- Opowiadanie: Emelkali - Ciasno

Ciasno

Oceny

Ciasno

Tatuś mówił, że to powołanie. Rodzinna tradycja, zwyczaj i takie tam. Tatuś zawsze opowiadał, że robił tak jego ojciec, a przed nim ojciec jego ojca i ojciec ojca jego ojca. Od wieków, każdy z nich wykonywał to samo zajęcie, zawsze w ten sam sposób.

Ale to takie straszne, ciemne miejsce. Ciasne. Przecież się tam nie zmieści. Utknie w środku. Na zawsze.

Brakuje mu tchu. Serce wyrywa się z piersi. Dłonie się pocą. Jest zimno i gorąco, na przemian. Łzy napływają do oczu.

Tak ciemno…

Ciasno…

Strasznie…

– Kurczę, Mikołaj, weź nie szalej! Właź do tego komina!  Dzieci czekają! – denerwuje się tatuś.

Koniec

Komentarze

Sympatyczny drabel, ładnie wpisuje się w warunki konkursu. :-)

Kurcze czy kurczę?

Babska logika rządzi!

Jak znalazł na 6 grudnia!

 

Pozdrawiam!

"Przyszedłem ogień rzucić na ziemię i jakże pragnę ażeby już rozgorzał" Łk 12,49

Fajnie poprowadzona fabułka z wesołym twisterkiem na końcu.

Po pierwszych zdaniach – pomyślałem: “Nuuuda… Znowu molestowanie dzieci”. Po kolejnych: “Jeszcze większa nuda! Przemoc w rodzinie”. No i zaskoczenie… Super!

Nazgul, ambroziak – dziękuję.

Finkla – chyba jednak kurczę… nie jestem pewna, ale wygląda lepiej ;)

Emelkali, Ty mnie przyprawiasz o ból głowy. :-) Jeszcze jedna specjalizacja? Nie za wiele masz talentów? :-) (AdamKB)

Biedny Mikołaj. To na pewno przez ten brzuch! :D

"Myślę, że jak człowiek ma w sobie tyle niesamowitych pomysłów, to musi zostać pisarzem, nie ma rady. Albo do czubków." - Jonathan Carroll

.

"Zakochać się, mieć dwie lewe ręce, nie robić w życiu nic, czasem pisać wiersze." /FNS – Supermarket/

O rany, Cieniu, nie spodziewałam się, że kiedykolwiek tak elokwentny komentarz z Twym nickiem nad ujrzę ;)

Emelkali, Ty mnie przyprawiasz o ból głowy. :-) Jeszcze jedna specjalizacja? Nie za wiele masz talentów? :-) (AdamKB)

No.

"Zakochać się, mieć dwie lewe ręce, nie robić w życiu nic, czasem pisać wiersze." /FNS – Supermarket/

Chyba “kurczę”, bo to od kurczaka, a nie kurczów.

Super.

"Czasem przypada nam rola gołębi, a czasem pomników." Hans Ch. Andersen ****************************************** 22.04.2016 r. zostałam babcią i jestem nią już na pełen etat.

Biedny Mikołaj ;-)

Ciekawe, nie spodziewałem się klaustrofobii po św. Mikołaju :)

Those who can imagine anything, can create the impossible - A. Turing

Zabawne : )

Mocno dobre ;-)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Bardzo zacny drabble! ;-D

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Bardzo sympatyczny drabelek. :)

To się biedny Miki naje dziś strachu nie mało… oby tylko wyszedł z tego cało ;)

Każdy koniec daje szansę na nowy początek...

:-)

Bardzo mikołajowy drabel ;-)

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Kochani, dziękuję za odwiedziny i współczucie dla dzieciaczka :)

Emelkali, Ty mnie przyprawiasz o ból głowy. :-) Jeszcze jedna specjalizacja? Nie za wiele masz talentów? :-) (AdamKB)

Fajne. Podoba mi się tytuł.

No, tytuł dobry :P ja miałam też pomysł na zabójce, co się brzydzi przemocy, ale twój chyba bardziej mi się.

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

Przeczytałem. Komentarz po zakończeniu konkursu.

Look at every word in a sentence and decide if they are really needed. If not, kill them. Be ruthless. - Bob Cooper

Wiedziałam, że z tym biskupem to była ściema :)

Przyjemny drabelek.

Nie lubię drabbli! Ten jednak polubiłem, o czym świadczy fakt, że przeczytałem go kilkukrotnie i za każdym razem wywołał uśmiech :)

Look at every word in a sentence and decide if they are really needed. If not, kill them. Be ruthless. - Bob Cooper

Jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy, Drabble jaki przeczytałem. I na tym zakończę komentarz, bo nic więcej dodawać nie trzeba.

 

Peace!

"Zakochać się, mieć dwie lewe ręce, nie robić w życiu nic, czasem pisać wiersze." /FNS – Supermarket/

Fobia – jest, oczywiście :)

Fantastyka – a jakże, obecna :)

 

Uwagi ogólne: Gdzieniegdzie trochę za dużo zaimków. Ale drabelek podobał mi się bardzo, oj bardzo :) Świetny pomysł i trochę żałuję, że nie rozbudowałaś, bo chętnie bym poczytała więcej :) Ale skoro nie, to trudno. Być może następnym razem :)

 

Dobre, zabawne, ale drabble to trochę za mało. ;)

Mee!

Nowa Fantastyka