- Opowiadanie: beryl - Na co mam ochotę tym razem?

Na co mam ochotę tym razem?

Dyżurni:

Finkla, bohdan, adamkb

Oceny

Na co mam ochotę tym razem?

A może jakąś trylogię?

Piotrek otworzył program dwoma szybkimi mrugnięciami. Zamknął reklamę. A potem zamknął następną. Cholera, znowu znaleźli jakiś sposób na obejście Adblocka. Zanim wyjdzie nowa aktualizacja będzie musiał się przemęczyć, trudno.

Wreszcie pojawił się ekran z wyszukiwarką. Chłopak poczuł lekkie podenerwowanie. Na co właściwie miał ochotę? Kryminał? Nie, ostatnio nie wychodzą dobrze. To może… fantasy? Tak, to będzie to. Uwielbiał puszczać wodze fantazji, wyobrażać sobie siebie jako rycerza w lśniącej zbroi, ratującego świat. Albo jako obdarzonego potężną mocą superbohatera, toczącego niekończące się bitwy ze swoim nemezis.

Po wybraniu fantasy, wyświetliły się kolejne opcje. Tym razem nie wahał się długo. Magia i miecz, bohaterskie, epickie. Tak, to były właściwe tagi. Im więcej zaznaczał, tym więcej wyborów musiał dokonywać w następnej kolejności. Przez chwilę zastanawiał się czy woli orki, ghule, wampiry czy może jakieś inne paskudztwa, ale szybko poszedł dalej, klikając „losowe”. A co tam, jest ryzyko jest zabawa.

Na dole strony, podpisane jako „podobne” cały czas wyświetlały się reklamowane książki. Piotrek nie zwracał na nie uwagi. Był całkowicie pochłonięty swoim zajęciem. Po kilkunastu minutach pojawiły się wreszcie opcje stylu. Polecane: Tolkien, Martin, nawet jakiś Sapkowski. Chłopak wybrał jednak „własny”, mozolnie zaznaczając następne i następne preferencje.

Kiedy wreszcie wszystko było gotowe, zorientował się, że był zajęty przeszło godzinę, a w dodatku poczuł nagłe zmęczenie. Westchnął, narzekając w duchu na to, jak trudny zawód przyszło mu wykonywać. A potem kliknął „generuj”.

Pisanie w toku.

Koniec

Komentarze

Mistrzostwo świata… Aż mam ciarki.

Szort pierwsza klasa xD

 

 

:):)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Adblock napisałabym z dużej, w końcu nazwa własna. 

Trochę mnie też w głowę ugryzło klikanie połączone ze sterowanie “ocznym” komputera. Ciężko uznać to za błąd, ale miałam do czynienia na studiach z takimi cudami jak “ustomysz” i mi to połączenie po prostu nie pasuje.

Poza tym czyta się bardzo płynnie. Poczułam, że jestem w głowie Piotra. Ale przyznam się niechętnie, za pierwszym razem przeczytałam ten short bardzo szybko i… zwyczajnie go nie zrozumiałam. Dopiero, jak poświęciłam trochę więcej uwagi na czytanie nr 2 wszystko stało się jasne.

No, może nie wszystko, ale wystarczająco. Fajne, przewrotne, dobrze napisane. Co ja tu więcej mogę…

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

Co ja tu więcej mogę…

Możesz paść na kolana i okazywać uwielbienie na ten przykład. Możesz zarżnąć ofiarną świnkę i przesłać autorowi świeżą kaszankę w podzięce. Możesz… Uważaj z tymi pytaniami, Psycho czycha! :)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Ostatnio akurat rozmawiałam z kimś o depeszach prasowych w mediach i o ich podobnym układzie, i tak doszliśmy do wniosku, że możliwe jest(zresztą chyba to już ktoś sprawdzał kiedyś, ale nie jestem pewna) utworzenie aplikacji, programu, który byłby w stanie przy pomocy paru, parunastu słów-kluczy samoistnie wygenerować notatkę prasową. Pomijając etyczne kwestie, PAP byłby wtedy o 50% szybszy, choć i tak pewnie mają gotowe modele i tylko zmieniają niektóre informacje :P

