- Opowiadanie: meksico - Czarna

Czarna

Oceny

Czarna

Właściwie nie pamiętam, kiedy ostatni raz byłem w kościele, ale dziś czuję się jak na roratach. Ciemność i tajemnica. Krew i cisza.

Babcia zaparzyła herbatę. Żadną tam zieloną czy rooibos, ale najlepszą na świecie czarną liściastą. Z cukrem. Siedzimy przy stole w kuchni, czekając, aż wróci dziadek. Dzieciaki uśpiłem chwilę temu. Babcia mówi, że tak trzeba, że nie można inaczej. Łykam tabletkę. Potem drugą i trzecią. Powinno wystarczyć. Na szczęście mam w domu spory arsenał leków.

Skąd wiem, że to apokalipsa? Od babci. Ona wie co mówi. W ciągu piętnastu lat spędzonych w grobie, nauczyła się trochę o końcu świata. 

Koniec

Komentarze

Apokalipsa nie powinno być dużą?

Najlepszą na świecie, tu dałabym myślnik przed czarną.

Ma klimat. Pierwsze, co pomyślałam po przeczyaniu, to “O, kur…”

Tylko skoro umarli wstali już z grobów, to po cholerę umierać? Sąd i tak się odbędzie.

https://www.martakrajewska.eu

Może tylko jedna umarła wstała? Póki co… ;)

Dobre, dobre.

"Pierwszy raz w życiu dałem się zabić we śnie. "

Siedzimy przy stole w kuchni, czekając aż wróci dziadek. ---> przykład sytuacji, gdy popełnia się błąd i jednocześnie można się uprzeć, iż błędu nie ma. Przed “aż” w roli spójnika wprowadzającego zdanie składowe do zdania współrzędnego przecinka nie potrzeba stawiać. Więc z pozoru nie ma pomyłki. Ale przed spójnikiem mamy imiesłów współczesny, a jego wydzielenie jest obligatoryjne. I ta zasada bierze górę… Meksico, co Ty na to?

Podobało mi się. Zabrzmi to jak ponurawy dowcip, ale nawet mnie rozbawiła babcia w roli eksperta.

Podoba mi się, że tatuś uśpił dzieci chwilę wcześniej. Drabble też mi się podoba. Bardzo. ;-)

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Świetne! Ostatnio trafiam na (prawie) same dobre drabble!

Mee!

Przerażający tekst. Jak najbardziej na plus.

And one day, the dream shall lead the way

Dobre, robi wrażenie.

„Często słyszymy, że matematyka sprowadza się głównie do «dowodzenia twierdzeń». Czy praca pisarza sprowadza się głównie do «pisania zdań»?” Gian-Carlo Rota

Bardzo dobre. szczególnie te piętnaście lat babcinego w grobie pobytu.

Emelkali, Ty mnie przyprawiasz o ból głowy. :-) Jeszcze jedna specjalizacja? Nie za wiele masz talentów? :-) (AdamKB)

Dzięki za opinie i propozycje zmian. 

krejmar – zostawiam tak jak jest.  ;)

AdamKB – masz rację. Mój błąd.

 

http://tatanafroncie.wordpress.com/

Świetne. Po prostu:)

”Kto się myli w windzie, myli się na wielu poziomach (SPCh)

Jej, a mnie to tak trochę zmroziło. Ale to dobrze, chyba. (?)

 

Ciekawy pomysł. Jak to warto słuchać starszych i doświadczonych…

Babska logika rządzi!

A dla mnie przerażająca jest implikacja, że koleś mógł być zwyczajnie szurnięty, a przecież już “uśpił” własne dzieci.

Ni to Szatan, ni to Tęcza.

Różnie można kombinować. W pierwszej chwili pomyślałam, że babcia jest duchem. Ale mogłaby wtedy mieć problem z herbatą…

Babska logika rządzi!

Ciekawe i wpływające na wyobraźni. Bonus jeszcze za klimat.

Herbatka i babcia. Apokalipsa na swojsko – dla mnie bomba ;)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Fajno. Zaskakuje i smuci, bo dzieci uśpione.

Na początku nie zajarzyłam – ale teraz, jestem pod wrażeniem… Wow.

Nie tego się spodziewałam. Ale wyszło świetnie ;) Totalne zaskoczenie xD

Przewrotne… to znaczy, chciałam powiedzieć: przeczytałam ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Bardzo dobry drabel.

Total recognition is cliché; total surprise is alienating.

Dobry tekst.

I po co to było?

Świetne i przewrotne. Przeczytałem raz, popatrzyłem przez chwilę na ścianę, potem przeczytałem drugi raz i wreszcie zatrybiłem. 

Użytkownik marnotrawny powrócił? ; )

Fajny drabelek.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Uuu, srogie i dobre. Uśpiłem dzieci, bardzo srogie i bardzo dobre.

"Przychodzę tu od lat, obserwować cud gwiazdki nad kolejnym opowiadaniem. W tym roku przyprowadziłam dzieci.” – Gość Poniedziałków, 07.10.2066

Dzięki ;)

Berylu, ja zawsze byłem. Ino cicho siedziałem. 

http://tatanafroncie.wordpress.com/

To bądźże głośniej :)

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Jakoś tak wyszło, że w gąszczu innych tekstów, a jest ich jakby na to nie patrzeć kilkadziesiąt, zdecydowanej większości już nie pamiętam. A Meksyka zapamiętałam. Krótko i treściwie, z należytym twistem na koniec. Tak się pisze drabble ; )

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

Dobry żart biblio wart

Miś i jego wykopaliska skłaniają mnie czasem do wizyt pod starymi tekstami. To wykopalisko było wyjątkowo dobre :)

Known some call is air am

Nowa Fantastyka