- Opowiadanie: Brunon Sas - „Zajączki” nad Warszawą

„Zajączki” nad Warszawą

Oceny

„Zajączki” nad Warszawą

Ryszard Popiołek z widoczną irytacją wpatrywał się w niebo: spodki nad Warszawą już drugi dzień dostojnie kręciły się wokół własnej osi. Lśniły niczym wypolerowane lustra, a promienie słońca bawiły się z nimi w „zajączki”. I nic sobie nie robiły z radiowych sygnałów wysyłanych z rozkazu marszałka Rydza-Śmigłego. Nie raczyły odpowiedzieć.

Zirytowany Generalny Inspektor Sił Zbrojnych wysłał nad stolicę myśliwce P.11 z eskadry kościuszkowskiej. Samoloty zbliżały się właśnie do spodków.

Szast-prast i „jedenastki” zniknęły. Wyparowały.

Po ulicy Złotej przemknął szmer zdziwienia zmieszanego ze strachem.

Popiołek wypuścił z rąk nieodłączną miotłę. Spojrzał na stojącego obok Leopolda Lawinę i wyszeptał:

– Koniec świata…

Koniec

Komentarze

Bardzo zabawne :) 

Emelkali, Ty mnie przyprawiasz o ból głowy. :-) Jeszcze jedna specjalizacja? Nie za wiele masz talentów? :-) (AdamKB)

:):)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Przeczytałam.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Pewnie zabawne, ale że nie znam serialu, to i wic dla mnie niezrozumiały…

Podpisuję się pod komentarzem tintina :P

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

A ja pod oboma powyżej. Nie zważając na wstęp “tylko dla…” przeczytałam i nie wiem.

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

Popiołek miał takie powiedzonko. pomysł fajny ale jakoś nie urzekło.

https://www.martakrajewska.eu

Świetne! Popiołek był ozdobą serialu. Zresztą “Dom” to film wyśmienity.

 

Pozdrawiam

Mastiff

Bardzo, bardzo mi się podoba. Znakomity pomysł, świetne wykonanie.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Popiołek spojrzał na komentarze. Regulatorzy nie zrobili żadnej uwagi!

– Koniec świata…

 

PS. Bardzo dziękuje za miłe słowa.

Zdaję sobie sprawę, że tekścik trafi tylko do niektórych, stąd początkowa uwaga.

Jasiński popatrzył nad ramieniem Popiołka, uśmiechnął się znacząco i spytał:

– Mówi to panu coś?

 

Pewnie też nieliczni zrozumieją, ale nie mogłam się powstrzymać. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Och, Regulatorzy, Ty prawdziwa fanka jesteś… Domu oczywiście…

 

Poczułam się deczko stara, bo zrozumiałam i drabelka i Twój komentarz :D

Emelkali, Ty mnie przyprawiasz o ból głowy. :-) Jeszcze jedna specjalizacja? Nie za wiele masz talentów? :-) (AdamKB)

Poczułam się deczko stara, bo zrozumiałam i drabelka i Twój komentarz :D

Czuję się trupem, bo rozumiem nawiązania do Mickiewicza :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Szkoda, że nie rozumiem ;) Pewnie bym się pośmiała, a tak mogę powiedzieć, że przeczytałam :P

Doceniam nieszablonowy pomysł apokalipsy :)

"Przychodzę tu od lat, obserwować cud gwiazdki nad kolejnym opowiadaniem. W tym roku przyprowadziłam dzieci.” – Gość Poniedziałków, 07.10.2066

Hmmm. A tego drabelka nie czytałam. Pewnie przedmowa mnie odstraszyła. Nigdy czynnie nie oglądałam serialu, więc niewiele kojarzę, ale chyba zrozumiałam. Tekścik sympatyczny, ale tak bez szału.

Babska logika rządzi!

Przydałoby się “zajączków” nad różnymi miejscami teraz

Nowa Fantastyka