 

Twoja wizja mi się nie podoba tym bardziej, a to dlatego, że jakby tak się zaczęło dziać w świecie pisarskim, to apokalipsa, anihilacja, analfabetyzm itd. Tekst dobrze napisany, wierzę, żeś go nie wygenerował, i bystra obserwacja rzeczywistości. I oczywiście się dostało fantasy! ;-)

Psycho… Sam sobie na kolana padaj i okazuj, co chcesz berylowi, w męskie przyjaźnie palców wtykać nie zamierzam. Ale następnym razem postaram się bardziej uważać na czyhające psychole :P

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

Bezczelnie nabijam sobie pozycję w grafiku meldując, iż przeczytałam ; p

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Widziałem kiedyś generator przemówień i to ręczny nie elektroniczny. Zdania ułożone na zasadzie tabelki, można było przemawiać kilkanaście minut, a nawet dłużej. Brzmiało niby sensownie, ale tak na prawdę nic nie znaczyło, same frazesy.

Tenszo, a ty taka palczasta z preferencji jesteś, wtykająca, no no, świntuszka…! Nigdy nie mów nigdy, bo nie wiesz co może rzucić cię na kolana jutro ;)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Niezbyt ciekawy tekst i raczej nudny. Pozdrawiam.

Do poczytania, co zresztą uczyniłem:) Na pewno czytywałem lepsze szorty, lecz słabsze również. No to średnio, jak na mój gust.

 

Pozdrawiam

Mastiff

Beapretensjonalne, zaskakujące, przyjemne opko.

Z pewnością nie jest to szczyt Twoich możliwości, ale miło się czytało. I nikt Ci nie zarzuci, że wykorzystujesz brodate facecje. ;-)

 

„…toczącego niekończące się bitwy ze swoim nemezis”. – Nemezis jest rodzaju żeńskiego.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Bardzo przyjemny szorcik. Zaskakujący ;)

Pisz tylko rtęcią, to gwarantuje płynność narracji.

Dzięki wszystkim za komentarze! ; )

 

Psycho – chciałem coś odpisać a propos tego padania na kolana, ale myślę, że niektórzy nie zrozumieliby, że to żart ;p

 

Tensza – nie wiedzieć czemu zapamiętałem, że nazwa własna jest zapisana właśnie w ten sposób. Jakiż szok przeżyłem, widząc że jednak Adblock : )

 

Almari – to nie tak, że mnie ta wizja się podoba, wręcz przeciwnie. Przysięgam, że tekst nie był generowany, ale pisane własnoręcznie ; ) A co do PAPu, to wydaje mi się, że jak najbardziej korzystają z szablonów (a przynajmniej takie można odnieść wrażenie). Miałem zresztą z nimi do czynienia podczas praktyki sądowej. Przez pierwszy tydzień siedziałem w sekretariacie i wypisywałem ludziom różne pisma i wiele z nich było tworzonych szablonowo. Nie to jednak jest ciekawe w tej historii, bo to nic zaskakującego. Najciekawsze jest to, że znalazłem tam błąd ortograficzny i odmówiłem podpisywania się pod tak wygenerowaną rzeczą, więc musiałem poprawiać to za każdym razem ręcznie ; )

 

Homar – ale mogę poprosić coś o samym tekście? :P

 

Ryszardzie – mój drogi Ryszardzie! Mnie cieszy przede wszystkim to, że ten tekst spodobał się w towarzystwie i nie straszne mi emeryckie utyskiwania.

Poza tym, chciałbym zauważyć, iż ów szort ukazał się drukiem. Prosto z drukarki teściowej. Jeżeli chcesz, to mogę podesłać Ci jeden egzemplarz, podaj mi prywatnie swój adres.

