitologii słowiańskiej mam jednak zdecydowane braki. Zmyliły mnie duszyczki, nie znałem tytułowego powiedzonka, nie zajarzyłem 500+, węże kojarzyły mi się tylko z ośmiorniczkami, a zaskoczyłem dopiero rozgryzając ten Liban! 

Za to rudych adresatów mogę sobie wyobrazić więcej niż jednego. Zwłaszcza z tym czubkiem! Niezależnie od wyboru, przypominam jednak za wikipedią, że “gatunek ten na terenie Polski podlega całkowitej ochronie gatunkowej”​.

Ładnie i sprytnie napisane!

Karol123 – Chyba zależy kogo uznasz za rudego Czubka ;)

Annn, och! W ten sposób… Sprytnie… O tym panu akurat nie pomyślałem ;)

cobold – A sądziłam, że wyłożyłam wszystko prawie kawa na ławę :) Cieszę się, że miałeś zagwozdkę :)

Z tymi adresatami to szczerze powiedziawszy na początku nie planowałam robić drugiego dna. Wyszło niechcący :D Serio, myślałam tylko o jemiołuszce, to dopiero czytając komentarze zorientowałam się, że jeszcze i tu schowała się jakaś aluzja :D Zaskoczyłam samą siebie, brawo ja!

Dziękuję bardzo :)

Ja bym nie odgadł, gdyby nie podpowiedź, że nazwa pochodzi od rośliny. Na początku myślałem o dudku, dopiero potem jemiołuszce. A teraz jeszcze, dzięki Darconowi, wyobraziłem sobie, że rudy Czubek to Tusk ;)

Karol123 – Co do wyboru polityka, to nie tylko on był rudy. Tak więc, co kto lubi, chociaż do niego bardziej pasowałoby to, że do nas jeszcze nie wrócił :)

Annn, czuję się tak silnie związana ze stroną NF, że na innych, wyjąwszy słowniki, w ogóle nie zaglądam.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

regulatorzy – To już zależy jakie masz zainteresowania :)

Przechwyciłem :)

https://www.facebook.com/matkowski.krzysztof/

funthesystem – Dzięki za przechwycenie :)

No, jakieś tam są, te same od lat i nie czuję potrzeby, by zmieniać istniejący stan rzeczy.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

regulatorzy – Ja do niczego nie nakłaniam ;) Każdy wie co sprawia mu przyjemność. U mnie zaczynało się od sztuki, później dochodziły jeszcze inne rzeczy.

Jak wspomniałam, pozostanę przy czytaniu Waszych opowiadań. ;)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

regulatorzy – Chwała Ci za to :) A sama nie piszesz?

Nie, Annn.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

regulatorzy – Szkoda. Chciałabym coś Twojego przeczytać. Może kiedyś ;)

Chociaż nigdy nie powiedziałabym, że znam się na polityce, to akurat udało mi się załapać. ;) 

Fajny miałaś pomysł, fajny. A i ta sówka piękna. :) 

Cóż, Annn, mam poważne obawy, że Twoje chcenie nigdy się spełni. Lepiej pochcij sobie czegoś, co jest realne. ;)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

POlitycznie ładne. I ten “słowniańśki” klimacik.

Podobało się. :)

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Bardzo fajna koncepcja i to jeszcze z mocnym drugim dnem i zalążkami trzeciego.

Bardzo misie.

Babska logika rządzi!

Przeczytałam.

www.facebook.com/mika.modrzynska

Nie nadążam za tymi pocztówkami, więc czytam je wyrywkowo i dość przypadkowo, ale mam wrażenie, że konkurs ma dość wysoki poziom. :) Twoja pocztówka na pewno go nie zaniża. Bardzo udana. :)

Polityka mi się ostatnio przejadła i chyba przez to trochę za mało skumałem. Pocztówka wydaje się nader ciekawa, ale poczekam, aż mądre głowy wyczają tu wszystkie poczwórne dna.

