- Opowiadanie: Emelkali - Miasto we śnie

Miasto we śnie

Oceny

Miasto we śnie

Miasto spało.  W ciemności, rozświetlonej jedynie złotym warkoczem komety, majaczyły kontury budynków. Ciszę szeleszczących oddechów przerywały pochrząkiwania i chrapanie. Przy gospodzie zaszczekał pies. Chudemu kundlowi przyśnił się brodaty gospodarz, dzierżący potężny kij. Zwierzak warknął jeszcze ze dwa razy i ponownie zasnął. Tym razem śnił o misce pełnej zacnych mięs. Obserwujący psa, szylkretowy kocur majtnął ogonem, polizał łapę, przeciągnął się i ruszył na łowy. Tej nocy może uda mu się złapać tłustego ptaka, który wymykał się kocim pazurom od bardzo dawna.

Kometa przemknęła nad śpiącym miastem, rozświetlając mroczne niebo złotem swoich włosów. Nikt z mieszkańców nie zauważył gwiezdnego warkocza.

Betlejem spało.

Koniec

Komentarze

I Wesołych Świąt dla wszystkich współpiśców :*

Emelkali, Ty mnie przyprawiasz o ból głowy. :-) Jeszcze jedna specjalizacja? Nie za wiele masz talentów? :-) (AdamKB)

Ale to jest takie… anty świąteczne! I smutne!

Cholernie mi się podobało. Bez przesady, wg. mnie 6/6.

 

Aha, no i wg. nowej punktacji drabble oceniam na 10. 

Gdyby ktoś pytał dlaczego – bo w mojej opinii to tekst w swojej kategorii pozbawiony wad.

And one day, the dream shall lead the way

Ładne i na czasie.

Portal śpi… Może by tak zerknąć za okno? Eeee, niebo całe zachmurzone, słyszę, jak deszcz kapie.

Babska logika rządzi!

Nowy drabbel Emelkalii, a użytkownicy śpią…;)

 

Rzeczywiście bardzo ładne.

 

Pozdrawiam!

"Przyszedłem ogień rzucić na ziemię i jakże pragnę ażeby już rozgorzał" Łk 12,49

Kometa przemknęła nad śpiącym miastem, rozświetlając mroczne niebo złotem swoich włosów.

yes

Sorry, taki mamy klimat.

Ładne :)

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

Bałdzo ładne ;-)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Bardzo, bardzo ładne. :)

No, patrzecie, przebijają mnie cholery. Nie dam się!

Bardzo ładne. :)

lim→∞ 

 

Kto załapie nerdowski kawał matematyczny?:D

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

A co tu do załapywania? Przebiłaś wszystkich. ;-)

Chociaż zapis raczej niestandardowy.

Babska logika rządzi!

Zgadzam się :D

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

Nastrojowe :)

Przebijam!

Bardzo ładne:  ∞ + 1

;-)

"Przyszedłem ogień rzucić na ziemię i jakże pragnę ażeby już rozgorzał" Łk 12,49

Ja takie krótkie, obrazowe teksty nazywam akwarelkami. Ta – jest niezwykłej urody. Pzdr

...always look on the bright side of life ; )

Tak, ładne, ale nie poruszyło mnie. 

Mogę mieć żal wyłącznie do siebie, że śliczne Miasto we śnie przeczytałam dopiero teraz.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Regulatorzy, jak to mówił mój Dziadzio: lepiej późno…

Cieszę się, że przypadło Ci do gustu :)

Emelkali, Ty mnie przyprawiasz o ból głowy. :-) Jeszcze jedna specjalizacja? Nie za wiele masz talentów? :-) (AdamKB)

Nowa Fantastyka