- Opowiadanie: Herman - Nagi mężczyzna zabija

Nagi mężczyzna zabija

Gdyby nie konkurs jednego serwisu literackiego ten tekst pewnie nigdy by nie powstał. Przy okazji jest to pierwsza próba stworzenia drabble’a.

Oceny

Nagi mężczyzna zabija

Mężczyzna przechadzał się majestatycznym krokiem, patrząc z wyższością na zgromadzony wokół lud, który usłużnie gwizdał, wiwatował i się kłaniał. Obok niego kroczyła żona, za nim natomiast doradcy, doradcy doradców, błazen i żebrak. Jękom, zachwytom i dziwom nie było końca, jednak do czasu, gdy przed parę rządzącą wybiegło dziecko, które z wyciągniętym palcem oskarżycielskim tonem krzyknęło: „Przecież on jest nagi!”. Poprzednie dźwięki zostały zastąpione przez szepty. Król bez słowa podszedł do jednego ze swoich sług i sięgnął po ozdobioną ornamentami szablę. Świsnęło i na ziemię padło ciało oskarżyciela, a drobna głowa się potoczyła. Spytał król spokojnie: „Kto jeszcze myśli, żem nagi?”

Koniec

Komentarze

Dobre, mocne. Podobało mi się.

 

Pozdrawiam

Mastiff

Też mi się podobało.

Udana próba. Zdecydowanie.

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

A mi dla odmiany tak średnio, ale bardziej na plus niż na minus. 

Świetne!

Z początku na prawdę myślałem, że fabularnie to będzie oklepany, bajkowy gniot.

Ale finał świetny. Zupełnie tego się nie spodziewałem. Nie tego…

 

Podobało mi się wielce. Dla mnie rewelacja. Nawet czarny humor z końcówki mnie rozbawił. To było takie szalone rozwiązanie…

Groteska! Groteska w najlepszej formie!

Pozdrawiam!

"Przyszedłem ogień rzucić na ziemię i jakże pragnę ażeby już rozgorzał" Łk 12,49

A ja zdecydowanie wolę oryginał.

Mężczyzna przechadzał się majestatycznym krokiem, patrząc z wyższością na zgromadzony wokół lud, który usłużnie gwizdał, wiwatował i się kłaniał. Obok niego kroczyła żona, za nim natomiast doradcy, doradcy doradców, błazen i żebrak.

Obok niego, czyli obok ludu, tak? ;-)

Babska logika rządzi!

Podobało mi się również.

And one day, the dream shall lead the way

Całkiem udana wariacja na temat. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Nowa Fantastyka