A propos mądrych głów, ciekawe jest to, że sowy, bodaj najgłupsze z ptaków drapieżnych, stały się symbolem mądrości. Ile to znaczy odpowiedni image i PR ;)

"Nie wiem skąd tak wielu psychologów wie, co należy, a czego nie należy robić. Takie zalecenia wynikają z konkretnych systemów wartości, nie z wiedzy. Nauka nie udziela odpowiedzi na pytania, co należy, a czego nie należy robić" - dr Tomasz Witkowski

Rossa – Dziękuję bardzo :) O to chodziło, by aluzje dało się załapać nawet bez głębszej, politycznej wiedzy :)

 

regulatorzy – Nigdy nie mów nigdy ;)

 

Zalth – Dzięki :)

 

Finkla – Misie się cieszą :)

 

kam_mod – Dzięki za przeczytanie :)

 

ocha – Bardzo mi miło. Dzięki :)

 

Bailout – Podpowiem, że poruszyłam tu dawniejszą sprawę, która była niedawno odgrzewana w tv. Nazwisko polityka też było ptasie ;)

Haha :) Słusznie, może i nie są najmądrzejsze, ale nadrabiają urokiem, jak wiewiórki :) Mądre to są sroki :)

 

No proszę… I pomyśleć, że do tych mądrych przylgnęło miano złodziejek… Jak się człowiek nie obróci, wraca do polityki. ;-)

Babska logika rządzi!

Finkla – A to zwykłe oszczerstwa. Sroki potrafią nawet zorientować się, że w lustrze widzą własne odbicie. Do tego korzystają nawet z sygnalizacji świetlnych :) Kiedy jest czerwone światło mogą umiejscowić na drodze np. orzech włoski, tak by przejeżdżający samochód go “rozłupał” :) Podobno nawet konstruują narzędzia i tworzą strategie na grupowe polowania :) Do tego, jak dla mnie, są bardzo ładne. Kiedyś zajmowałam się pisklakiem sroki, ale niestety nie przeżył :(

A to sprytne ptaszęta. Z orzechem to mnie zaskoczyłaś. :-)

Babska logika rządzi!

Finkla – No ba! Kiedyś widziałam o nich taki program :)

Annn, przeczytałem z dużą przyjemnością. Podoba mi się ciepły ton szorta, no i sówka, a także to,  że tekst ma głębszy sens. Oj bardzo miłe to… :)

Blackburn – Gracias :) Do Vincenta van Gogha mi daleko ;)

Dla mnie tekst jest trochę za łagodny, przynajmniej przy pierwszym czytaniu.

 

Howgh!

PiotrSkowronek – A przy drugim? ;D Dzięki za przeczytanie :)

Howgh!

Annn – odniesienie do ptactwa kojarzy się no… z Kaczyńskim. Niestety, nie przepadam za polityką w ogóle i dla mnie drugie czytanie niewiele pomogło. Pojąłem, że może jest tam drugie dno, ale politologii nie udało mi się skończyć, choć próbowałem, więc, póki co… to nie moja bajka smiley

PiotrSkowronek – Jest jeszcze Sikorski ;) Właściwie tu bardziej o niego chodziło, o nagrania z restauracji i o inne nawiązania. Też nie siedzę w polityce, ale to się słyszy mimowolnie. Chyba, że nie masz telewizora, radia i omijasz szerokim łukiem wiadomości. Ja tak mam przez większość roku :)

Też omijam telewizor smiley Radio lubię, zwłaszcza trójkę, ale głównie szukam w radiu jednak muzyki cheeky

PiotrSkowronek – Trójka faktycznie nie jest najgorsza, RMF Classic też, ale ja tam wolę sama wybierać sobie czego chcę konkretnie posłuchać :)

Przeczytałem, i mi się spodobało. Co prawda rysować nie umiem za dobrze, toteż spec od 500+ na fotce. Z tym  sobie radzę wink

 

MPJ 78 – Dzięki :) Świetny bociek :)

Dziękuję ;)

 

Niezłe. Nawiązania polityczne satyryczne i nie nachalalne. Pozdrawiam!

https://www.facebook.com/Bridge-to-the-Neverland-239233060209763/

Pietrek Lecter – Dzięki :) Również pozdrawiam :)

Przeczytałem. Skomentuję po zakończeniu konkursu.

