- Opowiadanie: MidnightJoker - Poznaj księcia i Ildefons

Poznaj księcia i Ildefons

Dyżurni:

Finkla, joseheim, beryl

Oceny

Poznaj księcia i Ildefons

  ,,Poznaj księcia"

Przyjechał król Francji z wizytą do polskiego dworu. Oczywiście został powitany z niezwykłym rozmachem; tutaj konie w złotych szatach, karoce zdobione drogocennymi kamieniami, arystokratki rzucające różane płatki pod stopy gościa.

Francuz, aby nawiązać rozmowę z panem polskim, mówi:

– Słyszałem, że macie syna, mości królu.

Król Polski ożywił się znacznie, pokiwał głową i z entuzjazmem zaczął opowiadać wizytatorowi o tym jak wspaniały jest jego syn.

– Przerósł już wszystkich w rodzinie, a nie tylko wzrostem, ale i rozumem, bo nauki bierze i w każdej dziedzinie zdobywa wiedzę. Mądry jest jak stu kapłanów, a pobożny jak święty Franciszek. Uczynny, kochający. Słowem jednym, złote dziecko i wymarzony następca tronu.

Zdumiony król Francji oznajmił, że z chęcią pozna takiego wspaniałego chłopca. Rozsiedli się zatem w sali tronowej, do której po kilku minutach wkroczył przystojny młodzieniec.

Król Francji wyciąga dłoń, aby się przywitać, młodzieniec łapie ją i z kretyńskim uśmiechem pyta króla:

– A konia walisz?

 

 

 

  ,,Ildefons"

Jadwiga pogłaskała brzuch czując nieznaczny ruch w okolicach bioder.

– Jaki on ruchliwy – powiedziała z uśmiechem do swojego męża, który siedział ze wzrokiem zatopionym w gęstwinie dokumentów i roboczych papierów.

Na wieść jednak o aktywności swojego przyszłego spadkobiercy zdjął okulary i oparł się o oparcie dębowego, zdobionego krzesła. Siedzieli przez chwilę w milczeniu, aż wreszcie wyraźnie czymś zaintrygowany ojciec poderwał się z siedzenia i uklęknął obok żony.

– Jadzia – powiedział. – Ja szczerze mówiąc nie lubię tego dziecka. Dawaj go jakoś skrzywdzimy. Nazwijmy go Ildefons, bo to chujowe imię, jak on.

Żona rozpromieniona rozłożyła nogi i dała dupy mężowi.

Koniec

Komentarze

Jako komentarz niech wystarczą te trzy kropki: …

Mee!

Jest to kolejny przyczynek do namysłu, czy czytelnicy nie powinni mieć prawa pozbyć się tekstu z portalu, jeśli zbierze odpowiednio dużo jedynek. Szkoda robić tu taki śmietnik.

Ło jeżu kolczasty…

Jak dla mnie, a raczej ku mojej rozpaczy, to jest właśnie przyszłość dowcipu. Baba i lekarz już nie zagrzeją miejsca w XXI w. Zostaną wyparci przez właśnie taki humor: ekstrawagancki, pełen wulgaryzmu i erotyzmu. Niestety, społeczeństwo nieubłaganie kroczy ku zepsuciu. Te shorty właśnie takie są: zepsute.

Miałem sen, ale już mnie odszedł...

Dno.

„Często słyszymy, że matematyka sprowadza się głównie do «dowodzenia twierdzeń». Czy praca pisarza sprowadza się głównie do «pisania zdań»?” Gian-Carlo Rota

Straszne.

To straszne. Zmarnowałam dwie minuty życia.

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie." - H. Jackson Brown Jr

To będzie cię kosztować, bananie ty pogięty, publikujący takie kretynizmy :) Dawaj dane do faktury i leci rachunek za zmarnowany czas. I zgłoszenie trolla. :]

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Poczekalnia w założeniu ma być takim właśnie śmietnikiem, gdzie panuje swoboda twórcza. Teksty na poziomie lądują piętro wyżej.

Ale czemu zgłoszenie trolla? Przecież to literatura. :-) Na szczęście już tego serwisu nie moderuję.

Lecą smoki pod obłoki, wiatr im kręci smocze loki

Bo nie dał adresu do przesłania faktury… ;)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

– Jaki on ruchliwy – powiedziała z uśmiechem do swojego męża, który siedział ze wzrokiem zatopionym w gęstwinie dokumentów i roboczych papierów.

Na wieść jednak o aktywności swojego przyszłego spadkobiercy

Ja bym jednego swojego się pozbył.

Lecą smoki pod obłoki, wiatr im kręci smocze loki

Niestety, przeczytałam. Teraz żałuję, że to zrobiłam.

Gdyby ci, którzy źle o mnie myślą, wiedzieli co ja o nich myślę, myśleliby o mnie jeszcze gorzej.

Fakturę wystaw. Skoro to literatura, to Autor powinien za jej czytanie płacić czytelnikowi – a jak nie, to zwykły troll jest :)

"Świryb" (Bailout) | "Fisholof." (Cień Burzy) | "Wiesz, jesteś jak brud i zarazki dla malucha... niby syf, ale jak dzieciaka uodparnia... :D" (Emelkali)

Jestem pod wrażeniem.

"Najpewniejszą oznaką pogodnej duszy jest zdolność śmiania się z samego siebie."

Możecie mówić co chcecie, ale ten tekst wywołał większe poruszenie niż wiele dużo lepszych tekstów w poczekalni :) Czy tego chcemy, czy nie, autor skandalem kupił sobie publikę.

Miałem sen, ale już mnie odszedł...

Niestety…

Mee!

Wcięło mi komentarz. Więc jeszcze raz.

Proszę administrację o usunięcie tego tekstu.

Czuję się osobiście obrażony i znieważony tym rynsztokowym wytworem prymitywa.

Nie życzę sobie, żeby na jednym portalu widniały moje opinie i komentarze oraz "coś" takiego.

 

Infundybuła chronosynklastyczna

Chyba jest w tym jakiś zamysł, ale ja go nie ogarniam. Przynajmniej dobrze otagowane.

/ᐠ。ꞈ。ᐟ\

Gdyby drugą część przerobić na drabble z jakąś negatywną postacią – byłby pomysł. A tak – niestety nic dobrego.

Ale na opcję wywalania tekstów głosami nie liczcie – za łatwo można by kogoś skrzywdzić :) Od tego jest poczekalnia, żeby to sobie tu zostało, jeśli nikt nie zagłosuje.

Natomiast prowadząc dyskurs tylko podbijacie tekst :D

 

dj

"Przychodzę tu od lat, obserwować cud gwiazdki nad kolejnym opowiadaniem. W tym roku przyprowadziłam dzieci.” – Gość Poniedziałków, 07.10.2066

A ja zostawiam ślad, że byłem i czytałem.

Administrator portalu Nowej Fantastyki. Masz jakieś pytania, uwagi, a może coś nie działa tak, jak powinno? Napisz do mnie! :)

Nowa Fantastyka