 

Regulatorzy – co do tego/tej nemezis, to muszę przyznać, że mam niezłą zagwozdkę. Zdaję sobie sprawę, oczywiście, że istnieje ta Nemezis. Jednak to słowo, pisane małą literą, oznacza arcywroga. Przynajmniej tak mi się wydawało – ale słownik pwn takiej definicji nie znajduje. Znajduje taką definicję natomiast Oxford Dictionary, więc nie wiem, czy nie dokonałem kalki z angielskiego. Z drugiej strony nikt inny na to uwagi nie zwrócił, więc chyba każdy znaczenie zrozumiał : )

 

Bohdanie, tintine, Miracle, Melo (mam nadzieję, że nikogo nie pominąłem) – dzięki za przeczytanie :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Zachodzę w głowę, gdzie tu jest “science”, a gdzie “fiction”, ale odpowiedzi nie znalazłem. Pozdrowienia dla teściowej.

Skoro dotąd nie wynaleziono urządzenia potrafiącego samodzielnie napisać składny tekst na zadany temat (coś a la Lemowa maszyna do pisania wierszy, np. ze wszystkimi wyrazami na literę “p”), to w pomyśle na taki właśnie mądry komputer kryje się usprawiedliwienie dla kwalifikowania tego szorta jako SF. Ocena subiektywna, rzecz jasna.

Tintin bardzo dobrze rozumuje.

Dzięki, Ryszardzie, przekażę :)

 

Aha – oberwało mi się, więc się poprawiam. Joseheim, oczywiście również dziękuję za przeczytanie :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Fajne!

 

Mee!

Berylu, to może i dobrze, że nie napisałeś, gdyż, jak mniemam, świństwa same chodzą ci po głowie i mogłoby to rzeczywiście zostać opacznie zrozumiane, a co gorsza, w domu własnym mógłbyś ucierpieć z zupełnie niespodziewanej strony… ;-]

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Bardzo fajnie napisany szorcik. Po przeczytaniu przypomniałem sobie, obejrzany jakiś czas temu, film (pseudo)dokumentalny o Kingu. Autor tegoż programu zasugerował ze King płaci anonimowym ludziom za pisanie powieści pod którymi on sam się potem podpisuje. Zawiść ludzka nie zna granic…dla nich taki ,,generator powieści,, był by darem niebios…

Pozdrawiam.

Dziękuję, dziękuję wszystkim! A szczególnie berylowi! [cmok w powietrze, ukłon, wzruszony wraca na miejsce po odebraniu Nagrody Nobla w dziedzinie interpretacji tekstu literackiego]

Znalazłszy dzisiaj chwilę, rzuciłem okiem na pewną gazetę. Dla przyzwoitości nazwę ją Mega Tramwajem. Był tam, w tym Tramwaju, artykuł o pewnym naszym nobliście, a zaczynał się tak: “(…) nie ma czasu dla amerykańskiego prezydenta USA…”. Co było dalej, nie wiem. Bałem się czytać.

A przytaczam tą, nazwijmy to, anegdotkę jako uzasadnienie twierdzenia, iż – przynajmniej w niektórych wypadkach – berylowskie fiction znalazłoby całkiem przyzwoite zastosowanie.

A z drugiej strony, z czego będziemy się śmiać, jeśli wszystko będzie doskonałe?

 

Koncepcja przedstawiona w opowiadaniu przeraziła mnie o wiele bardziej niż większość horrorów, jakie widziałem w życiu. Ale to dobrze.

A jeszcze lepiej, że to jednak wciąż tylko fikcja.

 

Peace!