Mogło być gorzej, ale mogło być i znacznie lepiej - Gandalf Szary, Hobbit, czyli tam i z powrotem, Rdz IV, Górą i dołem

Fajne nawiązania do polityki ;-) Z większości przeczytanych pocztówek, chyba najbardziej mi się.

Nevaz – Dzięki :)

 

zrywoslaw – Nawet nie wiesz jak mi miło :) Dzięki :)

Super Sówka!

Jest w tej pocztówce taka… zręczność, rzadko kiedy odniesienia polityczne, są tak wyeksponowane, a mimo to subtelne.

+ ;)

Kiejstut – Merci beaucoup :)

Bardzo subtelna i estetyczna pocztówka. Rudego Czubka nie namierzyłem, ale poczucie humoru bardzo mi odpowiada.

Nimrod – Dziękuję bardzo :)

cyklotrimetylenotrinitroamina – Dziękuję :)

Z jednej strony sympatyczna ta ptasia opowiastka, napisana lekko, przypomniała mi Ptasie radio. Jednak przyjemność z czytania zepsuły zbyt natarczywe jak dla mnie nawiązania polityczne. To coś, czego w literaturze unikam. 

Pisanie to latanie we śnie - N.G.

Konkurs tym różni się od plebiscytu, że jest paru jurorów, którzy mogą mieć muchy w nosie. I za te muchy w moim nosie Cię przepraszam. Nie lubię odniesień do bieżącej polityki. Jakoś bardziej wyśmiewanie tych spraw pasuje mi do internetowych memów niż do literatury. Poza tym po to się jedzie na wakacje, by od wszystkiego odpocząć, także polityki. 

Wiem, że jest tu już druga warstwa, ale przez powyższe – nie trafiła do mnie. Jednak doceniam dwuznaczność szorta. 

https://www.facebook.com/matkowski.krzysztof/

Ależ ja miałam problem z tym tekstem. Dzięki tobie nauczyłam się nowego przysłowia, już drugiego w tym konkursie :D Kombinujecie lepiej niż uczestnicy Przysłowodiady. Wyszukanie przysłowia rozwiało wątpliwości co do osoby w tekście (udał ci się ten żart z 500+ ;) ), a szybkie spotkanie z googlem pozwoliło namierzyć adresata. Udało ci się przenieść mnie na chwilę do czasów podstawówki :) Świetnie poskładana pocztówka, otwarta na interpretacje. Ja akurat politykę w niewielkich dawkach lubię, zwłaszcza, gdy jest podana w domyśle. Bardzo niewiele zabrakło do mojego podium.

www.facebook.com/mika.modrzynska

Tylko mnie skojarzyło się z Kubusiem Puchatkiem?

Fajne :)

Przynoszę radość :)

Ale dlaczego z Kubusiem? ;-o

Babska logika rządzi!

No, Sowa i Tygrysek…

Przynoszę radość :)

No, Tygryska to już sobie dośpiewałaś.

Łatwiej znaleźć Maleństwa. ;-)

 

Babska logika rządzi!

No widzisz!

Przynoszę radość :)

Zawsze wolałem nietoperze od ptaków, ale u Ciebie opierzona przyroda ma jakiś nieodparty wdzięk.

Mogło być gorzej, ale mogło być i znacznie lepiej - Gandalf Szary, Hobbit, czyli tam i z powrotem, Rdz IV, Górą i dołem

Nowa Fantastyka