- Opowiadanie: Endvorte - Listeraźniejszość

Listeraźniejszość

Początkowo planowałem usunąć, lecz po namyśle wrzucam raz jeszcze.

Dyżurni:

brak

Oceny

Listeraźniejszość

Pierzaste skrzypce nucą melodie niebios.

Drzewiaste dłonie splatają ziemskie struny.

Błękitne fale siedzą wraz z horyzontem,

śledząc jak słońce rozgania chłód ponury.

Nagie monsuny zdobią się płótnem echa,

ubrudzonego krwią historii człowieka.

Czas zwleka, wtedy gdy człowiek czeka.

Gdy człowiek goni czas, to czas ucieka.

 

Z daleka patrzę na to wszystko.

Zacieram przeszłość, tu i teraz, tworząc przyszłość.

Gdy zamknie się powieka, uciekam co noc,

aby za drugą stroną znów nadać swą wiadomość.

Świadomość.

Koniec

Komentarze

A to wstawiałeś całkiem niedawno. Nie zaglądałam, bo nie znam się na poezji, a to nie był dzień mojego dyżuru.

Dzień tygodnia się zmienił, moja wiedza niekoniecznie.

Tym razem coś tam zrozumiałam (fragmenciki), ale wydało mi się to raczej banalne.

Aha, tytuł nasunął mi skojarzenia z firmą produkującą potrawy z ryb, zwłaszcza śledzi. Wiem, że nie o to chodziło, ale tak zadziałało. Właściwe (jak sądzę) skojarzenie było wtórne.

Babska logika rządzi!

Ten sam wiersz I ten sam komentarz, tyle że dzisiaj wiem to, czego nie wiedziałam dwa dni temu.

Przy­kro mi, En­dvor­te, ale Twoje rymy znów nie wy­war­ły na mnie spo­dzie­wa­ne­go wra­że­nia. Zdzi­wi­łam się tylko, że coś może się dziać za drugą stro­ną

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Co do usunięcia i ponownego wrzucenia, wyszło tak jak napisała śniąca:

Ja uważam, że to brak zdecydowania czego się chce. Najpierw przyszła myśl o usunięciu  (dlaczego?), a później, że jednak szkoda usuwać. I to samo z wszystkimi kolejnymi tekstami. 

Co, niestety, nie wpływa pozytywnie na ponowny odbiór. 

Przepraszam jeżeli przysporzyłem wam dodatkowej roboty i jeśli ktoś poczuł się urażony takim dziecinnym zagraniem – nie to było moim celem.

pierwsza połowa zbyt pierzasta i drzewiasta wraz z tytułem i elementami po prostu słabo wprowadza

 

od “czas zwleka …” rym się dobrze czyta

Pomysł i potencjał jest. Brakuje jednak warsztatu i wiedzy. Wbrew temu, co najwyraźniej sądzi większa część społeczeństwa, poezja też ma swoje reguły i zasady, bez znajomości których nawet najlepszy pomysł w praktyce wyjdzie koślawo.

www.portal.herbatkauheleny.pl

Nowa Fantastyka