"Zakochać się, mieć dwie lewe ręce, nie robić w życiu nic, czasem pisać wiersze." /FNS – Supermarket/

Ach, ten ghostwriting :)) Nie dziwię im się w sumie, feron. Jak ktoś pisze książki w takim tempie, to prędzej czy później pojawią się podejrzenia, ale ja bym w życiu nie wynajęła ghostwritera, już wolałabym dać sobie w d… strzykawką, przynajmniej nie boli tak bardzo, jak zraniona, pisarska duma i honor ;)

Średnie. Zgrabnie napisany szorcik, ale ciekawsze teksty juz pisałeś Berylu. Pozdrawiam.

Cóż… Przewidziałem końcówkę… Ach… Następnym razem przed lekturą muszę wyłączyć swoje trzecie oko. ;)

„Często słyszymy, że matematyka sprowadza się głównie do «dowodzenia twierdzeń». Czy praca pisarza sprowadza się głównie do «pisania zdań»?” Gian-Carlo Rota

Generator lepiej wyłącz… ;)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Ejże… Nie korzystam z żadnego generatora generatora generato&3@##^system_failure$#@%#^&$

„Często słyszymy, że matematyka sprowadza się głównie do «dowodzenia twierdzeń». Czy praca pisarza sprowadza się głównie do «pisania zdań»?” Gian-Carlo Rota

Psycho, no co Ty, Jose jest wyposażona w poczucie humoru :)

 

Feron, też o tym słyszałem. I zgadzam się z Almari, że można się było spodziewać takich teorii na temat kogoś, kto wali jedną książkę za drugą od kilkudziesięciu lat ; )

 

Tintinie, serdeczne gratulacje ; ) Kto był w jury? Rodzina? :P

 

Szyszkowy, no to co Ty taki ynteligentny? Weź się ograniczaj!

 

Preznaczony, Koza – dzięki za odwiedziny :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Berylu, ale mogłaby opacznie rozumieć, że o tych kolanach ty do Tenszy, nie do mnie, a wtedy prawdopodobnie owo poczucie humoru mogłoby zaszwankować… ;)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Och, ja naprawdę nie wiem, o czym Ty mówisz : )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Cały świat, berylu, cały świat mi kibicował po tym jak go zadziwiłem tak doskonałym wykonaniem zadania wydającego się nie do zrobienia. Sam przyznasz, że wyjaśnienie fenomenu sajensfikszyjności było zadaniem ponad siły innych autorów, nawet tych powszechnie uznawanych za wybitnych, wydawanych w Polsce i za granicą;)

Przyznam, przyznam :)

Widzisz, tintinie, bo ja już myślałem, że towarzystwo Ci ową nagrodę przyznało : )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Foch, berylu. Foch na forever.

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Mój boże, co tutaj się dzieje :) Ładny żółwiczek. 

Tak sobie myślę, że Twoja, berylu, wizja przyszłości nie jest aż taka straszna. Pasjonaci pisania nie przestaną tworzyć literatury metodą tradycyjną. Kto by się martwił, że komputer jest od niego szybszy i dokładniejszy. Matematycy się nie przejmują, przynajmniej na razie :-) No dobra, ludzie żyjący z pióra ucierpią. Ale wspomniani pasjonaci, pisarze z powołania, już nie. Jeśli zaś chodzi o czytelników, cóż, dostaną większy wybór :-)

Inna sprawa, że:

Komputery mogą coraz więcej. Nadejdzie dzień, kiedy staną się od nas lepsze we wszystkim. Nawet w byciu ludźmi ;-)

 

Podobało się , zręcznie doprowadziłeś do puenty :-)

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Dzięki za komentarz, jerohu. Tak sobie pomyślałem, że to bardzo fajne, kiedy wizja zawarta w tak krótkim tekście potrafi pobudzić do przelania na ekran przemyśleń innych i dyskusji :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Beryl  

Generator przemówień to taka szachownica, ale zamiast oznaczeń A B C D…. oraz 1 2 3 4…. są napisane zdania. Z góry na dół połówki zdań z orzeczeniem a z lewej do prawej połówki zdań z podmiotem. Tworzy się dowolne pary i wychodzi np:

“Nasza wielka sprawa /  jest ważna dla wszystkich obywateli.”

I tworzymy następną prę. Połówki zdań są napisane w taki sposób że każda z orzeczeniem pasuje do każdej z podmiotem. W ten sposób dowolnie mieszając można przemawiać bardzo długo, nic konkretnego nie powiedziawszy, ale pozostaje wrażenie, że mówca wie o czym mówi i robi do z odpowiednim dostojeństwem. Podobno taka tabela czy też szachownica była wykorzystywana przez sekretarzy PZPR.

No doprawdy, generatorów im się zachciało. A wystarczyło czytać Orzeszkową, wyszłoby na to samo :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

To ja mam wiedzieć, na co masz ochotę?

Mężczyźni też mają jeden chromosom X :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Beryl w formie. Wizja prawdopodobna dość. Jak czytam czasem romanse paranormalne (bynajmniej nie z chęci), to tak sobie myślę, że to właśnie to ;) 

Któż Cię zmusza do czytania romansów? :P Z drugiej strony, czyżby ich twórcy mieli dostęp do tak zaawansowanej technologii?

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Po raz kolejny wypada napisać – wrzuć coś dłuższego, to pogadamy :)

Do wykonania nie można się czepiać, piszesz przecież poprawnie. Akcja mnie nie powaliła ale ideę zakumałam. A jednak pewnie nie zapadnie mi w pamięć na długo.

Przestaw swoj generator na coś dłuższego. I może w opcjach zaznacz “fantasy” i “średniowiecze”. I może jeszcze “romans”, bo wiem, że lubisz ;)

https://www.martakrajewska.eu

Popieram Szyszkowego: czyta się przyjemnie, ale puenta zbyt szybko robi się, jeśli nie oczywista, to na pewno przewidywalna.

Babska logika rządzi!

Krajemar, krótkie rzeczy też mogą być dobre. Najwidoczniej muszę jeszcze popracować, jeśli nie są.

 

Finklo – no szkoda, że udało Ci się dojść wcześniej, niż pointa.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Finklo – no szkoda, że udało Ci się dojść wcześniej, niż pointa.

 

Finklo, chciałbym Cię bliżej poznać:)

Mastiff

A poznawaj. Ale niewykluczone, że tylko teksty Beryla tak na mnie działają. ;-)

Babska logika rządzi!

Jak samymi tekstami tyle potrafię zdziałać, to wolę nie myśleć, co by było, gdybyśmy się spotkali osobiście! ; )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Dobre!

"Przychodzę tu od lat, obserwować cud gwiazdki nad kolejnym opowiadaniem. W tym roku przyprowadziłam dzieci.” – Gość Poniedziałków, 07.10.2066

Dzięki! ; )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Już przy wyborze gatunku literackiego podejrzewałem zakończenie i nie pomyliłem się :)

Fajny szorcik. 

Odswiezasz starocie? ;) Dzieki za wizyte!

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Buszuję trochę po zgłoszonych do biblioteki :) A może wypchnę Cię do góry… 

Masz!

Czuję się wypchnięty ; )

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Haha, dobre :)

"Taki idealny wyluzowywacz do obiadu." NWM

Cieszy mnie to :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Myrix podrzucił w zakładce “komentarze”, to i ja przeczytałem, jadąc autobusem na sylwestra ;D

 

Fajną puentę ma ten tekścik. Takie krótkie formy trzeba umieć pisać i muszę przyznać, że Tobie się to udaje. Interpunkcja pozostawia trochę do życzenia, ale chwilę umiliłeś pierwszorzędnie.

"Tam, gdzie nie ma echa, nie ma też opisu przestrzeni ani miłości. Jest tylko cisza."

Miś angielskie : – Niezłe. (Warte odkurzenia)

Nowa Fantastyka